mobile999 Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september (endret) toreae skrev (3 timer siden): Hva har du hentet denne fra? Har du bedre bilde, spesielt av teksten litt til høyre for midten? Sannsynligvis fra noe billige kina greier. Det er for smått for kameraet mitt. Teksten er bl.a. UR-merke. Takk for hjelpen. Jeg bestiller riktige led's og tar det derfra. Endret 17. september av mobile999 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Kanskje på kanten av relevanse, men har en NFC brikke for tilgang til kontoret mitt på jobb. Skulle gjerne kvitta meg med nøkkelhanken. Antar at det er en form for kryptering på disse, men er det noen måte å ta en kopi uten å kjenne til krypteringen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Mephisto- skrev (2 minutter siden): Kanskje på kanten av relevanse, men har en NFC brikke for tilgang til kontoret mitt på jobb. Skulle gjerne kvitta meg med nøkkelhanken. Antar at det er en form for kryptering på disse, men er det noen måte å ta en kopi uten å kjenne til krypteringen? Prøv å last ned NFC tools pro. Men mest sannsynlig vill det være vanskelig og sannsynligvis motstridende til din kontrakt/personell mappe eller lignende Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2 minutes ago, Salvesen. said: Prøv å last ned NFC tools pro. Men mest sannsynlig vill det være vanskelig og sannsynligvis motstridende til din kontrakt/personell mappe eller lignende Leier kontor hos kommunen. De har ikke tenkt så langt 😅 men du hadde rett, jeg fikk bare opp tag informasjon (hardware), og ikke noe data på taggen har Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober (endret) Har prøvd det på mine nøkkelbrikker fra jobb og får ikke lest av eller klonet innhold. Irriterende når nøkkelen er et digert id-kort. Får opp noen verdier i Read-fanen i nfc tools, men hvis jeg velger clone tag så er det kun read error. Endret 8. oktober av bo1e 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Har en teori, men hadde vært fint å fått noen tanker herifra. Holder på med en ESP som skal ha en temp måler til VVB, en i fryser og en til rom temperatur. De to første er da med 5m kabel. Alle loddet sammen og med en felles 4.7k ohm motstand. 3v3 inn. Får opp 2 av sensorene, men de er ekstremt ustabil i kontakten. Hva tenker dere er feil her? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Mephisto- skrev (52 minutter siden): med en felles 4.7k ohm motstand. Alle termistorene må ha sin egen motstand. Er det en spenningsregulator øverst til høyre i bilde? Disse skal ha kondensator(er). Definitivt en på ut/regulert side. Det er også bra med en på inn. Kondensatorer er også bra å ha på inngang. Alle disse kondensatorene kobles da med den andre siden mot minus. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober 41 minutes ago, toreae said: Alle termistorene må ha sin egen motstand. Er det en spenningsregulator øverst til høyre i bilde? Disse skal ha kondensator(er). Definitivt en på ut/regulert side. Det er også bra med en på inn. Kondensatorer er også bra å ha på inngang. Alle disse kondensatorene kobles da med den andre siden mot minus. Den oppe til høyre er en dallas ds18b20. Det er forøvrig de to andre sensorene på 5m. På de skjematikkene jeg har googlet på, med flere termistorer så har ingen 1 motstand per sensor. Jeg tenkte at forskjellen på avstanden var en faktor her Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Da er jeg veldig usikker på hva du prøver på. DS18B20 (i TO-92 utførelse) har digital utgang. Den skal tydeligvis ha 4k7 pullup på utgang. Da er vel de andre også digitale, 1 wire? Har du prøvd dem en og en? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 9. oktober Rapporter Del Skrevet 9. oktober 9 hours ago, toreae said: Da er jeg veldig usikker på hva du prøver på. DS18B20 (i TO-92 utførelse) har digital utgang. Den skal tydeligvis ha 4k7 pullup på utgang. Da er vel de andre også digitale, 1 wire? Har du prøvd dem en og en? Prøver å få 3 DS18B20 inn på 1 ESP. Gul ledning ut fra de to like er loddet fast med midterste pinne på den siste sensoren (orange og grønn ledning). Så er det en pullup der alt er loddet sammen til 3v3. Jeg har ikke prøvd en og en, så det skal jeg få til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå