Nimrad Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) Beklager om jeg kaprer tråden, men synes ikke det fortjener en egen tråd. Jeg er på utkikk etter en brukt PC med ganske spesifikke krav (mini itx, LITE kabinett). Når jeg kikker på FINN.no og putter komponentene inn i prisjakt er det bare så vidt det er noe rabatt. Hvor mye rabatt kan jeg egentlig forvente? Som eksempel: 9604,- på prisjakt og ligger ute på FINN for 8800,-. Selv om det kommer noe fraktkostnader i tillegg på prisjakt hadde jeg forventa en mye bedre bruktpris.Splittet ut av denne tråden. Endret 16. juni 2020 av Uderzo splittet ut fra en annen tråd. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Nimrad skrev (4 minutter siden): Beklager om jeg kaprer tråden, men synes ikke det fortjener en egen tråd. Jeg er på utkikk etter en brukt PC med ganske spesifikke krav (mini itx, LITE kabinett). Når jeg kikker på FINN.no og putter komponentene inn i prisjakt er det bare så vidt det er noe rabatt. Hvor mye rabatt kan jeg egentlig forvente? Som eksempel: 9604,- på prisjakt og ligger ute på FINN for 8800,-. Selv om det kommer noe fraktkostnader i tillegg på prisjakt hadde jeg forventa en mye bedre bruktpris. Stort sett alt du trenger hjelp med fortjener egen tråd Men ja, det er jo helt opp til selgerne. Avhengig av hvor gammelt og brukt produktene er. Jeg setter vanligvis ting ofte godt ned i pris slik at jeg blir kvitt det fort, men da taper jeg jo litt på det også. Avhengig av alder ol, så bør man forvente en prisjustering på 30-50% hvert fall. Men det er jo helt opp til selger. Du kan jo forsøke med pruting, det er Finn-brukere veldig gode på virker det som. Men om prisskillet er så lite hadde jeg helt klart kjøpt det nytt. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Merko skrev (2 minutter siden): Avhengig av alder ol, så bør man forvente en prisjustering på 30-50% hvert fall. Men det er jo helt opp til selger. 30-50% jeg også hadde forventet. Tja, det er jo markedet som bestemmer prisen ? Hvis kjøperne der ute kjøper brukt til 10% rabatt så blir det jo solgt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Siden du ikke linker til annonsen, så kan man tippe at den er ny? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Dubious skrev (1 time siden): Siden du ikke linker til annonsen, så kan man tippe at den er ny? Det var ett eksempel blant flere. Her har du den til 8800,- og her har du den på prisjakt til 9604,-. Eksempel 2 til 17 900,- på finn.no og nypris på 18 955,-. Noe ekstra i frakt, evt. at billigste butikk ikke har lagerført varen teller jo litt, men med ny PC får man jo både ny garanti og man kan velge og vrake hvilke produkter man ønsker opp og ned. Hadde forventet mye bedre rabatt enn som så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå