Gå til innhold

formatering uten å innstallere win xp

Anbefalte innlegg

Jeg vil formatere en av diskene mine uten å innstalere operativ system på den. Har bare formatert ved å sette inn win xp cd'en og trykke f12 osv...

hvordan gjøres dette uten masse problemer? hadde vært hyggelig med en aldri så liten tutorial :p

btw godt nytt år!!!! Endret av LordEric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og da går alt bort?

Vel, egentlig ikke. Den vil se tom ut ja men ingenting blir fysisk borte før det blir overskrevet av noe annet. Så hvis du har noe Top Secret som ingen må få tak i så må du gå grundigere til verks :cool: men enkel formatering er det vanlige for å "slette" disken.

Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig mange måter en kan formatere uten å legge inn OS! Kan nevne et par:

1: Last ned et program som heter partition magic og følg instruksjonene. Dette er den desidert beste måten(syntes nå jeg da)

2: Last ned Win98 boot disk - restart - skriv inn format C: (eller labeln på HDen) - vent noen menutter (avhengi av størrelsen på disken)

3: Dobbeltklikk på min datamaskin - Høyreklikk på den du vil formatere og deretter trykk formater - nå er det bare å velge se instillingene du skal ha og trykk på formater. Denne metoden har jeg ikke prøvd selv, men jeg tror den funker.

4: For win xp: Start - Kontrollpanel - Ytelse og vedlikehold - Administrative verktøy - Datamskinbehandling - Diskbehandling - Høyreklikk på den HDen du vil formater og trykk formater. Denne tror jeg ikke en kan bruke på disken med OS på, men det er nå kjekt å vite!

Håper du får formatert! :xmas:

Lenke til kommentar

hehe nice guide. nå tror jeg virkelig jeg gjør noe galt :p jeg har win xp på begge diskene men tukla litt med slave og master grieer (skjønner pokkern ikk edet men) vel nå formaterer jeg slave disken MED OS PÅ! herregud gud hater meg så sinnsykt, han vil ikke at jeg skal klare noe som helst. men men for se om det går da hadde jo vært gøy!

og en ting til den jeg har kjøpt WE2000JB presterte jeg å partisjoner og litt a vært. nå ser iallefall slik ut på HDD fronten:

Lokal disk (C:) 127 gb

Lokal disk (G:) 57 gb

Lokal disk (F:) 87 gb

tar forbehold om eventuelle store feil formatering er på 50 % i dette øyeblikk..

Endret av LordEric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...