Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp med termostat

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om termostaten til baderommet er defekt eller at jeg ikke vet hvordan den skal brukes. Jeg har hatt måleren mot 3 som jeg regner med er 30 grader i over et døgn, og gulvet er fortsatt kaldt. Det lyser grønt. Men hvis jeg beveger pilen nærmere mot 4, så hører man en klikkelyd og så lyser det rødt. Da varmes det. Hva er det som skjer? Er den defekt? 

20200616_014346.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor tenker du 3 er 30 grader?
Tipper nå, men om du har den på 3 og vrir den mot 4, klikker den antagelig fordi den slår på kablene igjen for å få mer varme. Jeg ville stilt den på 5-6 og se om det ble grei varme da. Ser virkelig ikke for meg at 3 betyr 30 og 5 betyr 50..

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"null" er standar temperatur. Vanlegvis blir den satt til rund 22-25 grader. La oss anta den er på 25 grader med deg. Så kan du gå opp/ned + - 6 grader.
Så "null" tilsvarer 25 grader. Så om du skrur pilla til høyre (+3), så setter du temperatur til 25 + 3 = 28*.
Om du skrur den til +6 vil det være 25 + 6 = 31*.
Likedans om du skrur den bakover -4, så vil du få: 25 - 4 = 21*.

Igjen, eg brukte 25* som eit eksempel. Kva er temperatur med deg er ikkje gødt å si. Men poenget er, om du ønskjer litt varmere, så skrur du litt meir til høyre. Kaldere - eit par hakk bakover.

Lenke til kommentar

Tror de fjernet gradetallene i denne designen fordi det aldri stemmer med virkeligheten uansett, avhengig av gulv og type kabel etc.

Når du hører et klikk og den lyser rødt betyr det at den varmer. Ergo du har passert temperaturen i virkeligheten. Så da kan du sjekke om en stund om dette er passe temperatur, hvis ikke, skru opp litegrann (0,5-1 på skalaen) , og vent et halvt døgn, sjekk igjen om det er passe. 

Du kan laste ned bruksanvisning her

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://assets.danfoss.com/documents/DOC059186476230/DOC059186476230.pdf&ved=2ahUKEwjjrOC7woXqAhWvy6YKHUh-BH8QFjAAegQIBRAC&usg=AOvVaw0ZNU2MMSrQLCY0zZwudpyX

Endret av grovetussen
Link
Lenke til kommentar
aomt skrev (3 timer siden):

"null" er standar temperatur. Vanlegvis blir den satt til rund 22-25 grader. La oss anta den er på 25 grader med deg. Så kan du gå opp/ned + - 6 grader.
Så "null" tilsvarer 25 grader. Så om du skrur pilla til høyre (+3), så setter du temperatur til 25 + 3 = 28*.
Om du skrur den til +6 vil det være 25 + 6 = 31*.
Likedans om du skrur den bakover -4, så vil du få: 25 - 4 = 21*.

Igjen, eg brukte 25* som eit eksempel. Kva er temperatur med deg er ikkje gødt å si. Men poenget er, om du ønskjer litt varmere, så skrur du litt meir til høyre. Kaldere - eit par hakk bakover.

Dette er helt feil i TS sin termostat.

Lenke til kommentar

Her har du manualen for termostaten.

"Termostaten har en bryter for regulering av temperaturinnstillingen i en skala fra (*) 1 til 6 (hvert trinn tilsvarer ca. 8°C. I tillegg har den en LED-indikator som indikerer standby (grønt lys) og oppvarming (rødt lys)"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...