Tekki Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Har planer om å kjøpe en ny laptop til gaming og litt bilderedigering. Ønsket er å kunne spille de fleste nåværende AAA titler med grafikkinstillingene skrudd godt opp og en skjerm med god refresh rate. Bilderedigeringen er kun på hobbybasis, men vil foregå i Photoshop og Lightroom. God og rask lagringsplass er sånn sett ett pluss. Vekten på laptopen er ikke veldig viktig, da den stort sett kun vil bli brukt hjemme. Vil nok foretrekke 17'', men 15'' er ikke utelukket. Tenker budsjett på 25k ± 5k. Er nå sju år siden siste gaming PC ble kjøpt og det har skjedd mye nytt på både CPU og GPU fronten siden den gang. Har tidligere hatt Intel CPU og nVidia GPU, så har lite kjennskap til AMD sine løsninger. Så vidt jeg forstår så virker AMD sine CPUer til å være et godt alternativ til Intel nå for tiden? Hvordan er det med GPU? Ser også at det går rykter om at nVidia sansynligvis lanserer RTX 3000-serien om ikke så lenge. Hadde vært supert med forslag til gode laptoper, men også tanker rundt hvorvidt dette er et godt tidspunkt å kjøpe seg ny gaming laptop? Vil RTX 2000-serien falle kraftig i pris? Er det stor sansynlighet for at RTX 3000-serien vil være bedre enn hva AMD kan tilby på GPU? Vil RTX 3000-serien være tilgjengelig til laptop like fort som til stasjonære? På forhånd takk for svar :) Lenke til kommentar
RaveX Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Jeg har DENNE og er meget fornøyd med den, men skal selv over til stasjonær, så min kommer til salgs fortløpende. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå