Gå til innhold

Connect3d Radeon 9600 altfor varmt!

unwill

Anbefalte innlegg

Edit (Posten ble litt lang, her er et lite sammendrag);

Bruker Connect 3d Radeon 9600 med medfølget passiv kjøler, den er altfor varm, og skjermen blir ofte svart. Skal det være slik? Greier jeg å gjøre noe med det utenom å bruke masse penger på en GPU kjøler? (kjøte jo kortet fordi det var billig)

--------------------------

Hei,

I dag har vært et god dag, nytt år og nye utstyr.

I dag fikk jeg endelig ny skjerm og nytt skjermkort. Skjermen var kjempebra (Hyundai Q17S) stor og fin. Jeg innstallerte skjermkortet og skjermen uten problemer. Bruker DVI for første gang. Smertefritt.

Men under spilling av Need For Speed underground begynte skjermen å svartne, blinke mellom bilde og ikke bilde. Tenkte først at det var noe galt med skjermen.

Men nå mistenker jeg at det er skjermkortet som er altfor varmt. Connect 3d sin radeon bruker passiv kjøler, og da jeg åpnet kassen og kjente på skjermkortet var det "svi-varmt". Må ha vært over 60-70 grader tror jeg (fingermåling).

Jeg åpnet kabinettdøra for å sjekke om det bedret seg, den var fortsatt altfor varmt etter min mening, jeg hadde ingen GPU vifte, så jeg fant en gammel CPU vifte og blåser på ribben, tror det hjalp litt men ikke mye.

Dersom jeg presset CPU kjøleren mot grafikkkortet hjalp det en del ;) Men jeg kan jo ikke stå å holde der heller, også bråker den jo altfor mye. Men etter at jeg har skrudd ned effektene til low, og brukt en CPU kjøler til å blåse på den har det hjulpet. (Men når jeg tar på den er den fortsatt veldig veldig varm).

Skal det være slik? Hvor mange grader sånn ca tåler den? Er det de riktige symptonene at skjermen slukner hvis GPU blir for varm? De er vel ikke så dumme at de produserer den med passiv kjøler som ikke holder mål? (Det er tross alt en kjempekald vinterdag i Oslo).

Slik ser skjermkortet ut;

http://www.psdata.no/system/db/picLarge.asp?ID=101216

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...