Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette med dating er jammen ikke lett. Hva vil dere menn egentlig?

Gjest 8c139...224

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 8c139...224
Larzen_91 skrev (32 minutter siden):

Jomfru.. tihi. But I'm taken.

Og 10 år yngre enn meg?? 

Anonymous poster hash: 8c139...224

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Gavekort skrev (31 minutter siden):

Men da er det viktig å ikke la henge opp i de ekstreme eksemplene tenker jeg. Om du har datet 20 menn der alle har endt opp i trøbbel så tror jeg du bør dulte deg tilbake til å resonnere om hvordan konflikteskaleringen og kommunikasjonen var i disse 20 forholdene.

Ingen av de var forhold altså. Alle var på datingstadiet og varte bare noen få mnd. Nesten alle fortalte meg at det var så kult at jeg var sånn eller sånn. Så forandret de plutselig mening og jeg fikk beskjed om å endre meg fordi det ikke så bra ut for han.

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Dubious skrev (20 minutter siden):

Desverre så bor "gjest" i feil del av landet, og er sikkert for ung uansett, eller, jeg er for gammel.

Det vites ikke. Jeg bor ved Drammen/Asker og er født i 80

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
FrihetensRegn skrev (29 minutter siden):

Ingen normal mann vil være komfortabel med at du nesten bare har mannelige venner. Det er både uvanlig og et "red flag".

Hva er galt med mannlige venner? Eller venner generelt?

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Larzen_91 skrev (4 minutter siden):

Hadde broren min vært singel kunne jeg kanskje spleisa dere.

Flaks for han at han er opptatt så han slipper unna jernkvinnen??

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (38 minutter siden):

Det er for det meste tilfeldig. Jeg dater ikke bare menn født i august. Det finnes tusen ting som har mer å si enn stjernetegn:

- nasjonaliter

- normer lært hjemmefra

- utdanning

- hvor i landet man er fra

- Sosial omgang

- miljø

- arv

osv

etc

Det er klart, men hvis du er ute etter langvarig, ekte og genuin kjærlighet, så mener jeg det er energien som teller mest. For da kan man leve med hverandre best mulig over tid. Da blir alle disse detaljene enkle å jobbe ut sammen, og leve med. Hvis man har feil energi, så blir det bare bråk, krangel og fundamental misforståelser.

Greit nok, jeg mener jo egentlig at hvert tegn (og dekan) kan leve med hverandre, men da må de forstå hverandre, og helst ha en genuin interesse av å jobbe med, og forstå den andres natur. Ellers blir det bare tilfeldigheter om det går bra eller ikke. Og lederskap og selvledelse dreier seg jo om å minimere risiko og dermed tilfeldigheter. Litt luft må det så klart være. Nøkkelen til harmoni i og hos alle individer og forhold er en balanse mellom alle elementene. Luft = Intellektuell utfordring, fri tanke, logikk. Jord = Langvarig stabilitet, fornuft, fysisk styrke, visdom. Vann = Emosjonell trygghet og instinkt, empati, medfølelse. Ild = Eksplosiv energi, inspirasjon, kreativitet, fanatisme.

Dette er i korte drag. Finnes masse på nett, en side jeg tok litt fra her hvis du er interessert i å lese mer: https://www.astrology.com/astrology-101

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (12 minutter siden):

Ingen av de var forhold altså. Alle var på datingstadiet og varte bare noen få mnd. Nesten alle fortalte meg at det var så kult at jeg var sånn eller sånn. Så forandret de plutselig mening og jeg fikk beskjed om å endre meg fordi det ikke så bra ut for han.

Å kalle det for forhold var upresist av meg. Ble du fortalt av disse 20 at du måtte endre deg, eller mener du det er implisitt? Jeg ønsker ikke at dette skal fremstå som et forsøk på å si at dette er din feil. Det er mye mulig at du faktisk har funnet 20 menn som bare er slik, og at du kanskje leter på feil sted. Men når jeg hører at 20 dater har blitt grøftekjørt så tenker jeg at Ockhams barberkniv må frem, og man må vurdere om det er noe galt i hvordan dere går frem med forholdet.

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (57 minutter siden):

Et sett besteforeldre som er mindre tilstedeværende enn far og et sett som er gamle og syke. Hvorfor man ikke kjører de til besteforeldre er egentlig irrelevant. Hvis man sier at det ikke er mulig, så er drt ikke det. Har et barn som overnatter hos venner og et som ikke er klar for det enda. 

som sagt: leve som før, men sammen. Vi kan samme. Treffe hans venner, samme treffe mine venner. Altså vi kan være sammen og fortsatt være sammen med venner. Samtidig.

Eg er ein av de som mener "du kan finne ein måte å gjøre det på, om du virkelig vil". Men det går jo nettopp på det med prioritering. Barnevakt? Be venner passe på ungen ei helg/kveld? Du kjenner situasjonen bedre eg berre drøfter ulike alternativer;) 
Men da må du se etter ein mann som er villig å tilpasse seg etter barne rutine dine. Ein som er OK med det. Vær direkte med han ang korleis det blir og kor mye tid han kan rekne med å få.

Det er ikkje "leve som før". Om han er vant å henge med sine venner kvar dag i 4 timer? Men nå må han gjøre det anna kvar dag (fordi dere skal henge med dine venner óg). Så han må gi slipp på tid med sine venner. Han må bruke halvparten av tia.
Om han er vant å gå tur kvar helg sammen med kjæresten (han gjorde det de siste 10 åra, før han slo opp) men kan ikkje gjøre det med deg, fordi du har unga, korleis er det å "leve som før"? Det er hele poenget mitt. Mannfolk må tilpasse seg situasjonen din. De må tilpasse seg til personlegheita di. Det er normalt. Men du må også være villig å tilpasse deg å inngå kompromiss. 
Eg sier ikkje du aldri inngår kompromiss. Eg kjenner ikkje deg utanom få poster. Men eg fikk følelse at det er noe du kan jobbe med. Kan hende eg tar heilt feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Gavekort skrev (45 minutter siden):

Å kalle det for forhold var upresist av meg. Ble du fortalt av disse 20 at du måtte endre deg, eller mener du det er implisitt? Jeg ønsker ikke at dette skal fremstå som et forsøk på å si at dette er din feil. Det er mye mulig at du faktisk har funnet 20 menn som bare er slik, og at du kanskje leter på feil sted. Men når jeg hører at 20 dater har blitt grøftekjørt så tenker jeg at Ockhams barberkniv må frem, og man må vurdere om det er noe galt i hvordan dere går frem med forholdet.

Med tanke på hvor lite selvrefleksjon som finnes så tror jeg vi har svaret der...

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Gavekort skrev (2 timer siden):

Ja, alle sammen sa først at de kvalitetene jeg nevnte i første post var noe de satt pris på for så å endre mening om minst en av dem. 

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
aomt skrev (2 timer siden):

Eg er ein av de som mener "du kan finne ein måte å gjøre det på, om du virkelig vil". Men det går jo nettopp på det med prioritering. Barnevakt? Be venner passe på ungen ei helg/kveld? Du kjenner situasjonen bedre eg berre drøfter ulike alternativer;) 
Men da må du se etter ein mann som er villig å tilpasse seg etter barne rutine dine. Ein som er OK med det. Vær direkte med han ang korleis det blir og kor mye tid han kan rekne med å få.

Det er ikkje "leve som før". Om han er vant å henge med sine venner kvar dag i 4 timer? Men nå må han gjøre det anna kvar dag (fordi dere skal henge med dine venner óg). Så han må gi slipp på tid med sine venner. Han må bruke halvparten av tia.
Om han er vant å gå tur kvar helg sammen med kjæresten (han gjorde det de siste 10 åra, før han slo opp) men kan ikkje gjøre det med deg, fordi du har unga, korleis er det å "leve som før"? Det er hele poenget mitt. Mannfolk må tilpasse seg situasjonen din. De må tilpasse seg til personlegheita di. Det er normalt. Men du må også være villig å tilpasse deg å inngå kompromiss. 
Eg sier ikkje du aldri inngår kompromiss. Eg kjenner ikkje deg utanom få poster. Men eg fikk følelse at det er noe du kan jobbe med. Kan hende eg tar heilt feil.

Men å tilpasse seg i forhold må man jo uansett. Men man må tilpasse seg sammen. Å plassere barna hos barnevakt en helg for å møte en date har jeg angret på så mange ganger. Jeg er jo alltid veldig klar på at jeg har barn og hvor ofte jeg har barnefri og hva det innebærer. Og det forstår de alltid den første måneden, og så må jeg bare klare å finne tid til han og med det plassere barna på det første og beste stedet. For hvis jeg ikke gjør det, så liker jeg han ikke godt nok og vil ikke satse nok. Mulig jeg er en «tulling-magnet», men det er jo selvmotsigelsene jeg reagerer på. At det er helt ok en dag og så er det helt galt den neste. Hadde de sagt fra starten at «jeg kan gjerne date deg, men da må du treffe meg oftere enn en helg i mnd, for det blir litt lite med det» det er helt ok for meg. Da er det avklart med en gang.

de må gjerne mene at menn skal bygge og kvinner ikke, men da må de si det med en gang, og ikke si «det er så kult at du liker å snekre og kan oppussing» og 2 uker etter fortelle meg at det ikke er kult likevel. Det er det som forvirrer meg. 

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
JØI skrev (2 timer siden):

Med tanke på hvor lite selvrefleksjon som finnes så tror jeg vi har svaret der...

Det er jo en feil konklusjon. Jeg blir forvirret av at en ting er ok i begynnelsen for så å gå over til å være skikkelig ugreit. 

det ville blitt det samme om en dame fortalte deg at en kvalitet ved deg var så fin for så å fortelle deg at det er det teiteste hun vet om ved menn uken etter

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224
Theo343 skrev (7 minutter siden):

Folk er folk, handler bare om å finne noen man fungerer med. Ikke alle har en ultimat tilrettelagt livssituasjon for å skape et forhold men i dag med teknologi er det enklere enn før. Heldigvis.

Det er sant. Jeg skal lage en ny, skikkelig syk tinderprofil, så får dere som er single se om dere finner den???

Lenke til kommentar
Gjest 2f0b1...c3c

Har ikke lest hele tråden. Kan snu litt på det: et samme kan sies om dere damer. Hva er det dere egentlig vil. Vi gutter skjønner oss ikke på dere

Anonymous poster hash: 2f0b1...c3c

Lenke til kommentar
Gjest 8c139...224 skrev (21 minutter siden):

Ja, alle sammen sa først at de kvalitetene jeg nevnte i første post var noe de satt pris på for så å endre mening om minst en av dem. 

Mulig jeg må lære å kjenne meg selv også, men jeg klarer ikke å se for meg at dette ville vært et problem for min del.

Uansett om årsaken er dårlige menn, og at du har vært så uheldig med 20 menn, så vil jeg i det minste forsøke kjenne igjen og tenke over om hvorvidt egne handlinger eskalerer situasjoner og bygger forakt, da det i det minste er noe konkret og konstruktivt du kan ta ut av denne tråden.

Noe av det du har skrevet her i tråden gir meg en mistanke om at det kan foreligge et problem rundt eskalasjon. Du er på ingen måter et dårlig menneske for å stå opp mot bullshit sjåvinisme, men om man på forhånd er innstilt på å glefse etter uunngåelig feilbare menn, så kommer samholdet til å rakne ganske fort.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...