Gå til innhold

Slik skal Microsoft la deg oppgradere Xbox One-spill til Xbox Series X-versjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (14 timer siden):

Det å betale et studio slik at det får råd til å utvikle et spill er vel ikke så ille?

Spesielt ikke når alle får det spillet etter en stund.

For Activision har ikke råd til å utvikle COD og Destiny? 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Iki said:

På hvilken måte ble spillet dårligere av at du ikke hadde en av de dårligere riflene i spillet?

(Som man gratis kunne få en langt bedre utgave av, lettere, gjennom en quest i spillet.)

Hadde det bare vært en rifle ville jeg vært enig, men det var betraktelig mer enn det. Alt fra våpen og rustninger til strikes og quests, og samme greie i DLCene etterhvert som de kom ut.

Tidsavgrenset eksklusivitet på hele spill fra tredje part liker jeg ikke, men det er nå så sin sak. Å plukke ut deler av et spill på enkelte plattformer og kreve samme pris, er virkelig lavmål.

Sjekk her hvis du vil ha en oversikt: 

Endret av Grimbeorn
la til lenke
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (17 minutter siden):

Det er det jeg synes er rart, det virket som noen utviklere mente de skulle gi spillene sine gratis oppdateringer på Xbox men ikke Playstation.

På hvilken måte ble spillet dårligere av at du ikke hadde en av de dårligere riflene i spillet?

(Som man gratis kunne få en langt bedre utgave av, lettere, gjennom en quest i spillet.)

På begge konsollene faktisk.

Da ser det ut til at smart delivery bare er et navn likevel.

- Det er en artikkel om en løsning på Xbox. Er det Xbox sin jobb å gå ut og si at Cyberpunk får en gratis oppdatering på PS?

- Du får et spill med mindre innhold en det som er på et annen plattform, og du betaler samme pris.

- Ja det er et navn på en løsning som Xbox tilbyr på sin plattform.

Lenke til kommentar
TheMoose skrev (1 minutt siden):

- Det er en artikkel om en løsning på Xbox. Er det Xbox sin jobb å gå ut og si at Cyberpunk får en gratis oppdatering på PS?

Jeg ser at du ikke skjønner dette, så la meg forklare det for deg.

Tidligere hadde cdpr gått ut og sagt at spillet ville få en gratis oppdatering på Xbox, men de nevnte ingenting om Playstation.

Det har de nå gjort.

TheMoose skrev (2 minutter siden):

- Du får et spill med mindre innhold en det som er på et annen plattform, og du betaler samme pris.

Men det er ingenting av verdi som er kuttet bort, og du får uansett alt dette innholdet etter en stund. Uten å måtte betale ekstra for det!

Lenke til kommentar
Just now, Iki said:

Men det er ingenting av verdi som er kuttet bort, og du får uansett alt dette innholdet etter en stund. Uten å måtte betale ekstra for det!

Jo, det var masse av verdi som var kuttet bort. Det verste var 20% færre strike missions og multiplayerkart, noe som ga mindre variasjon i et spill som allerede hadde litt knapt med innhold. Sjekk lenken jeg postet.

Dette fortsatte inn i Destiny 2 også, var ikke før Activision var ute av bildet at de sluttet med denne dustepraksisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (32 minutter siden):

Tidligere hadde cdpr gått ut og sagt at spillet ville få en gratis oppdatering på Xbox, men de nevnte ingenting om Playstation.

Det har de nå gjort.

Hvorfor i alle dager skal du kommentere på en Xbox artikkel om CD PR kanskje ikke skal oppgradere et spill på PS? Hvorfor skal du bombardere en trå om en Xbox artikkel med din frykt rund PS5? 

Er det du som bestemmer hva som har verdi? Det at man ikke har tilgang til eksklusive våpen og rustninger har ingen verdi? At deler av spillet ikke er tilgjengelig før om et år har ingen verdi?

Da har det vel ingen verdi at CD PR ikke oppgraderer Cyberpunk gratis for PS. Du kan jo spille det på PS 4 og evt PS5 gjennom bakover kompabilitet. Litt bedre grafikk har da ingen verdi.

• Liker 5
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal du kommentere på en Xbox artikkel om CD PR kanskje ikke skal oppgradere et spill på PS? Hvorfor skal du bombardere en trå om en Xbox artikkel med din frykt rund PS5? 

Om Ford kommer med en ny fiesta har jeg da ikke lov å sammenligne denne med en polo i kommentarfeltet til artikkelen om bilen?

Slutt å tro at man ikke kan nevne hovedkonkurrenten når det er snakk om en funksjon som begge enten deler eller ikke.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Om Ford kommer med en ny fiesta har jeg da ikke lov å sammenligne denne med en polo i kommentarfeltet til artikkelen om bilen?

Slutt å tro at man ikke kan nevne hovedkonkurrenten når det er snakk om en funksjon som begge enten deler eller ikke.

Har PS5 "Smart delivery" funksjonalitet? Har Sony gått ut og sagt de har en slik funksjon? Kan en utvikler gå inn på sin tittel i PS store og legge inn at det skal være en tittel som er kompatibel på tvers av generasjoner, så ordner PS hvilken utgave som skal lastes ned på den enkelte maskin du har? Har PS gått ut og sagt at de har et system som vil beholde progresjon osv mellom de forskjellige generasjonene selv om du hopper frem og tilbake mellom dem?

Ikke vet jeg, men i følge en artikkel fra 19.06.20 "Sony hasn't announced a program similar to Smart Delivery at this time"
https://www.windowscentral.com/fifa-21-get-free-xbox-series-x-upgrade-lieu-smart-delivery

Eller har kanskje PS sagt det opp til hver enkelt utgiver å finne på et system for hvordan dette skal løses?
Er det derfor EA har sett seg nødt til å benytte sitt eget system "dual entitlement".

Iki skrev (2 timer siden):

Det har de nå gjort.

CD PR twittret dette 24 februar.
Kanskje de på det tidspunkt ikke hadde fått noen informasjon om hva PS kom til å tillate? Eller hvilken løsning PS kom til å tillate? Kanskje PS selv ikke viste hvilken løsning de ville ha. Kanskje CP PR gikk til Sony og sa, se hva Xbox gjør, hvis vi ikke for lov til å gjøre det samme hos dere kommer dere til å komme i et veldig dårlig lys.
Jeg kan spekulere til jeg blir grønn i ansiktet, jeg også, og insinuere både det ene og det andre. Men det hjelper lite. Hvis jeg har PlayStation og vil spille Cyberpunk så vill jeg kanskje bare søkt på det på nettet og funnet ut at CD PR nå har sagt de vil oppdatere tittelen for PS brukere, og ikke bare slenge ut påstander om at Xbox sikkert betaler for at PS brukere ikke skal få oppdateringen.

Endret av TheMoose
  • Liker 3
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (17 minutter siden):

Har PS5 "Smart delivery" funksjonalitet? 

Åpenbart, da cyberpunk of destiny skal la deg oppdatere gratis fra ps4 til ps5.

TheMoose skrev (19 minutter siden):

CD PR twittret dette 24 februar.

Kanskje de på det tidspunkt ikke hadde fått noen informasjon om hva PS kom til å tillate? Eller hvilken løsning PS kom til å tillate? Kanskje PS selv ikke viste hvilken løsning de ville ha. Kanskje CP PR gikk til Sony og sa, se hva Xbox gjør, hvis vi ikke for lov til å gjøre det samme hos dere kommer dere til å komme i et veldig dårlig lys.
Jeg kan spekulere til jeg blir grønn i ansiktet, jeg også, og insinuere både det ene og det andre. Men det hjelper lite. Hvis jeg har PlayStation og vil spille Cyberpunk så vill jeg kanskje bare søkt på det på nettet og funnet ut at CD PR nå har sagt de vil oppdatere tittelen for PS brukere, og ikke bare slenge ut påstander om at Xbox sikkert betaler for at PS brukere ikke skal få oppdateringen.

Kanskje kanskje kanskje.

Vi vet at Sony har tillatt dette siden PS3, så det slipper du spekulere på.

Til nå har jeg kun slengt ut spørsmål, mens du har påstått.

Lenke til kommentar

Begynte med at Smart delivery var en grusom tjeneste, som ødela helt for Xbox X series og gjorde PS5 helt overlegen til at PS5 må ha det også. Men er jo tydelig at noen ikke vil forstå hva smart delivery er. Xbox er i et fryktelig undertall på forumet så jeg er ikke så overrasket over at de kaprer disse trådene :p

Endret av Raul07
  • Liker 4
Lenke til kommentar
48 minutes ago, TheMoose said:

Har PS5 "Smart delivery" funksjonalitet?

28 minutes ago, Iki said:

Iki, Smart Delivery er overlegent cross-buy, så slutt å bland de sammen. Det er ikke bekrefet noen som helst lignende løsning som Smart Delivery for PS5 enda, og hadde Sony hatt det så hadde de nok reklamert hardt for det allerede.

• Liker 4
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (8 minutter siden):

Iki, Smart Delivery er overlegent cross-buy, så slutt å bland de sammen. Det er ikke bekrefet noen som helst lignende løsning som Smart Delivery for PS5 enda, og hadde Sony hatt det så hadde de nok reklamert hardt for det allerede.

Sony har hatt dette siden 2012...

Lenke til kommentar
Iki skrev (27 minutter siden):

Kanskje kanskje kanskje.

Vi vet at Sony har tillatt dette siden PS3, så det slipper du spekulere på.

Til nå har jeg kun slengt ut spørsmål, mens du har påstått.

Åpenbart, er det et spørsmål eller en påstand?
I følge deg er det et spørsmål?

Har Sony en løsning for dette? Eller er det CD PR som må komme opp med en løsning. Hvordan vil løsningen fungere?
EA gir oppdateringer på PS, men de bruker ikke et Sony system, men sitt eget.

Du skrev: 
Med mindre Microsoft har betalt dem for dette
Altså er det to versjoner av spillet.
Smart delivery virker å være det samme som crossbuy eller lignende.
Det er ikke noen som sier at smart delivery gjør noe.
Den eneste informasjonen rundt dette tyder på at det kun er et navn, uten noe teknisk.
Men det er ingenting av verdi som er kuttet bort
Slutt å tro at man ikke kan nevne....

Ser ingen spørsmål tegn der, så da er det åpenbart spørsmål dette også?

• Liker 2
Lenke til kommentar
TheMoose skrev (9 minutter siden):

Åpenbart, er det et spørsmål eller en påstand?
I følge deg er det et spørsmål?

Nå må du slutte å tulle her...

Jeg begynner å lure på om forumet er fullt av Xbox unger?

Setter man et spørsmålstegn etter det man skriver så er det åpenbart et spørsmål. Gjør man ikke det så er det sannsynligvis ikke et spørsmål.

Om du leser kommentarene mine har jeg hele tiden lurt på hva smart delivery er, hvordan det fungerer, hvorfor en utvikler skulle bruke det, og hva det ville si for de som ikke har en Xbox.

Jeg har ikke påstått noe.

Jeg har spurt.

TheMoose skrev (12 minutter siden):

Du skrev: 

Med mindre Microsoft har betalt dem for dette
Altså er det to versjoner av spillet.
Smart delivery virker å være det samme som crossbuy eller lignende.
Det er ikke noen som sier at smart delivery gjør noe.
Den eneste informasjonen rundt dette tyder på at det kun er et navn, uten noe teknisk.

Ja? Påstår du nå, etter at vi har fått bevis for at dette stemmer, at det er noe annet?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (41 minutter siden):

Begynte med at Smart delivery var en grusom tjeneste, som ødela helt for Xbox X series og gjorde PS5 helt overlegen til at PS5 må ha det også. Men er jo tydelig at noen ikke vil forstå hva smart delivery er. Xbox er i et fryktelig undertall på forumet så jeg er ikke så overrasket over at de kaprer disse trådene :p

Det er ikke en eneste person som har påstått at smart delivery var fryktelig.

Du bør lære deg å lese hva folk skriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...