Mr. Pants Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 (endret) Iki skrev (1 time siden): Så du påstår altså at 8-9 "hemmelige" spill, altså utenom Halo, fra Xbox studios kommer nå innen 2022? (Nevner at noen av de spillene som "kommer" på den listen du linket til også kommer til Playstation ifølge listen.) Litt vrient å spå planene til MS (og Sony) så langt frem i tid, men jeg tenker at disse spillene er gode kandidater til å bli lansert mot slutten av 2020 eller i løpet av 2021: -Forza Motorsport 8 -Halo Infinite -Flight Simulator -Everwild -Grounded -Battletoads -Gears Tactics + bekreftede next-gen versjoner av Gears 5 og Sea of Thieves. Sea of Thieves kommer til å bli støttet med kontinuerlige utvidelser i årene fremover og det ryktes at Gears 5 kommer til å få en vesentlig utvidelse. Øvrige kandidater: -Forza Horizon 5 (dette kommer an på når FM8 kommer ut. Dersom FM8 kommer i år, så tipper jeg at FH5 kommer neste år. Men dersom FM8 kommer neste år, så må man nok vente til 2022) -Det neste spillet fra Compulsion (We Happy Few gikk ut i beta i 2016 og ble offisielt lansert i 2018) -En uannonsert samarbeidspartner eller to (dette kommer tilbake til det med at disse tingene er uforutsigbare)- Jeg tenker at man skal være litt forsiktig med å hype opp det første året til Series X. Jeg tror fortsatt det er to-tre år til vi ser de neste storspillene fra Obsidian, Inxile, The Initiative og Playground (Fable/RPG-spillet). Hellblade 2 kommer nok ikke før i 2022, og Gears 6 kan fort bli et 2023 spill. State of Decay 3 er nok en del år unna også. Og så er det sant, som Iki sier, at noen av studioene fortsatt arbeider med spill som ble påbegynt før oppkjøpene. F. eks Wasteland 3 og Psychonauts 2, som begge også kommer til PS4. Endret 17. juni 2020 av Leflus 3 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 12 hours ago, Iki said: Så du påstår altså at 8-9 "hemmelige" spill, altså utenom Halo, fra Xbox studios kommer nå innen 2022? (Nevner at noen av de spillene som "kommer" på den listen du linket til også kommer til Playstation ifølge listen.) Nei det påstod jeg aldri. Jeg kom med ett tilfeldig men realistisk nummer i førsteposten som ett eksempel for begge plattformene. Merkelig hvor hardt du hang deg opp i det 10-tallet ? Det kan godt hende de slipper mindre men det kan også hende de slipper fler. MS har også alltid hatt heftige lineups klare for releasedagen og de første årene av konsollens levetid, så tviler på at det blir annerledes denne gangen. Listen viser bare hva vi vet MS har i utvikling i skrivende stund, den er langt mer utfyllende enn hva vi vet Sony styrer med for tiden og inneholder langt mer enn bare 2 titler som du innbiller deg. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 XtaZ skrev (44 minutter siden): .Merkelig hvor hardt du hang deg opp i det 10-tallet ? Det kan godt hende de slipper mindre men det kan også hende de slipper fler. Det er viktig da hele utregning du kommer med avhenger av antall spill som kommer... XtaZ skrev (46 minutter siden): MS har også alltid hatt heftige lineups klare for releasedagen og de første årene av konsollens levetid, så tviler på at det blir annerledes denne gangen. Xbox one hadde 22 launch spill. Ps4 hadde 23 launch spill. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 6 hours ago, Iki said: Det er viktig da hele utregning du kommer med avhenger av antall spill som kommer... Nei, det er faktisk ikke viktig over hodet. Det spiller ingen rolle om de har 10, 6, 4 eller bare 2 titler tilgjengelig rundt launch, fordi Series X vil fortsatt være den beste dealen. Eksempelet var også basert på at man faktisk punger ut fullpris for ett helt år med GamePass umiddelbart, og hvis de kun har 2 spill tilgjengelig rundt launch så gjør man bare noe så enkelt som å kjøpe seg 1 mnd med GamePass istedet til 150kr (eller bruk introduksjonstilbudet til 10kr hvis man er ny kunde) siden dette er mer enn nok tid til å spille spillene på uansett. Du slippper med andre ord unna med 5150kr for konsollen og to spill på Launch med Series X, versus 6200kr for PS5 og to spill så lenge konsollene koster det samme, men her kan faktisk Series X koste 500-1000kr mer enn PS5 og fortsatt være en bedre deal. Og hvis Series X kommer bundlet med GP i boxen som jeg er 100% sikker på at den kommer til å gjøre så, så sparer du deg X-måneder med sub cost her også for en enda bedre deal. Her tar vi forresten ikke hensyn til at Xbox bare rett og slett er en grunnleggende bedre konsoll med et mer funksjonsrikt økosystem som er avansert årevis foran PS og at de har en pro-consumer stategi som putter Sony totalt til skam på alle fronter. Du får rett og slett mer for pengene med en Xbox og det finnes ikke noe realistisk utfall hvor PS5 kommer bedre ut. 6 hours ago, Iki said: Xbox one hadde 22 launch spill. Ps4 hadde 23 launch spill. Ja vel, og så? Innbilte du deg også at jeg rakket ned på antallet titler PS4 hadde på launch eller noe? Med en heftig lineup mener jeg såklart en bra lineup om dette ikke var åpenbart, og PS4 sin launch-lineup var kvalitetsmessig bare patetisk i forhold til Xbox One-lineupen som er kjent som en av de beste samlingene med lunchtitler gjennom tidene. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 XtaZ skrev (4 minutter siden): Med en heftig lineup mener jeg såklart en bra lineup om dette ikke var åpenbart, og PS4 sin launch-lineup var kvalitetsmessig bare patetisk i forhold til Xbox One-lineupen som er kjent som en av de beste samlingene med lunchtitler gjennom tidene. Du røper deg her... Lenke til kommentar
