AutoExec Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 noen som vet hvor mye støy det kommer fra f.eks. Eheim-pumpene sammenlignet med swiftech MCP600? står at den skal være støysvak, men hvor mye støy kommer egentlig fra pumper generelt? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 kobler du riktig, får ut luften fra slangene og kjøledelene og setter pumpene på en liten skumgummi bit så er det ikke støynivå å snakke om. Har du en vifte på 20db så bråker pumpene mindre en dette. Min eheim 1046 kan jeg ikke høre selv om jeg åpner kabinettet og virkelig lytter. Det andre du har i en normal maskin vil bråke mer en en korrekt fungerende og bra montert pumpe. Husk at de fleste pumpene er ment for akvarium og ingen vil ha akvarium som bråker. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Min Eheim 1048 rasler noe sinnsykt nå,klarer f... ikke å få ut luften. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 snu kabinettet litt opp og ned frem og tilbake så får du det til. Det jeg gjør her når jeg tømmer systemet eller bytter slange. Kan og være at propellen i 1048 er litt slarkete. Søk i forumet og du finner løsning og mer. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Pondus: Hvis den rasler er det mulig at det er luft, men også muligens impelleren som bør limes.(en lime operasjon mellom 2 deler inni der. Eheim modden - Søk på google. Jeg gjorde det med STOR suksess. Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ja jeg har sett det trixet. Men det er jo ikke noe særlig slark ved propellen min siden pumpen er nesten ny,men kan raslingen komme derifra oxo da? Trodde det kun var luften som lagde raslingen? Lenke til kommentar
oeb Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Ja jeg har sett det trixet. Men det er jo ikke noe særlig slark ved propellen min siden pumpen er nesten ny,men kan raslingen komme derifra oxo da? Trodde det kun var luften som lagde raslingen? google.com - "eheim mod" Gjengetape på impelleren = helt stillegående.. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 hva med hydor L20 pumpen? bråker den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå