dtr Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Hei, Noen som vet om LEDDim 400VA fra SG kan brukes som både dimmer og som vanlig 1-polt bryter? Jeg vil dimme lampa i stua samtidig som jeg vil ha 1-polt funksjon på lampa over kjøkkenet. Legger ved koblingsskjema og diverse bilder. Legger ved bilde av bryteren som er i veggboksen i dag også. PS: Jeg er faglært og har ingeniør papirer men har ikke jobbet som elektriker på 10 år... Lenke til kommentar
runela Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 Nei. Er kun dimmer med en utgang, det enpolte symbolet du ser i monteringsanvisning er at du kan styre den fra en annen plass ved bruk av en enpoly bryter med impulsfjær. Lenke til kommentar
dtr Skrevet 13. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2020 runela skrev (41 minutter siden): Nei. Er kun dimmer med en utgang, det enpolte symbolet du ser i monteringsanvisning er at du kan styre den fra en annen plass ved bruk av en enpoly bryter med impulsfjær. Takk for rask svar. Kan jeg montere en dobbel veggboks og bruke eksisterende bryter(serievender) eventuelt bruke en en-poly bryter til å styre lampa over kjøkkenbordet også bruke dimmeren til å styre lampa over stua? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. juni 2020 Del Skrevet 13. juni 2020 dtr skrev (1 time siden): PS: Jeg er faglært og har ingeniør papirer men har ikke jobbet som elektriker på 10 år... Og det er derfor det er krav til at man skal jobbe med slikt aktivt med litt erfaring før man har lov til å gjøre arbeid hjemme. Det er en jobb som sitter en del i fingrene, samt med normer som endrer seg hvert 4. år. Men for å svare på det du lurer på; ja du kan dimme den ene svarte lederen og bryte den andre svarte lederen, men ikke med kun den dimmeren. Du må ha inn boks og bryter over/under den eksisterende. Noe som en installatørbedrift må gjøre dersom du vil ha det lovlig, selvsagt. Lenke til kommentar
dtr Skrevet 13. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2020 Larzen_91 skrev (54 minutter siden): Og det er derfor det er krav til at man skal jobbe med slikt aktivt med litt erfaring før man har lov til å gjøre arbeid hjemme. Det er en jobb som sitter en del i fingrene, samt med normer som endrer seg hvert 4. år. Men for å svare på det du lurer på; ja du kan dimme den ene svarte lederen og bryte den andre svarte lederen, men ikke med kun den dimmeren. Du må ha inn boks og bryter over/under den eksisterende. Noe som en installatørbedrift må gjøre dersom du vil ha det lovlig, selvsagt. Har tenkt til å engasjere en godkjent installatør. Lurte bare på om jeg kunne bruke denne dimmeren til begge deler. Men takk for svar. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå