OddZen Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Hei, vi har en stekeovn hvor elementet øverst i ovnen vibrerer når vifta står på. Det blir en utrolig plagsom lyd. Jeg har prøvd å kile 3 metallbiter mellom taket i ovnen og elementet, og dette hjelper litt, men fortsatt så er det vibrasjon og lyd. Er det noen som har opplevd dette og har en god løsning? Jeg tror at noe litt mykere som tåler 300 grader kunne løst problemet, plassert dette mellom tak og element flere plasser, og da dempet vibrasjonene bedre, men jeg aner ikke hva det kunne vært. Har tenkt tanken på noe lignende som stålull, men dette tåler neppe den høye temperaturen. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Du er 100% sikker på at det bare er grillelementet? Hvis du ikke er 100% sikker, ta det ut og hør om det da er helt uten ulyd. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 14. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2020 Hei, jeg er 100 prosent sikker. Når lyden kommer kan jeg dytte noe opp i den og det slutter. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 (endret) OddZen skrev (19 minutter siden): Hei, jeg er 100 prosent sikker. Når lyden kommer kan jeg dytte noe opp i den og det slutter. Ok, noen ganger er det kombo på litt fra vifte og element, siden det ser ut til å kommet mer vibrasjon. Hvis den hviler på små knekter på siden:D rille et lite hull med metallborr og skru i en skrue? Tykk jerntråd som tvinnes rundt feste på element og feste i ovn? Vippe vinkelen/hylle som element hviler på litt opp? Dette hvis element hviler på to små tapper øverst.. Nå er det veldig ulikt feste fra ovn til ovn. Vår er f.eks. slik, kun en vingemutter i midten Lykke til med en løsning. Endret 14. juni 2020 av plankeby Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 14. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2020 plankeby skrev (27 minutter siden): Ok, noen ganger er det kombo på litt fra vifte og element, siden det ser ut til å kommet mer vibrasjon. Hvis den hviler på små knekter på siden:D rille et lite hull med metallborr og skru i en skrue? Tykk jerntråd som tvinnes rundt feste på element og feste i ovn? Vippe vinkelen/hylle som element hviler på litt opp? Dette hvis element hviler på to små tapper øverst.. Nå er det veldig ulikt feste fra ovn til ovn. Vår er f.eks. slik, kun en vingemutter i midten Takk for tips. Må vell mekke noe slikt dessverre. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Kan gå an å sende mail til produsenten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå