RaveX Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 (endret) Håper ikke jeg bryter noen regler her nå, men jeg har ubegrenset google drive konto, og har mulighet til å opprette flere. Dette koster ikke mange kronene i mnd, og har utrolig mange bruks områder for data hordere slik som meg selv. Hvorfor ser man ikke mer av dette rundt? Om noen ønsker en slik bruker, er det forresten bare å sende meg en melding. Endret 13. juni 2020 av RaveX 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Lurer også mere på dette: https://no.gadgetsforyou.eu/hvordan-fa-ubegrenset-lagring-pa-google-photos/ så mistenker det er lureri. Ganske dyrt med tanke på hvor lite ytelse man faktisk får, skulle tro google har kraftigere servere, men mye er nok utenlands. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Folk har ikke ubegrenset fordi det koster noen kroner i måneden Har 15 GB og bruker 33% Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 Dubious skrev (32 minutter siden): Folk har ikke ubegrenset fordi det koster noen kroner i måneden Har 15 GB og bruker 33% Er vel heller behov og hvor enkelt det er å faktisk ta backup syns google er dårligere på mobil en f.eks xiomi cloud. Men størst årsak er vel at slike tjenester neppe gir optimal ytelse. Skulle gjerne betalt hvis det ga bedre ytelse. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Er det Drive eller Photos som er ubegrenset? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Jeg bruker JottaCloud. er vel 295,- i året for 10 eller 15 TB (tror jeg). Det er synk av filer og bilder. Mer en nok for mitt bruk. ? I tillegg så ligger filene trygt i Norge med god hastighet / kapasitet. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Trygt ligger dem ikke, det har jeg selv erfart. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Google kjørte noen kampanjer med mer lagring men ikke gjort dette på en stund Total storage Google One membership100 GB Paid user bonus25 GB 2016 Security Checkup Bonus2 GB 2015 Security Checkup Bonus2 GB Total129 GB Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Evelen! skrev (9 minutter siden): Trygt ligger dem ikke, det har jeg selv erfart. Hva mener du med det? Kan du utdype? ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Merko skrev (18 minutter siden): Hva mener du med det? Vedder en tier på at filer har blitt borte ved kræsj. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 (endret) 36 minutes ago, Evelen! said: Er det Drive eller Photos som er ubegrenset? Photos. Ubegrenset gratis opplasting av foto og video. Kvaliteten støypes dog en del, men bedre å ha backup i ok kvalitet enn å ikke ha backup. Du selger dog sjela di til google med å la de analysere alle bildene dine. Stort pluss da man kan søke etter navn på personer eller etter gjenstander, men mange synes nok det er fyfy. Endret 15. juni 2020 av Complexity Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 ilpostino skrev (3 minutter siden): Vedder en tier på at filer har blitt borte ved kræsj. Tenker du brukerfeil, eller fra Jotta's side? ? De burde i alle fall ha kontroll på filene. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Ikke helt, men jeg vet folk har hatt problemer med filer derfra. I mitt tilfelle så hadde jeg en opphavsrettbeskyttet TV serie dem ikke var så glad i. Hvis jeg ikke husker feil fikk jeg noen dager til å hente det jeg kunne før de låste kontoen min. Nå bruker jeg CrashPlan fra Code42. Det fungerer greit, men er ikke veldig raskt. Vurderer bytte til googles bedriftscloud etterhvert Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Merko skrev (3 minutter siden): Tenker du brukerfeil, eller fra Jotta's side? Jeg har sett flere som har fått kryptovirus, datakræsj eller lignende på egen maskin som har gjort at filene som synkroniseres til Jotta blir korrupte. Disse filene blir så synkronisert opp til Jotta automatisk og da sitter man med skjegget i postkassen. Det er fort gjort at dette kan skje med andre leverandører men jeg vet OneDrive har lagret flere versjoner av filene så hvis det skulle skje noe så kan man enkelt gå tilbake til en tidligere versjon. Akkurat dette er funksjonalitet som Jotta ikke har. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 ilpostino skrev (14 minutter siden): Akkurat dette er funksjonalitet som Jotta ikke har. Jotta har historikk av filene jo Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 Merko skrev (9 minutter siden): Jotta har historikk av filene jo Da er det en ny funksjonalitet. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 (endret) ilpostino skrev (2 minutter siden): Da er det en ny funksjonalitet. Kom vel i 2013-2014 en gang om ikke før, så ikke helt fersk ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsMine Anbefalte Web Applikasjoner - Rett i nettleseren Endret 15. juni 2020 av Merko 1 Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 (endret) Evelen! skrev (4 timer siden): Ikke helt, men jeg vet folk har hatt problemer med filer derfra. I mitt tilfelle så hadde jeg en opphavsrettbeskyttet TV serie dem ikke var så glad i. Hvis jeg ikke husker feil fikk jeg noen dager til å hente det jeg kunne før de låste kontoen min. Nå bruker jeg CrashPlan fra Code42. Det fungerer greit, men er ikke veldig raskt. Vurderer bytte til googles bedriftscloud etterhvert Blir vel litt søkt å påstå at filer ikke ligger trygt på jottacloud når det er «piratfiler» du snakker om. Slike filer ligger ikke trygt hos de aller fleste leverandører såfremt du ikke krypterer dem. Google inkludert. Endret 15. juni 2020 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 On 6/15/2020 at 5:32 PM, Fleskefjeset said: Blir vel litt søkt å påstå at filer ikke ligger trygt på jottacloud når det er «piratfiler» du snakker om. Slike filer ligger ikke trygt hos de aller fleste leverandører såfremt du ikke krypterer dem. Google inkludert. Tenk vist en bedrift som drev med lagerutleie fysisk gikk gjennom alle tingene til hver person på hvert lager. Dystopi. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 Thorbjørn_lien skrev (40 minutter siden): Tenk vist en bedrift som drev med lagerutleie fysisk gikk gjennom alle tingene til hver person på hvert lager. Dystopi. Uten at jeg vet hvordan Jotta eller andre gjør det, så tipper jeg det er noe automatikk som sjekker hash på filene mot kjente filmer/serier. f.eks. Ser ikke for meg at de går igjennom 1 og 1 fil manuelt :P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå