NTB - digi Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Apple granskes for mulig brudd på EUs konkurranselov Lenke til kommentar
Newton Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) "Der kan man laste ned Spotify-appen og betale Spotify-abonnement. Spotify får 70 prosent av abonnementsbeløpet. Resten beholder Apple." Dette er direkte feil. Man kan ikke betale Spotify-abonnementet gjennom appen for iPhone/iPad. Man må betale via Spotify sin egen hjemmeside og betalingsløsning, og dermed får Spotify 100% og Apple 0% av abonnementsbeløpet. Deretter kan man logge inn på sin Spotify-konto med gratis-appen for iPhone/iPad, og nyte sin Spotify Premium musikk, fortsatt uten at Apple får en krone ut av dette. (NTB har ofte vist seg som en unøyaktig kilde når det gjelder teknologinyheter, og dette var dårlige greier.) Endret 16. juni 2020 av Newton Lenke til kommentar
CLYEAAJM Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Joda, du kan fint kjøpe abonnement til Spotify rett i appen Gjør du dette får Apple 30%, Spotify sitter igjen med 70%. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Nei. Jeg har lastet ned appen og sjekket dette, og det er ikke mulig å kjøpe Premium-abonnement fra iOS-appen. Det henvises kun til "Spotify’s official website" for dette. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Newton skrev (16 minutter siden): Nei. Jeg har lastet ned appen og sjekket dette, og det er ikke mulig å kjøpe Premium-abonnement fra iOS-appen. Det henvises kun til "Spotify’s official website" for dette. Da har Spotify kanskje fjernet denne muligheten. Jeg husker de klaget på dette for et par år siden. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Er andre som også er offer for Apples grådighet: https://www.digi.no/artikler/mener-apple-oppforer-seg-som-gangstere-nekter-oss-a-rette-feil-i-appen-med-mindre-vi-betaler/494359 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå