ncs Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 Hei. Hadde bilen inne på EU kontroll hos Naf for noen dager siden og fikk 2er feil på bremseskivene: -"Mer enn 25% rust på en side av bremseskive, begge sider, foran-inside." -"Mer enn 25 % rust på en side av bremseskive, begge sider, bak-inside." Nå kreves det at jeg skifter bremseskiver pluss klosser rundt om hele bilen. Forventet ikke at jeg kom til å få disse feilene egentlig. Føler bilen bremser bra og har ikke hatt noe problemer. Tenkte at dette kanskje kunne skyldes at jeg kjører veldig lite, så tok noen kraftige oppbremsninger litt senere på dagen. Prøvde også bruke en stålbørste til å forsiktig skrubbe litt. Litt usikker på hvordan de måler disse 25% , men dette er hvertfall hvordan de ser ut nå: Høyre bak Høyre foran Venstre bak Venstre foran Hva tenker dere? Er disse greie eller bør de byttes? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 Det er på innsiden av bremseskivene du må sjekke. Bildene er av utsiden. 2 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 12. juni 2020 Del Skrevet 12. juni 2020 Du kan legg 180 smergelpapir mellom klosser og skiva og kjøre en tur og brems forsiktig. Så ta ut klossene og slipe Klossene flat med grov smergelpapir. Jeg polerte bremseskivene bak før en EU-kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå