Gå til innhold

Slik skal Microsoft la deg oppgradere Xbox One-spill til Xbox Series X-versjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grimbeorn skrev (7 minutter siden):

Kan trøste deg med at det sikkert kommer noe du anser som "true next-gen" om noen år. Så langt har vi ikke sett noe det ikke går an å justere på og skalere ned.

Igjen.

Det kommer et true next-gen spill langt tidligere, et spill som vi vet ville være umulig på dagens konsoller.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Igjen.

Det kommer et true next-gen spill langt tidligere, et spill som vi vet ville være umulig på dagens konsoller.

Umulig med samme oppløsning, flyt og kjapphet ja, men fortsatt mulig å lage på dagens konsoller om man firer på kravene til alt dette.

Det er så langt ikke kommet noen nyskapende og revolusjonerende spillmekanismer og design som vi ikke har sett før, på dagens konsoller og eldre. Det vi har sett så langt er en videreføring av dagens trender, bare med mulighet for å gjøre det flottere, raskere og finere.

Har spilt siden familien fikk en Atari 2600 i hus i 1980 og har sett mye større revolusjoner enn det vi ser i dette generasjonsskiftet så langt.

Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at dette blir så stort er fordi det KUN er Sony som liksom har noe nytt. Men tiden vil vise. Jeg tror forsatt at begge konsollene blir ekstremt like med tanke på ytelse. Og at begge parter blir meget fornøyd med sitt valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (28 minutter siden):

Umulig med samme oppløsning, flyt og kjapphet ja, men fortsatt mulig å lage på dagens konsoller om man firer på kravene til alt dette.

Hvordan foreslår du hoppingen mellom verdener skulle foregå når det tar 40-70 sekunder å laste inn neste verden, mens du tilbringer 5-6 sekunder i hver, og du skal gjennom 5-6 stk i hurtig tempo?

Lenke til kommentar

Er jo ikke snakk om at man skal laste inn verden av rdr2 størrelse hver gang heller da. Alt gikk vel på skinner frem til dit man skulle ende opp. Blir mer som forskjellige rom med forskjellige miljøer enn hele verdner, så fremst man ikke skal kunne bytte mellom de on the fly når man spiller, valgfritt uten loading. 

Trailern ser uten tvil bra ut da, men spørs jo om det bare blir slike "cut scenes" mellom eller om det blir en aktiv del av gameplay i større grad.

 

Lenke til kommentar
barezell skrev (1 minutt siden):

Er jo ikke snakk om at man skal laste inn verden av rdr2 størrelse hver gang heller da. Alt gikk vel på skinner frem til dit man skulle ende opp. Blir mer som forskjellige rom med forskjellige miljøer enn hele verdner, så fremst man ikke skal kunne bytte mellom de on the fly når man spiller, valgfritt uten loading. 

Trailern ser uten tvil bra ut da, men spørs jo om det bare blir slike "cut scenes" mellom eller om det blir en aktiv del av gameplay i større grad.

 

Verdene som lastes inn er på omtrent samme størrelse som en standard verden i de tidligere spillene i serien.

I det forrige spillet, på PS4, tar det ca 30 sekunder.

Det å hoppe fra en verden til en annen ser man I gameplay delen som de viste frem etter traileren.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Iki said:

Hvordan foreslår du hoppingen mellom verdener skulle foregå når det tar 40-70 sekunder å laste inn neste verden, mens du tilbringer 5-6 sekunder i hver, og du skal gjennom 5-6 stk i hurtig tempo?

Man firer på kravene. Nedskalerer grafikk og assets for å få ned lastetiden litt, preloader noen baner og legger inn overganger mellom baner for å skjule lastetiden. Ødelegger selvsagt flyten, men kan likevel bevare kjernen i spillet, som jeg håper er mer enn å hoppe mellom verdener i kjapt tempo. Selv om det er en artig gimmick og tek demo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (3 minutter siden):

Man firer på kravene. Nedskalerer grafikk og assets for å få ned lastetiden litt, preloader noen baner og legger inn overganger mellom baner for å skjule lastetiden. Ødelegger selvsagt flyten, men kan likevel bevare kjernen i spillet, som jeg håper er mer enn å hoppe mellom verdener i kjapt tempo. Selv om det er en artig gimmick og tek demo.

Det ville på ingen måte bli samme spillet...

Se for deg FIFA hvor du måtte vente 30 sekunder hver gang du byttet karakter...

Se for deg et bilspill hvor du ikke kan kjøre i over 20 km/t da verden ikke laster hurtig nok.

 

Kjernen i det nye Ratchet and clank er portalene, det er hovedpunktet i gameplay, story, navnet på spillet.

 

Om du vil fjerne alt dette, for å gjøre spillet spillbart på en ps4, så ender du opp med Ratchet and clank ps4, spillet som kom ut i 2016.

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Iki said:

Det ville på ingen måte bli samme spillet...

Se for deg FIFA hvor du måtte vente 30 sekunder hver gang du byttet karakter...

Se for deg et bilspill hvor du ikke kan kjøre i over 20 km/t da verden ikke laster hurtig nok.

 

Kjernen i det nye Ratchet and clank er portalene, det er hovedpunktet i gameplay, story, navnet på spillet.

 

Om du vil fjerne alt dette, for å gjøre spillet spillbart på en ps4, så ender du opp med Ratchet and clank ps4, spillet som kom ut i 2016.

Ja, man skalerer ned. Sier ikke at det blir like bra, men kjernen er fortsatt den samme.

Hvis din definisjon på et true next gen spill er kunne hoppe mellom baner kjapt, kan du få hele generasjonen billig av meg.

Jeg gleder meg til bedre grafikk og spillflyt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (3 minutter siden):

Hvis din definisjon på et true next gen spill er kunne hoppe mellom baner kjapt, kan du få hele generasjonen billig av meg.

Min definisjon av next-gen er noe som bruker hardware på de nye konsollene...

Ikke et spill fra en ps4 som kjører i 60 fps med 4k oppløsning men samme grafikk...

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (7 minutter siden):

Er ikke det å bruke hardwaren?

Nei.

Som du kanskje har sett så er det ingen PC spill som laster inn på et halvt sekund, selv om du spiller spillet på en SSD.

Spillet er ikke laget for å utnytte lagringen.

 

Vil du si at et elendig optimalisert spill som kjører i 20 fps i 720p på et RTX 2080 utnytter grafikkortet?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Iki said:

Nei.

Som du kanskje har sett så er det ingen PC spill som laster inn på et halvt sekund, selv om du spiller spillet på en SSD.

Spillet er ikke laget for å utnytte lagringen.

 

Vil du si at et elendig optimalisert spill som kjører i 20 fps i 720p på et RTX 2080 utnytter grafikkortet?

Men det er her mer relevant å snakke om spill som kjører 720p og 20 fps på en gammel gaming PC og 4k/60 med HDR og raytracing på en ny gaming PC.

Hele poenget er at spill kan skaleres.

Dessuten blir ikke et bra spill dårligere av å kunne kjøres på andre plattformer. Witcher 3 ble ikke dårligere på PS4 pro eller Xbox one X fordi det ble portet til Switch og kjører i 720p der. Virker som du har hengt seg opp i en merkelig tankegang om at spill må være eksklusive til en plattform for å være bra.

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (26 minutter siden):

 

Hele poenget er at spill kan skaleres.

Spill kan skaleres, men du kan ikke skalere et spill opp på ny teknologi.

Da må du implementere funksjoner som tar nytte av teknologien.

Witcher 3 ble ikke dårligere, nei. Men så var ikke forskjellen på hardware avgjørende, og spillet ble ikke utviklet for de forskjellige konsollene samtidig, av samme firma...

 

Jeg har heller ikke påstått at et eldre design er dårlig, jeg har bare påstått at det ikke vil være next-gen, og dermed ikke gir deg en grunn til å oppgradere med det første.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Iki said:

Spill kan skaleres, men du kan ikke skalere et spill opp på ny teknologi.

Da må du implementere funksjoner som tar nytte av teknologien.

Witcher 3 ble ikke dårligere, nei. Men så var ikke forskjellen på hardware avgjørende, og spillet ble ikke utviklet for de forskjellige konsollene samtidig, av samme firma...

 

Jeg har heller ikke påstått at et eldre design er dårlig, jeg har bare påstått at det ikke vil være next-gen, og dermed ikke gir deg en grunn til å oppgradere med det første.

Grunnen til å oppgradere er den samme som forrige generasjon, å få bedre ytelse i alle spill. For min del kjøpte jeg Xbox one i forrige generasjonskifte for å få en bedre opplevelse i Destiny enn jeg hadde på Xbox 360, ikke for å spille Ryse eller noen av de andre One-eksklusivene.

Endret av Grimbeorn
rettet skrivefeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...