loddebolten Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Skal bygge nytt system med LGA1200 og I5-10600K. Skjemkortet er et RTX.2070. Ingen ting skal overklokkes ! ( bortsett fra Ram via XMP.) Maskina skal brukes til gaming, og ellers "vanlig" kontorbruk. Nå har jeg faktisk liggende en helt ny Corsair CX750M , men etter å ha lest veeldig mye dårlige kritikker på den er jeg ikke lysten på å bruke den I det nye LGA1200 oppsettet. ( har ligget ubrukt som reserve I et par-tre år). Nå liker jeg Corsair sine PSU,er veldig godt, og lurer på hvor "langt opp" jeg bør gå I kvalitet-pris på en ny. Ser også at LGA1200 hovedkorta har en 4.pin 12V kontakt , I tilegg til den vanlige 8,pin kontakta. Med tanke på at jeg kun skal bruke en 6 kjærne og ikke overklokke, så vil vel det holde å bruke kun 8,pin kontakta ? Hvis ikke, hvordan løser man det ? ( ser ingen PSU,er med 4,pin kontakt ekstra ? Nå er jeg ihuga Corsair fan, og håper feks denne skal holde bra ? RM750x . ( har en av "gamlemodellen I en anna maskin og den funker dønn solid! https://www.komplett.no/product/986249/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/corsair-rm750x-750w-psu# Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Hadde CX600M i maskina i 2-3 år uten ett problem. Gikk over til RM750x nylig, da vifta i den forrige begynte å gi fra seg litt mer støy enn jeg liker. Veldig fornøyd med overgangen, kan ikke annet enn å anbefale RM750x i hvert fall. MEN jeg tviler og på at du vil få store problemer med CX, annet enn potensielt mer støy. 1 Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 14. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2020 Takker, Noen som vet om det holder med kun 8,pin strømkontakt til CPU på LGA1200 ? Eller MÅ den 4,pins også være tilkoblet ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2020 Del Skrevet 14. juni 2020 https://www.techpowerup.com/forums/threads/8-4-pin-eatx-connectors.248743/ ut fra denne virker ut som det er til overklokking. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå