MrLee Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kiss DP500 har ethernet Philips er litt billigere... hvilken er beste på antall støttede formater, og ikke minst, BEST støtte for div. formater? bråker noen av dem merkbart? noen quirks på noen av dem? fortell, del erfaringer plz! Lenke til kommentar
experten Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 jeg har Philips DVD737 og er kjempe fornøyd, den støtter både div.x og x.vid og mangle flere formater. anbefaler den på det sterkeste Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 vil du ha en DVD-spiller som funker greit i noen år, så gå for de kjente merkene: Sony, Pioneer, Toshiba (som jeg foretrekker), Phillip, Samsung og noen få til. Har hørt en del skit om Kiss spillere, men det var er i starten av DVD eraen, men de har sikkert blitt bedre i løpet av året, men mer ukjente merker har en del mer feil enn de mer erfarene. Og husk, Kiss er laget i sverige. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 som andre kvalitetsmerker som volvo har ikke noe imot svensk jeg...det er jo helt klart at de er smartere enn oss, bare se på det generelle prisnivået, og Internett utbyggingen deres... Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Mulig jeg tar feil, men jeg trodde Kiss var et dansk selskap, og de produserer vel ikke så mye selv, det meste er vel sammensatt i kina tenker jeg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Riktig, kiss er et dansk selskap, vudrer selv en kiss spiller (KiSS DP-558 ) MrLee: Hvorfor ikke velge denne modellen som også har en 80GB harddisk innebygget: With an Ethernet Connection in the back, the KiSS DP-558 can play WebRadio and Feature KiSS PC-Link. This model also provides the user with an 80GB Hard Disk and a Tv Tuner. This enables the player to record TV programmes on the internal Hard Disk. The KiSS DP-558 also comes with DVD, DivX, MPEG-4, XviD, MP3, Ogg Vorbis, Jpeg… playback. Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hei.... Pluside: Hadde ikke vært i tvil jeg hva jeg hadde valgt, nemelig Kiss dp-500. Kansje fordi jeg har en selv...hehe. Det som gjør hele forskjellen mellom denne og resten som oxo tar divx og xvid formater er at denne har nettverkskort innebygd, som igjen gjør at man kobler den opp mot pc'en og bruker da pc'en som lagringsplass for filmene man vil se på tv. Har selv gjort dette og det er helt konge......man slipper å brenne filmene før man vil se dem. Man slipper å tenke på størrelsen på filmene man laster ned....tenker da på at mange filmer som man er innteresert i faktisk er større enn 700 mb som er maks disse spillerene vil ta imot, det er kunn få spillere som støtter overbrenning og da må man plutselig være selektiv når man skal laste ned filmer. Tenk bare på kostnads besparelsen og ikke minst tia man bruker på å brenne filmene over på cd'er som igjen som oftest kunn blir sett 1 gang. Kiss er offisiell divx sertifisert som betyr at dem som står for divx formatet har godkjent Kiss som spiller av deres format og er i samarbeid med dem om videre utvikling. Videre så er der en kontinuerlig oppgradering av software til kiss spilleren som man laster ned og oppgraderer spilleren med. Faktisk så er jeg sååååå førnøyd med denne spilleren at jeg mangler mere ord å skrive om den. Downside: Ja, kansje philips er ett bedre merke når det gjelder drifts sikkerhet og denslags. Men man må jo oxo tenke på at i denne bransjen så er det en sinnsyk utvikling, om 5 år så er disse spillerene helt tilsidesatte av nye og bdre spillere som tar gjerne helt nye formater og diverse andre ting. Hva skal man da med spiller av ett kjent merke som kan litt men langt ifra det meste selv om den skulle holde i 10 år. Det er hvertfall mitt synspunkt på den saken.... Der er oxo eget forum for Kiss spillere som er utmerket. Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 sorry....men hva skal man med hard drive i spilleren når man har den som er i pc'en....da sparer man dem penga der hvertfall. det er jo bare å strekke en nettverks ledning mellom pc og spilleren som man må gjøre alikevel selv med den andre spilleren.. Og ja Kiss er dansk...... Lenke til kommentar
cof Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Kiss dp 500 er det jo webradio på og man kan koble den til pc'en og finne filmene og mp3 man har på pc'en og spille dem av mens man sitter foran tv'en og det kommer på tv'en/hjemmekinoen. Jeg har selv en Kiss dp 500 og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
Batou Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hvordan tankler den filmer mad høy bitrate, filmer som er 1.4 GB eller større ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 sorry....men hva skal man med hard drive i spilleren når man har den som er i pc'en....da sparer man dem penga der hvertfall. det er jo bare å strekke en nettverks ledning mellom pc og spilleren som man må gjøre alikevel selv med den andre spilleren.. Hæ? Klarer du ikke å se fordelen med en hd innebygget i spilleren. Er mangen fordeler med å ha en hd innebygget i kiss spilleren. Btw, så er ikke det den eneste modellen/merke som har en hd internt i spilleren, er faktisk flere produsenter som har det. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 kiss er den jeg ville kjøpt (= har nemlig en selv (= Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Sett litt på philipsen/kiss/liteon selv og har ennå ikke fått klart i om noen av de har støtte for de ulike "subs" som det er greit å ha støtte for. Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hæ? Klarer du ikke å se fordelen med en hd innebygget i spilleren. Er mangen fordeler med å ha en hd innebygget i kiss spilleren. Joa, klart det er bra med ekstra plass......men det koster ekstra og har man plass på hard driven man har fra før så slipper man ekstra kostnaden. Var ikke meninga å virke frekk eller noe slikt. Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Her kommer en link til forumet for Kiss spillere.....ta en titt da vel Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Hehe, du var ikke frekk. Men en 80GB disk koster ca 800kr, så er ikke det helt store extra utgiftene. Om ikke eg husker feil så koster KiSS DP-558 ca 3500kr Edit: link til kiss sin hjemmeside http://www.kissnordic.dk/?p=dvd&v=press Endret 1. januar 2004 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Fint med HDD. Da kan du vel legge over masse film og sånt. Hvis du skal på hytta slipper du å ta med pc'en. Hvis du tar med pc'en. Men hdd er kjekt. Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hehe, du var ikke frekk. Men en 80GB disk koster ca 800kr, så er ikke det helt store extra utgiftene. Man får Kiss dp-500 til 2300kr så der er litt å spare.....men det er jo en selv som velger hva man vil ha. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Joda, men det er en eldre modell, de er som regel billigere. Men om ikke eg husker feil så har dinside.no testet den spilleren, eller den nye kiss dp-558. Lenke til kommentar
larsstie Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Joda, men det er en eldre modell, de er som regel billigere. Jepp, stemmer det at dp-500 er en eldre modell. Den du refererer til er sikkert dp-508 som har 80gb harddisk i seg og ikke dp-558 som i tillegg til hardisk på 80 gb oxo har brenner. For den oster over 5 000 kr å kjøpe i dag. Kluet er at innmaten i 500 og 508 faktisk er identisk det er kunn utenpå at de ikke er helt like hvis man ser bortifra hardisken da...... Uffda, begynner nesten å se ut som en feide dette her mellom oss og det er ikke det som er meninga fra min side......sannheten er at jeg ikke har peiling på så mye av det som blir skrevet om her på dem andre trådene i forumet som er startet, og siden jeg kjeder meg så tenkte jeg at jeg kunne sløse bort noe tid her inne på å kverrulere.....hehe Føler lissom at den som starta denne tråden her, ikke har så mye igjen for det som blir skrevet her nå...... En ting er sikkert Kiss spiller samme hvilken modell er ett godt kjøp hvis man utnytter dens fulle kapasitet og faktisk har bruk for dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå