Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 1 hour ago, JØI said: https://insideevs.com/news/391040/tesla-model-x-water-flowing-inside/ Hattrick denne uken. Takk for linken... til site'n altså... Er ikke sååå inne i elbiler, selv om jeg er iferd med å kjøpe en... Ikke bare skrive om elbiler på diskusjon.no Nå kan jeg følge med nyheter takket være ditt fanatiske søk på Tesla-problemer. Takk nok en gang for dine generøse bidrag. Har du bestilt ID.3 forresten? (On-topic liksom)... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 TL1000S skrev (1 time siden): Takk for linken... til site'n altså... Er ikke sååå inne i elbiler, selv om jeg er iferd med å kjøpe en... Ikke bare skrive om elbiler på diskusjon.no Nå kan jeg følge med nyheter takket være ditt fanatiske søk på Tesla-problemer. Takk nok en gang for dine generøse bidrag. Har du bestilt ID.3 forresten? (On-topic liksom)... Nei, den tar ikke taklast. Nå som jobben er superusikker slik som regjeringen holder på å stenge ned landet i tide og utide vil jeg beholde det rasket jeg har og droppe alt som ikke er nedbetaling av gjeld. Det er bare en lien pandemi til så er en uten jobb, så da sørger en for å redusere forbruket sitt til et minimum. Som er litt trist, for jeg hadde spart opp penger til ID.3 som jeg vurderte å videreføre til ID.4. Alle de pengene gikk til å betale ut eksisterende bil pluss å legge opp til å nedbetale fellesgjelden. Har slått meg til ro med å ikke reise noe sted de neste 7 - 8 årene. Så da er en bil med rekkevidde for lokalkjøring alt jeg trenger. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 JØI skrev (3 timer siden): https://insideevs.com/news/391040/tesla-model-x-water-flowing-inside/ Hattrick denne uken. Jeg skjønner ikke helt poenget med dette. Skal jeg begynne å følge med på artikler om f.eks. VW og lime inn linker her hver gang noe er galt med en VW-bil? Det hadde virke litt merkelig, tror jeg. Litt "obsessed". 4 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) uname -l skrev (2 timer siden): Nei, det er ikke de samme eksemplene om og om igjen. De er helt ferske og det er problemet. Tesla har holdt på i 10 år og ifølge Tesla-fan og aksjeeier Fred Lambert i Elecktrek så er det verre enn noen gang. Jo, det er jo det samme om og om igjen. Denne kinesiske bilen er jo faktisk nevnt i tidligere diskusjoner. Litt pussig å påstå at dere ikke bruker de samme eksemplene om igjen når nettopp dette eksemplet er et eksempel på dette Hva Lambert mener om saken får han stå for. Endret 21. juni 2020 av hekomo 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) hekomo skrev (41 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt poenget med dette. Skal jeg begynne å følge med på artikler om f.eks. VW og lime inn linker her hver gang noe er galt med en VW-bil? Det hadde virke litt merkelig, tror jeg. Litt "obsessed". Poenget er at tilhengere og fan av hvilken som helst annen bilprodusent vil finne eksempler som dette uakseptable. mens i tesla sin verden forsvares ræva kvalitet med svette, blod og tårer. Og om noen prøver å stille krav så angripes og trues de til stillhet. Endret 21. juni 2020 av Slettet+9817234 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) JØI skrev (17 minutter siden): Poenget er at tilhengere og fan av hvilken som helst annen bilprodusent vil finne eksempler som dette uakseptable. mens i tesla sin verden forsvares ræva kvalitet med svette, blod og tårer. Og om noen prøver å stille krav så angripes og trues de til stillhet. Eh, hæ? Hvem har sagt at dette er akseptabelt? Hvem angripes og trues til stillhet? Det er jo ikke bare i Tesla sin verden at ræva kvalitet forsvares. Ivrige VW-tilhengere er jo aktive her i forumet med å feie et hvert problem med VW-konsernet under teppet. Endret 21. juni 2020 av hekomo 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 hekomo skrev (11 minutter siden): Eh, hæ? Hvem har sagt at dette er akseptabelt? Hvem angripes og trues til stillhet? Det er jo ikke bare i Tesla sin verden at ræva kvalitet forsvares. Ivrige VW-tilhengere er jo aktive her i forumet med å feie et hvert problem med VW-konsernet under teppet. Jeg har utfordret deg to ganger i denne tråden, du har enda ikke klart å si noe negativt om Tesla. Jeg har slaktet VW for å ikke ha taklast er en en gang. Vi kan legge til at VW har kommunisert en tydelig plan for oppdatering og feilfiks, tro meg, følger ikke VW opp så kommer. Hvordan går det med kyst til kyst turen til Tesla? Hvordan år det med oppgraderingen av HW2 (som var at du trengte for selvkjøring nivå fem i følge Musk) til HW3? Hvordan går det med FSD på HW3? Hvordan går det med solcelletaket til Tesla? Den største forskjellen her er at andre produsenter proaktivt følger opp mens Tesla kravler reaktivt. Hvis tradisjonelle produsenter ikke følger opp sine løfter så får de slakt av alle, hvis tesla ikke føler opp så hugges en hodet av fra Telsa.fasen om en prøver å stille krav til Tesla. Så kom igjen, finnes det akseptabelt at Tesla sender ut en hel haug med biler med grove feil` år etter år etter år? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 JØI skrev (34 minutter siden): Poenget er at tilhengere og fan av hvilken som helst annen bilprodusent vil finne eksempler som dette uakseptable. mens i tesla sin verden forsvares ræva kvalitet med svette, blod og tårer. Og om noen prøver å stille krav så angripes og trues de til stillhet. Det null personer som aksepterer dette. Poenget er at ingen bilmerker er perfekte, og leser du i merke-forumer for diverse bilmerker, så finner du at det er masse feil på de fleste bilmerker - dessverre 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) bshagen skrev (21 minutter siden): Det null personer som aksepterer dette. Poenget er at ingen bilmerker er perfekte, og leser du i merke-forumer for diverse bilmerker, så finner du at det er masse feil på de fleste bilmerker - dessverre Noen bilprodusenter av 60.000USD biler skiller seg ut. Det er er nå en trend at Amerikanere som får utlevering av Y med overkant mye feil har tatt til fornuften og har nå begynt å nekte overlevering. Dette er vel dokumenterte «ulike tilfeller» med bilder på Amerikanske Y FB forumet og alle sier Tesla skiller seg ut fra andre merker 60.000$ kjøretøy. Det er bare å ta av skylappene og åpne øya og følge med. Det virker som det ligger et opprop i emninga for å få Tesla til å steppe opp og levere mekanisk kvalitet og finish på linje med andre. Endret 21. juni 2020 av syar2003 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 syar2003 skrev (7 minutter siden): Noen bilprodusenter av 60.000USD biler skiller seg ut. Det er er nå en trend at Amerikanere som får utlevering av Y med overkant mye feil har tatt til fornuften og har nå begynt å nekte overlevering. Dette er vel dokumenterte «ulike tilfeller» med bilder på Amerikanske Y FB forumet og alle sier Tesla skiller seg ut fra andre merker 60.000$ kjøretøy. Det er bare å ta av skylappene og åpne øya og følge med. Det virker som det ligger et opprop i emninga for å få Tesla til å steppe opp og levere mekanisk kvalitet og finish på linje med andre. Men likevel er det dere, ikke eiere som klager. Mens vi eiere har det helt fint og problemfritt. Ja, problemer forekommer såklart, det er helt normalt. Se hvordan det gikk med jaguar, audi osv. Alle hadde problemer med de første bilene. Hvem som har mest/minst finner en ut av ved å bruke empiri og statistiske tall. Ikke med å lese poster på Facebook/Reddit. 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) Salvesen. skrev (20 minutter siden): Men likevel er det dere, ikke eiere som klager. Mens vi eiere har det helt fint og problemfritt. Ja, problemer forekommer såklart, det er helt normalt. Se hvordan det gikk med jaguar, audi osv. Alle hadde problemer med de første bilene. Hvem som har mest/minst finner en ut av ved å bruke empiri og statistiske tall. Ikke med å lese poster på Facebook/Reddit. You just prove my point. Som en som sier at Tesla har mye dårligere QC og finish blir bare sablet ned når vi prøver å fortelle dere ihuga fanboys dette. Ja dere er ihuga fanboys som grenser til noe religiøst. Jeg informerer dette som forbruker som er i markedet for å kjøpe ny bil og håper at likesinnede får med seg at det ikke er bare gull og glimmer , men er en bakside. Det er kke grunnet hat eller noe annet tåpelig flere av dere har for dere. Da er det faktisk sånn at man bruker forbrukermakten sin på å velge bort de som har et for dårlig produkt p.t og går for noe annet å bruke en halv mill eller mere på , som f.eks Polestar. Så får man bare lære seg å leve uten superladernettverket til Tesla. Og når kjøpere i USA har dokumentert sin avviste delivery med bilder på Facebook under fullt navn og uttrykt sin skuffelse er det rett og slett dårlig gjort å ikke ta de seriøst. Sitat Se hvordan det gikk med jaguar, audi osv. Alle hadde problemer med de første bilene. Spar meg. Det kan overhodet ikke sidestilles. Her er det noen (med ultrastore skylapper og bias) som ikke har fulgt med i timen. Endret 21. juni 2020 av syar2003 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 24 minutes ago, syar2003 said: Noen bilprodusenter av 60.000USD biler skiller seg ut. Det er er nå en trend at Amerikanere som får utlevering av Y med overkant mye feil har tatt til fornuften og har nå begynt å nekte overlevering. Dette er vel dokumenterte «ulike tilfeller» med bilder på Amerikanske Y FB forumet og alle sier Tesla skiller seg ut fra andre merker 60.000$ kjøretøy. Det er bare å ta av skylappene og åpne øya og følge med. Det virker som det ligger et opprop i emninga for å få Tesla til å steppe opp og levere mekanisk kvalitet og finish på linje med andre. Så lenge hypen, fanboys og trenden fortsetter vil ikke dette endre seg. Godtas det dårlige biler så har man lagt standarden der. Det hevdes vel allerede at US Y-ordre begynner å dabbe av, etter kun noen tusen biler. Tar vel ikke mange måneder før norsk Y-liste åpnes opp og beta-biler strømmer inn. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 syar2003 skrev (19 minutter siden): You just prove my point. Som en som sier at Tesla har mye dårligere QC og finish blir bare sablet ned når vi prøver å fortelle dere ihuga fanboys dette. Ja dere er ihuga fanboys som grenser til noe religiøst. Jeg informerer dette som forbruker som er i markedet for å kjøpe ny bil og håper at likesinnede får med seg at det ikke er bare gull og glimmer , men er en bakside. Det er kke grunnet hat eller noe annet tåpelig flere av dere har for dere. Da er det faktisk sånn at man bruker forbrukermakten sin på å velge bort de som har et for dårlig produkt p.t og går for noe annet å bruke en halv mill eller mere på , som f.eks Polestar. Så får man bare lære seg å leve uten superladernettverket til Tesla. Og når kjøpere i USA har dokumentert sin avviste delivery med bilder på Facebook under fullt navn og uttrykt sin skuffelse er det rett og slett dårlig gjort å ikke ta de seriøst. Spar meg. Det kan overhodet ikke sidestilles. Her er det noen (med ultrastore skylapper og bias) som ikke har fulgt med i timen. Jeg har ikke sablet ned noe som helst jeg? Jeg sier jo at det er problemer, spessielt på nye produkter. Både hos tesla og de andre. Hvem som er værst må en se på ekte data for å bli klok på. Men klart, USA er jo ikke kjent for å være de beste. Men uansett er det en bagatell da de aller fleste er fornyød(ref undersøkelser) og tesla ordner opp. Nå tråkker du langt over streken ift forumets reglemang. Det er rapportert. 2 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) Okay truth hurts. Ja rapporter i vei for å være åpen, oppriktig og kalle en spade en spade. Tråden vêr sålangt har bare vært bullshit fra ende til annen. Og det er jo helt tydelig også elbil eiere som er VW «hatere» som skriver her i tråden - om vi først skal diskutere hatere og fanboys. Jeg har ikke sagt at «du Salvesen» spesifikt har sablet noe ned. Endret 21. juni 2020 av syar2003 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 Moderatormelding: Da roer vi ned skyttergravskrigen litt. Minner om retningslinjene som sier at diskutering skal foregå på en saklig og høflig tone. Det å kalle motparten for det ene og det andre hjelper ingen, og det gjelder for begge sider. Videre persondiskutering vil reageres hardere på, så jeg oppfordrer til skjerpings. Kommentarer på moderering tas til undertegnede på PM, ikke i tråden. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 syar2003 skrev (17 minutter siden): Okay truth hurts. Ja rapporter i vei for å være åpen, oppriktig og kalle en spade en spade. Tråden vêr sålangt har bare vært bullshit fra ende til annen. Og det er jo helt tydelig også elbil eiere som er VW «hatere» som skriver her i tråden - om vi først skal diskutere hatere og fanboys. Jeg har ikke sagt at «du Salvesen» spesifikt har sablet noe ned. Mer personlige ting, godt jobbet. Forøvrig er vi langt i fra noen VW hatere her i huset. Vi har en '19 t-roc. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 16 minutes ago, Salvesen. said: Mer personlige ting, godt jobbet. Forøvrig er vi langt i fra noen VW hatere her i huset. Vi har en '19 t-roc. Ja det er merkelig at "noen" (brukernavn ikke nevnt) som ellers er seriøse bidragsytere i tekniske tråder kan vise ett så fullstendig rabiat syn ovenfor en produsent av elbil. Jeg forstår det rett og slett ikke. ? Det går fint an å like f.eks VW og samtidig se at de har vært involvert i ett par skikkelige skandaler uten at det betyr at de lager dårlige biler uten kvalitet. Likeledes at Tesla har vært ett friskt pust, og inntil nylig, den *eneste* som kun tilbyr elbil på en platform som ikke behøver å ta hensyn til eksisterende produksjon av fossil-biler. Og at de er de eneste som sørger for å ha infrastruktur på plass (lading). At Tesla utfira "synsing" og det jeg kan lese på nett ser ut til å være befengt med "amerikansk" (mangel på) kvalitet betyr heller ikke at de som kjøper dem er blinde fanbois. De fleste som har kjøpt Tesla her til lands har kjøpt de fordi de føler de får mye "luksus" for mye penger og kan "snylte" på alle fordelene elbil-kjøper har nytt godt av lenge. Men det er også noe jeg bare tror Jeg har lenge hatt "lyst" på en Tesla..mest pga ytelsene, men liker ikke slike typer biler (Model S, X) og synes det blir for mye "gadget". Alt over Model3 er jo altfor mye å betale for en bil (i min verden). Men hadde jeg prøvekjørt kunne jeg nok kjøpt en på impuls (Model 3), så derfor har jeg latt være. Alle jeg kjenner som har kjøpt Model 3 er kjempefornøyd. Men har det noe med ID.3 å gjøre egentlig? Nei... men de fleste som poster her kommer ikke til å kjøpe en ID.3 heller. Mye morsommere å krangle om Tesla. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 JØI skrev (7 timer siden): https://insideevs.com/news/391040/tesla-model-x-water-flowing-inside/ Hattrick denne uken. Vil man lese om lekkasjer fra tak er det bare å ta seg en tur innom Audi e-tron Owners Norge på FB. Nok av eksempler der, og folk frarådes å bestille panoramatak pga. hyppige lekkasjer. Jeg la inn et par eksempler i denne tråden: 1 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 Jeg (foreløpig som den eneste) tar uoppfordret selvkritikk på om jeg har gått over streken. Jeg som sikkert flere er i markedet etter ny elbil. Til moderatorer : Jeg oppfordrer dere til å ikke la enhver tråd om en ny elbil utarte seg til en Tesla vs XXX diskusjon. Her ønsker «jeg» å lese i hovedsak om kjøretøyet VW ID3 . Ikke heller ønsker jeg en historielekse om VW og fordums dieselskandaler, utslippsjuks, andre verdenskrig m.m. Om diskreditering herfra til evigheten av VW/VAG og/eller andre merker/produsenter (inkl Tesla) er agenda kan man henvise til å starte en egen tråd om emnet umiddelbart. De som er faste kritikere av Tesla (uten å navngi noen) som bør innse at dere dreper emnet om en ny elbil XXX helt og holdent med å være med på eller starte runddansen «Tesla vs denne bilen/merket». La Jaguar tråder handle om Jaguar. Audi tråder handle om Audi. VW ID tråder handle om ID. Og ikke minst hold Tesla pratingen i relevante tråder. Dere som har Tesla og er fornøyd - flott. Dere har tatt deres valg , dere og alle andre - forsøk å respekter at potensielt nye elbilkjøpere oppsøker en artikkel om f.eks merke VW har ønsker om å lese om og debattere denne spesifikke bilen. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 (endret) Salvesen. skrev (58 minutter siden): Mer personlige ting, godt jobbet. Forøvrig er vi langt i fra noen VW hatere her i huset. Vi har en '19 t-roc. Her tar du feil. Har jeg kalt deg VW hater når jeg sier at « det tydeligvis også er VW hatere skriver i denne tråden» ? Endret 21. juni 2020 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå