tyrkia007 Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Hei har en 14 fot båt med dobbel bunn. Det er sprekk helt bakerst under. Hvordan skal jeg lappe dette sammen? Kan jeg først bruke gelcoat for å tette igjen hullet også bruke glassfiber remse med flere lag ? Trenger hjelp??! Og det blå er det bunnstoff ? Jeg vil malle dette sort ? Hva trenger jeg? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 (endret) Nei, du bør ikke bruke gelcoat for å lappe hullet. Du bør slipe ned et område som er dobbelt så stort som sprekken (minst), og så må du få bort all den hvite guffa som er i sprekken - så ruller du over med polyster, og legger på glassfiber i 4-5 lag iallefall - begynn med en stripe som bare dekker sprekken +2-3cm, og legg på større lapper for hvert lag. - vurder selv antall lag ift tykkelsen du får. - Når dette er herdet kan du male over med gelcoat. https://www.maritim.no/glassfiber-og-polyester Bunnstoffet matter du bare ned og maler over med sort bunnstoff. Endret 15. juni 2020 av kjetilkl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå