Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Børning/sladding på kamera

Anbefalte innlegg

hei, jeg børna med bilen min på en parkeringsplass her om dagen. kom seinere på at det kan ha vært et kamera som har plukket det opp. hvis de skulle reagert på hjulsporene og funnet ut at det var min bil. hvordan vil jeg kunne straffes og hvordan kan jeg "slippe" lettere unna. var bare en dum ting jeg gjorde fordi det var litt folk der som sa det hadde vært gøy ://

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest og hørt så mye forskjellig angående sånn kjøring at det er umulig å forutsi. Jeg vet ikke hvorfor politiet er så vinglete i dømming av sånt.

Har lest og hørt at noen har mista lappen fordi det er "uvettig kjøring" og kan sette andre folk i fare. Andre ganger har jeg lest og hørt at det bare har blitt tilsnakk. Så det er helt umulig å forutsi. Jeg synes det er uetisk av politiet å drive så vinglete dømming.

Lenke til kommentar

Dette kan få konsekvensar på to måtar, enten formell straff ved anmeldelse som kan føre til bot og førarkortbeslag, eller erstatningssøksmål frå grunneigaren i sivilsak.

For at politiet skal kunne straffe deg så må det leggast fram bevis på at det var du som køyrde, at det var din bil er ikkje nødvendigvis nok. 

I sivilt søksmål så er beviskravet lavare ved at det er nok å bevise at det er mest sannsynleg du som stod bak. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...