Rayen99 Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Hei! Fjæringen foran på bilen min har dessverre knekt på høyre side. Fikk beskjed av verkstedet at da må begge byttes. Fikk nå høre at det anbefales å bytte begge støtdempere også, når man skal bytte fjær. Har noen her noen anbefalinger + tips? Bør jeg bytte fjær + støtdemper, eller holder det med bare fjær? Setter stor pris på hjelp, takk! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Om støtdempere er like gammel som fjæra så burde du bytte den og ja. Kjipt å måtte gjøre samme jobb om ett halvt år når støtdemperen også ryker. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Siden dem anbefaler å bytte demperen så tenker jeg at dem kanskje er slitte for man behøver ikke i utgangspunktet å bytte dem. Kan være greit å bytte fjærene i par ja. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Jeg ville bytta øvre fjærbenslager også. Ofte er det disse som får fjærene til å knekke. Lenke til kommentar
Rayen99 Skrevet 15. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2020 Takk for svar! Complexity skrev (1 time siden): Om støtdempere er like gammel som fjæra så burde du bytte den og ja. Kjipt å måtte gjøre samme jobb om ett halvt år når støtdemperen også ryker. Bilen er en sen 2014 modell, så ville personlig trodd at fjæren skulle holdt lenger, men er helt enig i det. freddy85 skrev (1 time siden): Siden dem anbefaler å bytte demperen så tenker jeg at dem kanskje er slitte for man behøver ikke i utgangspunktet å bytte dem. Kan være greit å bytte fjærene i par ja. De anbefalte ikke å bytte de, mekanikeren sa jeg bare trengte å bytte fjær + fjærbenslager. Det var en tredjepart, som ikke har sett på fjær+støtdemper som anbefalte at man byttet begge. sedsberg skrev (30 minutter siden): Jeg ville bytta øvre fjærbenslager også. Ofte er det disse som får fjærene til å knekke. Har sett på et sånt "sett", der er disse heldigvis inkludert. Hadde dog satt pris på å slippe å kjøpe selve støtdempere i tillegg. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Rayen99 skrev (8 timer siden): Takk for svar! Bilen er en sen 2014 modell, så ville personlig trodd at fjæren skulle holdt lenger, men er helt enig i det. De anbefalte ikke å bytte de, mekanikeren sa jeg bare trengte å bytte fjær + fjærbenslager. Det var en tredjepart, som ikke har sett på fjær+støtdemper som anbefalte at man byttet begge. Ok, da hadde ikke jeg byttet demperne. Bilen min er en 2004, både dempere og fjærer er aldri byttet så demperne på bilen din har nok noen år igjen hvis det ikke er vag eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå