jappadu Skrevet 12. juni 2020 Del Skrevet 12. juni 2020 Hei, Vet dere om noen gode avviksystemer som kan anbefales? Viktig at programmet låser avvikene når avviket er utført. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Til å registrere avvik (såkalte tickets) og når man lukker ticket så kan man ikke redigere den lengre. (låst). Vet noen om et slikt system? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Da er det ikke et avvikssystem dere trenger, men et ticketsystem... Du har ServiceNow, Zendesk, FreshDesk, Jira Service Desk, osTicket, TopDesk, PuserService, glpi, OTRS. Masse å velge mellom både gratis og som koster penger, fleksible eller lukkede, selvstendige eller integrerbare. 1 Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) Skjønner og jeg har prøvd mange av de, men finner ikke noen noen systemer som låser feltene, slik at man ikke får redigert i etterkant når man lukker en ticket. Eller har jeg gått glipp av noe? Endret 16. juni 2020 av jappadu Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Tja. Hvilke felter skal du låse? Flere av de skal kunne tilpasses sånn som du skriver, men du må definere det i oppsettet at det skal være slik. Og jeg har ikke prøvd alle disse selv så kan ikke gå god for at alle kan låse alle felt. Men noen av de skal i det minste kunne låse noen felt. Lenke til kommentar
Jug Skrevet 22. juli 2020 Del Skrevet 22. juli 2020 Sjekk https://hseqreports.com Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Du har kanskje bestemt deg nå, men Zendesk har hvertfall låsefunksjon. Jeg syns det er drit irriterende, haha Men skjønner det kan være nyttig for noen. Slik vi gjør det på min arbeidsplass: - ticket kommer inn - ticket blir besvart og merket med "løst" - hvis det ikke kommer inn noe mer kommunikasjon på ticket ila. en viss tid (jeg tror det er en uke, mulig dette kan defineres av bruker) så settes ticket automatisk til "avsluttet" og alle felter blir låst for redigering. Om det da kommer inn noe ny informasjon senere vil dette komme inn som en ny ticket med tag "oppfølging av ticket ######" Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Hvis du/andre redigerer kildekoden sikkert bare en eller to-tre plasser så kan dette fikses på eksisterende systemer som kommer med kildekode. Noen av disse systemene bør du ikke bruke da de er litt dårlig designet og ikke tåler mye bruk / mange tickets. Laget et ticketsystem med over 120.000 tickets basert på et originalt system og om det hadde vært like tregt i produksjon som originalt så hadde vel folk krepert av tregheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå