Gå til innhold

ID.3 leveres i september. Får redusert funksjonalitet

Anbefalte innlegg

syar2003 skrev (13 minutter siden):

Om diskreditering herfra til evigheten av VW/VAG og/eller andre merker/produsenter (inkl Tesla) er agenda kan man henvise til å starte en egen tråd om emnet umiddelbart.

De som er faste kritikere av Tesla (uten å navngi noen) som bør innse at dere dreper emnet om en ny elbil XXX helt og holdent med å være med på eller starte runddansen «Tesla vs denne bilen/merket».

Det første innlegget i denne og forrige tråd om ID3 er fra den alltids tilstedeværende Tesla-fansen som vil snakke om hvor bra Tesla er og hvor dårlig alt annet er.

Lett å se å hvem som byr opp til dans.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Jens Kr. Kirkebø skrev (20 minutter siden):

Vil man lese om lekkasjer fra tak er det bare å ta seg en tur innom Audi e-tron Owners Norge på FB. Nok av eksempler der, og folk frarådes å bestille panoramatak pga. hyppige lekkasjer. Jeg la inn et par eksempler i denne tråden:

Nettopp, en «tar ansvar» ved å fraråde Panoramatak. Mens hos Tesla-fansen er løsningen «ta med en flaske vann!». Med andre ord Audi-kjøperne passer på hverandre, Tesla-fansen presser hverandre til å godta under pari vare. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, JØI said:

Nettopp, en «tar ansvar» ved å fraråde Panoramatak. Mens hos Tesla-fansen er løsningen «ta med en flaske vann!». Med andre ord Audi-kjøperne passer på hverandre, Tesla-fansen presser hverandre til å godta under pari vare. 

Det var mye tull før når de hadde vanlig tak og takluke også.. takluker er kjent for å være vanskelig å holde tett.

Glasstaket stiver av bilen veldig, og er litt av grunnen til den høye NCAP scoren. Også er det ganske så stilig. Men det har sine ulemper som at det lett blir lekkasje og mye knaking om vintern når det er fryst.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
JØI skrev (12 timer siden):

Poenget er at tilhengere og fan av hvilken som helst annen bilprodusent vil finne eksempler som dette uakseptable. mens i tesla sin verden forsvares ræva kvalitet med svette, blod og tårer. Og om noen prøver å stille krav så angripes og trues de til stillhet. 

OJ! Har du noen konkrete eksempler på dette? Høres ut som om du har mange, så da er det vel ikkeno problem å linke til noen få av dem her...

• Liker 1
Lenke til kommentar
JØI skrev (12 timer siden):

Jeg har utfordret deg to ganger i denne tråden, du har enda ikke klart å si noe negativt om Tesla. Jeg har slaktet VW for å ikke ha taklast er en en gang. Vi kan legge til at VW har kommunisert en tydelig plan for oppdatering og feilfiks, tro meg, følger ikke VW opp så kommer. Hvordan går det med kyst til kyst turen til Tesla? Hvordan år det med oppgraderingen av HW2 (som var at du trengte for selvkjøring nivå fem i følge Musk) til HW3? Hvordan går det med FSD på HW3? Hvordan går det med solcelletaket til Tesla?  

Den største forskjellen her er at andre produsenter proaktivt følger opp mens Tesla kravler reaktivt. Hvis tradisjonelle produsenter ikke følger opp sine løfter så får de slakt av alle, hvis tesla ikke føler opp så hugges en hodet av fra Telsa.fasen om en prøver å stille krav til Tesla. 

Så kom igjen, finnes det akseptabelt at Tesla sender ut en hel haug med biler med grove feil` år etter år etter år?

Det er ikke jeg som er tema i denne tråden, og det har jeg svart deg før når du har prøvd å vri fokus over på meg. Jeg er heller ingen slave som hopper bare du sier "hopp". Hvis ikke du klarer å diskutere uten å hele tiden prøve disse triksene dine så blir det heller dårlig stemning her vil jeg si.

Så begynner du å ramse opp en hel haug med ting. Kyst til kyst-turen kommer vel når FSD er ferdig. Oppgraderingen av HW2 har startet alt. FSD på HW3 får stadig ny funksjonalitet. De driver vel og leverer solcelletak i California. Men hva har alt dette med saken å gjøre? Enda en avsporing for å dekke over enda en VW-flause. Jeg har aldri sagt at Tesla er feilfri, men har stort sett svart på forsøk på løgn og sverting, og avslørt en god del dobeltmoral.

For eksempel, VW-konsernet er så proaktive at de måtte tilbakekalle e-tron pga. lekkasje som kunne føre til skade. Dette kommer da "gjengen" med i fullt alvor like etter å ha mast om hvordan VWs kvalitetskontroll er så utrolig bra og hvordan det er helt uakseptabelt at feil engang finner veien ut til kundene. Men nå som VWs kvalitetskontroll tydeligvis ikke var så bra likevel så flyttes fokus over på andre ting. Morsomt, det der.