barezell Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Om mitt første og eneste google søk stemmer så var dette ps4 og xbox one titlene @ launch. artikkel fra forbes så stemmer sikkert. Nå er jo spill relativt subjektivt, men prøver man være objektiv så er det vanskelig å ikke putte MS hakket forran ut i fra titlene under. Selv om det imo bare er Forza av alle spillene som faktisk kan sies å være minneverdig og av høy kvalitet. Selv hadde jeg det kanskje mest gøy med Dead Rising 3 av spillene. Ville uansett ikke puttet noen av disse inn på mine topp 20 opplevelser på xbox one og ps4. Så kanskje det betyr at det ikke er så sabla mye vits å legge energi i hvem som har best titler akkurat når konsollen kommer, det betyr tross alt veldig lite xbox: Dead Rising 3 (Capcom) Forza Motorsport 5 (Turn 10) LocoCycle (Twisted Pixel) Killer Instinct (Double Helix) Ryse: Son of Rome (Crytek) ps: DC Universe Online (Sony Online Entertainment) DriveClub (Evolution Studios) Killzone: Shadow Fall (Guerrilla Games) Knack (SCE Japan Studio) Warframe (Digital Extremes) 3 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 ism_InnleggNO skrev (På 16.6.2020 den 21.20): Jeg håper jo den blir billigere, men opp regner med den kommer til å ha en utgangspris opp mot 6K. Håper jeg tar feil. Siste "lekkasje" priser den til €499 euro. Mens den digitale skulle koste €399 euro. Med tanke på hvordan Sony kalkulerer prisen mellom ulike land ville den da ligge på 5.000,- og 4.000,- norske kroner. Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 5 minutes ago, Iki said: Siste "lekkasje" priser den til €499 euro. Mens den digitale skulle koste €399 euro. Med tanke på hvordan Sony kalkulerer prisen mellom ulike land ville den da ligge på 5.000,- og 4.000,- norske kroner. Det blir spennende. En slik pris er faktisk nesten "gitt bort" ? Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Iki skrev (25 minutter siden): Siste "lekkasje" priser den til €499 euro. Mens den digitale skulle koste €399 euro. Med tanke på hvordan Sony kalkulerer prisen mellom ulike land ville den da ligge på 5.000,- og 4.000,- norske kroner. Har du link til lekkasjen? Hadde vært interessant å lese. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 (endret) Iki skrev (48 minutter siden): Med tanke på hvordan Sony kalkulerer prisen mellom ulike land ville den da ligge på 5.000,- og 4.000,- norske kroner. Jeg tør ikke håpe på det, men hvis det blir en realitet er det jo nesten gratis. Nesten billigere enn skjermkort med samme grafikk til PC-en jo:p Endret 19. juni 2020 av Nimrad Lenke til kommentar
Iki Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Nettels skrev (1 time siden): Har du link til lekkasjen? Hadde vært interessant å lese. https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/erikkain/2020/06/18/playstation-5-price-and-release-date-leaked-by-amazon/amp/ Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Iki skrev (4 minutter siden): https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/erikkain/2020/06/18/playstation-5-price-and-release-date-leaked-by-amazon/amp/ Pressfire melder at nyheten er falsk og henviser til Techradar, der en representant fra franske Amazon har forklart seg. https://www.pressfire.no/artikkel/nei-amazon-har-ikke-lekket-ps5-prisen-eller-datoen https://www.techradar.com/news/that-ps5-price-and-release-date-leak-on-amazon-is-fake-heres-proof 1 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Ikke uventet mtp. at en artikkel fra februar tippet $450 i produksjonskostnad. Nå har sikkert corona gjort at det blir noe dyrere men tror det er uhyre viktig for både Sony og MS og ikke bli "den dyre", dermed må de sette prisen lavt. Digital Edition underkuttes nok $50-80 siden Sony nok forventer å tjene disse pengene inn igjen på høyere PSN marginer. Disc Edition selges nok til break even eller et lite tap. 1 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Nettels skrev (7 minutter siden): Pressfire melder at nyheten er falsk og henviser til Techradar, der en representant fra franske Amazon har forklart seg. https://www.pressfire.no/artikkel/nei-amazon-har-ikke-lekket-ps5-prisen-eller-datoen https://www.techradar.com/news/that-ps5-price-and-release-date-leak-on-amazon-is-fake-heres-proof Ja, det ble oppdatert etter en stund. Men så er spørsmålet hvor mye man da kan stole på Amazon når de sier det ikke stemmer... Tror du Amazon hadde gått ut og sagt at lekkasjen stemte om den gjorde det? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 De virker glade. Han i midten vet hva de fleste kommer til å bruke nettleseren til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå