Gå til innhold

Slik skal Microsoft la deg oppgradere Xbox One-spill til Xbox Series X-versjoner

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Mr.Sorter said:

Ehh nei. Hadde last of us på ps3, måtte kjøpe det igjen på ps4.

I følge PS store er det kun 84 titler som støtte cross buy, SP er snevert utvalg der jeg knapt har hørt om et eneste spill. Masse indie spill 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony sin support av cross-buy har vært så patetisk dårlig at det spiller liten rolle om de har "støttet" det siden 2012. Ikke støtter de nok aktive plattformer til å få denne featuren til å fortsette eksistere på noen sunn måte heller, så cross-play døde effektivt med Vita selv om støtten der heller ikke var noe å skryte av.

Sony har kun PS4, de viser ingen interesse eller innsats for cross-buy mellom PS4 til 5 og de har bare såvidt begynt dyppe lilletåa i PC markedet med Horizon Zero Dawn - men du kan banne på at du må punge ut fullpris for dette selv om du allerede eier det på PS4, og det samme kan jeg spå om alle fremtidige spill de potensielt slipper på PC også.

MS støtter aktivt egne konsoller, PC og mobil og de viser tydelig at gjør en god innsats i overgangen mellom One og Series X også. Den største utfordringen for MS blir å få third-party med på laget i fremtiden.

Det er virkelig natt og dag forskjell mellom disse to selskapene når det kommer til å være pro-consumer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Iki skrev (16 minutter siden):

Om du leser kommentarene mine har jeg hele tiden lurt på hva smart delivery er, hvordan det fungerer, hvorfor en utvikler skulle bruke det, og hva det ville si for de som ikke har en Xbox.

Hvis du leser artikkelen du kommenterer på så står det der hva Smart Delivery er, hvis det ikke er nok informasjon, så har de lenket til artikkelen på Xbox Wire. Der står det helt klart hvordan dette fungerer.

Hvis en utvikler ønsker at en kunde skal ha tilgang til samme spill på kryss av generasjoner, uten å måtte kjøpe spillet på nytt kan man bruke Smart Delivery. Det er en funksjon som er bygget inn i Xbox sitt økosystem slik at en utvikler slipper å utvikle egne systemer for dette.
Noen utviklere velger å bruke det, andre velger å bruke andre systemer, eller så ønsker de ikke å oppgradere spillene sine gratis.

Har du ikke Xbox så har du ikke Smart Delivery.
Smart Delivery er et merkenavn fra Xbox. 

Hva det vil si for deg som ikke har Xbox, det må du nesten spørre Sony eller Nintendo eller Steam eller hvem du kjøper spillene dine fra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Iki skrev (46 minutter siden):

Hvor mange titler har for øyeblikket smart delivery?

Trenger du å stille det spørsmålet? Vil ikke et internett søk gi deg svaret?

Siden du setter likhetstegn mellom Cross-buy og Smart Delivery så kan jeg opplyse om at Xbox har et Cross-buy system som heter Play Anywere. Her kan du kjøpe et spill på PC eller Xbox og spille begge steder. Det er i følge TrueAchievement.com 195 titler som faller under Xbox Play Anywhere.
I tillegg er det noen spill der man kan kjøpe spillet på PC eller Xbox og spille det begge steder, men som ikke støtter alle funksjonene til Play Anywhere, og dermed ikke kommer inn under dette merkenavnet.
Så er det noen Xbox titler som er "cross buy" mellom PC og Android/iOS. Detter er til nå bare free to play titler, men in app kjøp og fremdrift synkroniseres mellom enhetene.
Så rundt 200 Cross-buy titler.

Smart Delivery titler er de første 14 annonsert. Noen av disse er allerede vært i salg en god stund før Smart Delivery ble annonsert, og er allerede på Xbox Play Anywhere listen men får i tillegg støtte for Smart Delivery.

Endret av TheMoose
  • Liker 3
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (14 minutter siden):

Trenger du å stille det spørsmålet? Vil ikke et internett søk gi deg svaret?

Siden du setter likhetstegn mellom Cross-buy og Smart Delivery så kan jeg opplyse om at Xbox har et Cross-buy system som heter Play Anywere. 

Skal jeg bringe opp ps now med sine 800+ titler?

Jeg spør etter snart delivery da en av Xbox fanboy'ene her skal bringe inn hvor mange cross buy spill Sony har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En del innlegg som fokuserer på person er fjernet. Vennligst fokuser på sak og ikke person. 

Kommentarer på dette skal tas på PM. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Iki skrev (7 minutter siden):

Skal jeg bringe opp ps now med sine 800+ titler?

Jeg spør etter snart delivery da en av Xbox fanboy'ene her skal bringe inn hvor mange cross buy spill Sony har.

Det er du som mener Smart Delivery er det samme som Cross-Buy hos Sony. Xbox sin Cross-buy tjeneste heter Play Anywhere, ikke Smart Delvery.
Hvis du leste hele svaret så inkluderte jeg det antallet som pr i dag er bekreftet til Smart Delivery.
Det er du som har dratt Sony sin Cross-Buy inn i diskusjonen og påstått at den er det samme som Smart Delivery. 

Iki skrev "Smart delivery virker å være det samme som crossbuy"

I og med at du ikke har med et spørsmålstegn i den setningen, har jeg lært av deg at det ikke er et spørsmål....

• Liker 1
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (2 minutter siden):

Iki skrev "Smart delivery virker å være det samme som crossbuy"

I og med at du ikke har med et spørsmålstegn i den setningen, har jeg lært av deg at det ikke er et spørsmål....

Korrekt, det er ikke et spørsmål.

Ettersom ingen kan vise til at det er noe annet så blir crossbuy det nermeste alternativet med et annet navn.

Lenke til kommentar
Iki skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke på meg Sony briller.

Jeg spør bare etter en oppklaring på hvordan noe fungerer.

Er det ingen som kan lese gjennom kommentarene til folk lengre?

Det er mange som har prøvd å forklare deg hvordan det fungerer.

Det står i artikkelen på Gamer.no der denne tråden er knyttet til, det står i artikkelen som det er linket til i Gamer.no fra Xbox Wire mer utfyllende. Noen har linket til en IGN video der man intervjuer en ansatt hos Xbox der man forklarer hva det er.

Virker mer som du ikke vil forstå hva det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (1 minutt siden):

Det er mange som har prøvd å forklare deg hvordan det fungerer.

Det står i artikkelen på Gamer.no der denne tråden er knyttet til, det står i artikkelen som det er linket til i Gamer.no fra Xbox Wire mer utfyllende. Noen har linket til en IGN video der man intervjuer en ansatt hos Xbox der man forklarer hva det er.

Virker mer som du ikke vil forstå hva det er.

Forklaringen er at Xbox ser hvilke lisenser brukerkontoen din har.

Har du en lisens til et spill som støtter smart delivery så får du lastet ned dette spillet på den plattformen du sitter med.

Om det så skulle være series X eller one, eller noe annet i fremtiden.

Noe annet enn dette er det ikke.

Microsoft oppdaterer ikke spillet for utviklerne.

De lager ikke en egen versjon av spillet.

Det eneste de gjør er å holde styr på hvilke lisenser den brukeren har.

Dette gjelder også crossbuy.

Nå har vi fått bekreftet at flere spill som har smart delivery på Microsoft sin side også vil oppgraderes gratis på Sony sin side.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen kan vel egentlig ikke forklares bedre enn det gjøres her: https://thisgengaming.com/2020/05/02/clarifying-smart-delivery-and-how-its-an-evolution-of-cross-buy/

ZU06jVl.png

"Again, this can be pretty confusing as it sounds a lot like cross-buy so one may end up thinking Smart Delivery sounds nothing more than just a rose by another name but here’s our attempt at breaking it down and why it is a feature Microsoft should be applauded for.

Take Cyberpunk 2077 for example, a game already confirmed to support Smart Delivery, let’s say you can’t wait for the game and decide to buy the Xbox One version, before the Xbox Series X is even released. When you decide to upgrade, there’s no legwork involved to redeem a separate game code, Smart Delivery recognises you’re playing your one version of the game on a different device and will scale accordingly.

The biggest difference easily overlooked is the cross-buy entitled customers to multiple versions of the same game on multiple platforms. With Smart Delivery, customers will play the only version of the game across multiple SKUs that will smartly scale accordingly.

This also guarantees cross-saves and DLC support, something cross-buy lacked since the games were technically different from one another. If you have a Series X in your living room and a Xbox One upstairs, you can play the 4K version of your game downstairs during the day, then retire to play the Xbox One version upstairs, all with the same save etc.

For instance, between PS3 and PS4, I owned Black Flag and with cross-buy upgraded to the PS4 version. However, I was forced to start from the beginning of the game due to the fact they were two separate versions of the same game. Smart Delivery eliminates this and makes for a far more elegant implementation.

There’s a reason Microsoft have coined it Smart Delivery and not just called it cross-buy. Smart Delivery takes the principle of cross-buy but evolves it to make it even more customer-friendly." 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Iki skrev (14 minutter siden):

Forklaringen er at Xbox ser hvilke lisenser brukerkontoen din har.

Har du en lisens til et spill som støtter smart delivery så får du lastet ned dette spillet på den plattformen du sitter med.

Om det så skulle være series X eller one, eller noe annet i fremtiden.

Noe annet enn dette er det ikke.

Microsoft oppdaterer ikke spillet for utviklerne.

De lager ikke en egen versjon av spillet.

Det eneste de gjør er å holde styr på hvilke lisenser den brukeren har.

Dette gjelder også crossbuy.

Nå har vi fått bekreftet at flere spill som har smart delivery på Microsoft sin side også vil oppgraderes gratis på Sony sin side.

Hvis du nå plutselig vet hva Smart Delivery er hvorfor driver du og kommer med disse spørsmålene hele tiden?
"Igjen spør jeg deg. På hvilken måte gjør Xbox noe for utviklerne?"
"Hva GJØR smart delivery?"

"Den eneste informasjonen rundt dette tyder på at det kun er et navn, uten noe teknisk."

Skal vi dra den konklusjonen at du bare prøver å trolle?

for å gjenta det jeg har prøvd å forklare deg i går:

TheMoose skrev (På 18.6.2020 den 15.10):

De har tilrettelagt et teknisk system, og gitt utviklere lov til å benytte dette hvis de ønsker.

Den leverer den beste utgaven av et spill som den maskinen du skal spille på kan håndtere.

"På nøyaktig hvilken måte er det et system, noe teknisk, noe annet enn et navn på crossbuy?"
Cross-buy er kanskje et merkenavn som Sony bruker. Microsoft bruker merkenavnet  "Xbox Play Anywhere".
Smart Delivery er nok en videreføring/videreutvikling av Play Anywhere, som Xbox vil bruke i forbindelse med overgangen til Xbox Series X(S?). De gir en utgiver mulighet til å gi ut ett spill som fungerer på flere konsoll generasjoner. Man slipper å gi ut Gears 5 Xbox One utgave, og Gears 5 Xbox Series X utgave. 

Hvis du er fryktelig interessert i å vite hvordan Smart Delivery fungerer, så går det an å søke på Internett. Det er nok noen der som kan forklare det bedre en meg. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Off. 2 nye sider siden sist jeg var innom. Nok til å få vondt i hode av ?

Sikkert lurt om du leser gjennom hele tråden på nytt med et åpent sinn lki. Du stiller så mange rare spørsmål, endrer på spørsmål, kommer med påstander og endrer påstandene dine igjen. At noen i det hele tatt henger med er imponerende!

Siste innlegg fra xtaz forklarer alt man kunne finne på å lure på. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (23 minutter siden):

Hvis du nå plutselig vet hva Smart Delivery er hvorfor driver du og kommer med disse spørsmålene hele tiden?

"Den eneste informasjonen rundt dette tyder på at det kun er et navn, uten noe teknisk."

Jeg spurte før vi fikk en oppklaring.

Når det endelig ble klart hvordan det fungerer så sluttet jeg å spørre, og kom heller med en konklusjon.

Etter dette har jeg blitt bombardert med folk som nå skal forandre på hva smart delivery faktisk er, selv om de selv ikke klarer å forklare dette.

Om det å spørre hvordan hovedsaken i en artikkel fungerer er å trolle, hva er da kommentarene til folk som ikke diskuterer tema?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (52 minutter siden):

Og konklusjonen din er at det er helt likt Cross buy som det ikke er. Xbox har play anywhere som er tilnærmet likt Cross buy. 

På hvilken måte er det ikke likt crossbuy?

Om vi skal tro det xtaz viser så får du jo ikke engang series X utgaven, men heller en litt oppgradert utgave av et Xbox one spill.

(Noe vi vet ikke stemmer)

En del av crossbuy var cross-save som lot deg spille videre på den andre konsollen, og så tilbake til den originale igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...