Tesla sender ikke ut en hel haug med biler med grove feil år etter år etter år. Ikke i noen større grad enn andre, som f.eks. VW som jo har måttet tilbakekalle hundretusener av biler bare de siste par årene. Men det er bare galt å sende ut biler med feil når selskapet heter Tesla, åpenbart!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (10 timer siden):

Her tar du feil. Har jeg kalt deg VW hater når jeg sier at « det tydeligvis også er VW hatere skriver i denne tråden» ?

Nei, det sa jeg ikke heller.

Men, nå tror jeg vi skal få tråden på rett vei som oppfordret av moderator.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (11 timer siden):

You just prove my point. Som en som sier at Tesla har mye dårligere QC og finish blir bare sablet ned når vi prøver å fortelle dere ihuga fanboys dette. Ja dere er ihuga fanboys som grenser til noe religiøst. 
Jeg informerer  dette som forbruker som er i markedet for å kjøpe ny bil og håper at likesinnede får med seg at det ikke er bare gull og glimmer , men er en bakside. Det er kke grunnet hat eller noe annet tåpelig flere av dere har for dere.
Da er det faktisk sånn at man bruker forbrukermakten sin på å velge bort de som har et for dårlig produkt p.t og går for noe annet å bruke en halv mill eller mere på , som f.eks Polestar. Så får man bare lære seg å leve uten superladernettverket til Tesla.

Og når kjøpere i USA har dokumentert sin avviste delivery med bilder på Facebook under fullt navn og uttrykt sin skuffelse er det rett og slett dårlig gjort å ikke ta de seriøst.

Spar meg. Det kan overhodet ikke sidestilles. Her er det noen (med ultrastore skylapper og bias) som ikke har  fulgt med i timen.

Kunder av andre merker har også nektet å ta levering. Betyr det at du tar på deg å advare mot disse merkene også? Det er jo påpekt eksempler fra Audi-kunder her, mener jeg å huske. Så da må man advare mot Audi og VW-konsernet?

Ja, Audi bør man kanskje advare spesielt mot siden de lanserer livsfarlige biler.

Det er ganske uvitenskapelig å basere seg på noen kommentarer på internett for å bedømme den totale kvaliteten. Det vi derimot vet er at VW-konsernet har måttet tilbakekalle hundretusener av biler bare de siste årene for alvorlige feil. Du har for eksempel brannfaren på Audi e-tron, eller bremsefeil på flere ulike modeller.

Jeg må si at man bør ta seg et kurs i statistikk hvis man tror at "en person som har lagt ut bilder på Facebook" er et representativt utvalg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -l skrev (10 timer siden):

Det første innlegget i denne og forrige tråd om ID3 er fra den alltids tilstedeværende Tesla-fansen som vil snakke om hvor bra Tesla er og hvor dårlig alt annet er.

Lett å se å hvem som byr opp til dans.

Nja, det første innlegget sa vel ikke noe om hvor bra Tesla er og hvor dårlig alt annet er, men påpekte snarere dobbeltmoralen rundt Tesla der et hvert problem blåses opp noe ekstremt, mens feil ved andre merker ikke vies særlig mye oppmerksomhet.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JØI skrev (10 timer siden):

Hvorfor skal kunder måtte ta ansvar for Audi sine feil? Dere aksepterer jo ikke det for Tesla, så hvorfor for Audi?

Og hvorfor er det ansvar (og ikke ansvarsfraskrivelse) og "passe på hverandre" å være tvunget til å fraråde panoramatak, mens råd om å teste taket før man aksepterer bilen er ikke det?

Dette henger ikke på greip. Det er åpenbart en standard for Tesla, og en annen for alle andre (eller kanskje særlig VW).

Endret av hekomo
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
hekomo skrev (21 minutter siden):

Nja, det første innlegget sa vel ikke noe om hvor bra Tesla er og hvor dårlig alt annet er, men påpekte snarere dobbeltmoralen rundt Tesla der et hvert problem blåses opp noe ekstremt, mens feil ved andre merker ikke vies særlig mye oppmerksomhet.

Det første innlegget i denne tråden var ren Tesla-trolling.'

Kanskje forskjellen i medieoppmerksomhet skyldes at perfekt byggekvalitet er normalen for andre biler, mens for Tesla er det unntaket?

Selv den Cybertrucken de har utstilt har skeive karosseriplater. 

Lenke til kommentar
uname -l skrev (17 minutter siden):

Det første innlegget i denne tråden var ren Tesla-trolling.'

Kanskje forskjellen i medieoppmerksomhet skyldes at perfekt byggekvalitet er normalen for andre biler, mens for Tesla er det unntaket?

Selv den Cybertrucken de har utstilt har skeive karosseriplater. 

Om du vil kalle det trolling eller ikke får være opp til deg, men mitt poeng er at det slett ikke var det du påstod at det var. Din påstand var at første innlegg snakket om "hvor bra Tesla er og hvor dårlig alt annet er", men det eneste som ble skrevet var en sleivete kommentar om hvordan denne artikkelen ble tatt imot sammenlignet med hvordan ting ville sett ut hvis det hadde vært snakk om Tesla.

Nekter du for at du ga et feilaktig bilde av det aktuelle innlegget?

(Hvorfor begynner du å mase om Cybertruck?)

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Jeg må si at man bør ta seg et kurs i statistikk hvis man tror at "en person som har lagt ut bilder på Facebook" er et representativt utvalg.

Dette kan jeg ikke la stå ukommentert mister . Det var disse skylapene dine da.
Det er ikke "en person". 
Til å påstå å være en som følger med er du rimelig uopplyst.

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2020/06/21/195685762/problemer-med-ny-tesla-kunder-nekter-a-ta-imot-bilen

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Men, nå tror jeg vi skal få tråden på rett vei som oppfordret av moderator.

Det gjelder like mye deg også Hr. Salvesen ?

Jeg oppfordret selv alle til dette i går. I tilfelle du ikke fikk det med deg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (41 minutter siden):

Dette kan jeg ikke la stå ukommentert mister . Det var disse skylapene dine da.
Det er ikke "en person". 
Til å påstå å være en som følger med er du rimelig uopplyst.

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2020/06/21/195685762/problemer-med-ny-tesla-kunder-nekter-a-ta-imot-bilen

Dette er da basert på en artikkel fra nettstedet Electrek som den siste tiden har diktet opp flere historier som har vist seg å være falske. Som kjent skal det mer til enn en håndfull enkelthistorier å finne en statistisk trend.

Når har jeg påstått at jeg er en som følger med? Og hvilken relevans har det? Klarer du ikke å skrive et eneste innlegg uten å ty til personangrep?

• Liker 3
Lenke til kommentar
hekomo skrev (2 minutter siden):

Dette er da basert på en artikkel fra nettstedet Electrek som den siste tiden har diktet opp flere historier som har vist seg å være falske. Som kjent skal det mer til enn en håndfull enkelthistorier å finne en statistisk trend.

Så folk har kjøpt Tesla og forfalsket bilder og videoer. Hvor har du funnet bevis for denne teorien?

Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Når har jeg påstått at jeg er en som følger med? Og hvilken relevans har det? Klarer du ikke å skrive et eneste innlegg uten å ty til personangrep?

Det er ikke personangrep å motsi dine unyanserte påstander. Du legger selv opp til det.
Ps ! Tråden handler om VW ID3 og vi anstrenger oss for å komme tilbake on-topic. Det bør du også etterkomme.

Lenke til kommentar
uname -l skrev (2 timer siden):

Så folk har kjøpt Tesla og forfalsket bilder og videoer. Hvor har du funnet bevis for denne teorien?

Nei, jeg snakker om andre artikler på nettstedet. Jeg har aldri sagt at det ikke finnes folk med problemer med Tesla. Alle bilmerker har problemer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (2 timer siden):

Det er ikke personangrep å motsi dine unyanserte påstander. Du legger selv opp til det.
Ps ! Tråden handler om VW ID3 og vi anstrenger oss for å komme tilbake on-topic. Det bør du også etterkomme.

Det er personangrep å begynne å lire av seg påstander om "skylapper" og "uopplyst".

Hvis du ønsker å komme tilbake til trådens tema så er det bare å gjøre som du selv sier i stedet for å kommandere alle andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg snakker om andre artikler på nettstedet. Jeg har aldri sagt at det ikke finnes folk med problemer med Tesla. Alle bilmerker har problemer.

Du sa at Electrek i det siste har diktet opp historier. Hvilke er disse og hvor er bevisene for at de er falske. Eller er du bare en som skriker FUD hver gang det er noe som går deg mot?

Lenke til kommentar
uname -l skrev (9 minutter siden):

Du sa at Electrek i det siste har diktet opp historier. Hvilke er disse og hvor er bevisene for at de er falske. Eller er du bare en som skriker FUD hver gang det er noe som går deg mot?

Nei, det har vært flere tilfeller der nettstedet har kommet med historier der de har kommet med falske konklusjoner. For eksempel påstod de for en god stund siden at Tesla hadde begynt å produsere Model Y RWD og mente dette innebar at de ikke hadde nok etterspørsel etter AWD. Men det stemte ikke. De produserer fortsatt bare AWD. Fake News fra Electrek.

Når har jeg "skreket FUD"?

Endret av hekomo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...