Gå til innhold

vil det ødelegge garrantien?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal reklamere på ett hovedkort som jeg har hatt vannkjøling på South bridge , dvs. jeg har tatt av kjøleribben som var på det, jeg har kjøleribben , men...... den magler festearmene på den, forde jeg klippde de av for jeg skulle ha de på North bridge , men det jeg gjorde var og klesje litt termisk lim på South bridge og så plaserte kjøleribben på, men vil det ødelegge garrantien? altså ta av South bridge kjøleren? :dontgetit:

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om leverandøren er i julehumør enda så kanskje kanskje... Men det du har gjort er å "modifisere/forandre" på et produkt, og da ryker garantien. Står forklart om sånt i manualen tipper jeg. Sammenlign med å kjøpe en splitter ny bil, og så rive av panseret og sette på et stilig panser med luftekanaler ting, og så vil du ikke ha bil, og setter på orginal panser igjen, men da var festearmene knekt så du må "mekke'" litt :) Ville du tatt tilbake et kort du hadde solgt som kjøper hadde mekka på ?

Lenke til kommentar
Hvis feilen som er oppstått ikke har noe som helst å gjøre med north/southbridge eller vannkjølinga what so ever, så synes jeg at det burde gått på garanti, og bør søke om det på returen.

 

Kan vel få skiftet støtdempere på en bil, selv om man selv har brukket løftearmen til panseret.

Blir feil sammenligning hær da fordi dette er snakk om en del

som er modifisert , feks at du prøver og bytte støtdemperene

du har modifisert.

 

Skriv hvilket merke HK det gjelder så kan vi finne garanti bestemmelsene

til dette kortet på nettet , hvis det faller utenfor dær så

tviler jeg på at du får noen hjelp av webshopen, da me de selv koste tapet.

Lenke til kommentar
er det noko anna som er gale så er det ikkje din skyld sjølv om du har modifisert litt, derfor skal du enda ha garanti

Selv om ikke handlingen ser ut til å ha noe med "skaden", betyr det ikke at trådstarter her er uskyldig. Så lenge han har begynt å modifisere hovedkortet, har ikke produsenten mulighet til å se om skaden er selvforskylt, eller produksjonsfeil. Dermed havner ALLE FORMER for modifisering og "bruk utenom det normale" utenfor garantien.

 

Med andre ord; du har ikke lenger garanti eller reklamasjonsrett på det hovedkortet. Synd, men sånn må man tenke på før man blir litt ivrig med moddinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...