DennisMC Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Hei, jeg prøver å finne et eksosanlegg som er lovlig i Norge, har noen links til eksospotter som er lovlige på veien? I så fall vil jeg helst ha Black Widow potte, men de kommer uten katalysatoren, kan jeg likevel ha en black widow potte (med db killer) bare uten katalysatoren? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 eksosanlegg uten kat er ulovlig. Hvorfor går du ikke bare til selve yamaha og skaffe deg en akraprovic anlegg lovlig? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 15. juni 2020 Del Skrevet 15. juni 2020 (endret) Du finner masse lovlig rundt om. Det beste er å høre med forhandlere. Du må da altså finne et anlegg som er CE-godkjent, med lyddemping samt katalysator. Som nevnt over har Akrapovic veldig mye bra. Arrow eller LeoVince kan muligens også ha noe. Eksempel: https://www.leovince.com/en-no/product/14262ek-lv-one-evo-carbon-fiber-yamaha-mt-125-2017-2019 Endret 15. juni 2020 av Vertical^ Lenke til kommentar
DennisMC Skrevet 17. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2020 Takk for svar forresten, men vet dere om det er mulig å installer en katalysator på en black widow potte? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Det må mer til en bare katalysator for at et anlegg plutselig skal bli lovlig på veien. Det er støybegrensninger også, samt CE-godkjenningen. Så er ikke nødvendigvis slik at Black Widow er fabrikanten du burde gå for, om det er lovlighet du er ute etter Av det jeg kan se på eksos til MT-125, er det ingen Black Widow-anlegg som kommer med katalysatoren. Du kan jo eventuelt sende den mail og forhøre deg. 1 Lenke til kommentar
DennisMC Skrevet 17. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) Quote Har vurdert mivv anlegg også, en av grunnene er at du kan kjøpe katalysator til mivv anlegget. (Denne) https://www.mivv.com/en/products/y-047-lxb-yamaha-mt-125-2015/ Hva anbefaler dere når det kommer til lovlige eksosanlegg? Og er det vanskelig å monter katalysator? Endret 17. juni 2020 av DennisMC Lenke til kommentar
DennisMC Skrevet 18. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2020 Jeg vil helst ha en med mørkt lyd, en som har en høy lyd, men som er ikke over grensen. Har dere noen forslag der? Lenke til kommentar
Magniko Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 On 6/17/2020 at 6:35 PM, mobile999 said: Velg GPR. Er man nødt til a bruke DB killer'e på potta i Norge, selv til 125cc sykler? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 (endret) Jeg er ganske sikker på at ingen av disse aftermarket pottene (uansett merke/modell) er godkjente uten db killer(e). -> Ja, man må bruke dem. Endret 19. juni 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå