Gå til innhold

ID.3 leveres i september. Får redusert funksjonalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, bshagen said:

Du driver ikke med motorsport. Da er det ikke rart du ikke ser problemet ;)

Nei må være derfor..

Har inntrykk av at bilen jeg kjører er rimelig heftig på bane da blandt de som har testet. Slår kansje ikke en Porsche men slår det meste andre til prislapp på 500 tusen.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (10 minutter siden):

Model 3 er tydeligvis en svært usikker bil. I følge fartsfantomet :)

Hvem sier det? Finn deg et sitat der jeg sier TM3 er farlig du. 

Du sitter med noen tykke forhåndsdømmende briller om du har lest diskusjonen og fått dette til å kun omhandle din bil. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (1 time siden):

Du sitter med noen tykke forhåndsdømmende briller om du har lest diskusjonen og fått dette til å kun omhandle din bil. 

I x-antall tråder så har du beskyttet VAG med nebb og klør, til og med i dieselskandalen og fengslinger/bøter - og VAG sitt historisk elendige rykte. Men VAG er for deg *perfekt*. Så ikke komme "briller" her du ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
bshagen skrev (13 minutter siden):

I x-antall tråder så har du beskyttet VAG med nebb og klør, til og med i dieselskandalen og fengslinger/bøter - og VAG sitt historisk elendige rykte. Men VAG er for deg *perfekt*. Så ikke komme "briller" her du ;)

Ja, du får komme med litt sitater nå som du kommer med beskyldninger. Hvis ikke får du starte å rapportere egne innlegg. 

Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Ja, du får komme med litt sitater nå som du kommer med beskyldninger. Hvis ikke får du starte å rapportere egne innlegg. 

Det er ingen beskyldning, men snarere en observasjon. Slutt med med offer-spillet ditt, det passer deg dårlig - særlig når argumentene er heller .. ehem - tynne. Egentlig ikke-eksisterende, men du skal få for "tynt" :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (20 minutter siden):

Det er ingen beskyldning, men snarere en observasjon. Slutt med med offer-spillet ditt, det passer deg dårlig - særlig når argumentene er heller .. ehem - tynne. Egentlig ikke-eksisterende, men du skal få for "tynt" :)

Du kommer med falske anklagelser og nekter å finne sitater fordi du kan ikke bevise dem. Det er mottatt. 

Kritikken mot mangelen på en smartere løsning angående enfotspedal og hengere gjelder alle elbiler. Det er ditt snevre syn og trangen til å sutre som får dette til å handle om kun TM3. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Du kommer med falske anklagelser og nekter å finne sitater fordi du kan ikke bevise dem. Det er mottatt. 

Artikkelen handler om manglene funksjonalitet vedrørende ID.3 ved levering, noen de opprinnelige kundene ikke visste noe om på forhånd. At du er personlig såret av dette, er ikke min sak! Jeg anklager deg ikke for noe, det har jeg aldri gjort. Så nå får du se  tl helv...ete å stikke en finger i jorda og skjerpe deg! Voks opp! For sutringen din er ingen diskusjonstenkikk lenger - VAG selv sier at de ligger 5 år bak Tesla, så da foreslår jeg at du svelger den pilla én gang for alle 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
bshagen skrev (50 minutter siden):

Artikkelen handler om manglene funksjonalitet vedrørende ID.3 ved levering, noen de opprinnelige kundene ikke visste noe om på forhånd. At du er personlig såret av dette, er ikke min sak! Jeg anklager deg ikke for noe, det har jeg aldri gjort. Så nå får du se  tl helv...ete å stikke en finger i jorda og skjerpe deg! Voks opp! For sutringen din er ingen diskusjonstenkikk lenger - VAG selv sier at de ligger 5 år bak Tesla, så da foreslår jeg at du svelger den pilla én gang for alle 

Du kommer med falske anklagelser, jeg ber deg bevise dem. Du nekter og jeg er den som sutrer, etter at du kom valsende inn mens du griner om TM3 hakking? 

Ok... 

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (18 timer siden):

Bremser ja. Slikt man får ved å bruke bremsepedalen, når klosser legger seg inntil skivene. Regen på gasspedalen er ikke klassifisert som bremser, og dermed ikke underlagt samme krav. Når du trykker på bremsepedalen på Teslaen får du samme respons uansett. Ikke f.eks regen på bakhjulene og null brems på forhjulene som kan skje med RWD-elbiler med brake blending. 

Regen på gasspedalen tilsvarer bremsing på giret på manuelt girede biler. Når jeg kjørte slike giret jeg gjerne ned før krappe svinger, bratte bakker osv. Slipp av gasspedal i 70km/t i 2.gir ga ganske bra retardasjon det også, men mindre i 3.gir. Akkurat samme greia. 

Med 270kW regen er jeg helt enig i at dette ikke kan ligge på gasspedalen. Regen på gasspedalen på Tesla er begrenset til hva man behøver i normal kjøring, omtrent 50-70kW. Å ha høyere regen enn dette gir helt minimal gevinst, om man kjører så man trenger mer enn det er det mye mer å hente på en mykere kjørestil enn på høyere regen. 

60kW tilsvarer et ganske lite trykk på bremsepedalen. Ingen bråstopp akkurat, og man bør heller ikke kjøre så man trenger selv såpass med brems på glatt føre. Jeg har regen på standard hele året og har aldri problem med dette. Spesielt ned glatte, bratte bakker er det helt genialt enkelt å kontrollere hastigheten. 

For min del er det uaktuelt å kjøpe en RWD elbil med regen på bremsepedalen. Oppskrift på katastrofe. Da må det i så fall være mulig å slå av regen på bremsepedalen permanent. På AWD og FWD biler er det ingen krise med regen på bremsepedalen, så lenge jeg også kan stille inn noenlunde ok regen på gasspedalen (også permanent, ikke for hver eneste tur eller under turen). 

Hele innlegget ditt viser at du ikke har skjønt hvordan et elektromekanisk bremsesystem fungerer. Den eneste referansen du har er steinaldersystemet i din egen bil.

Lenke til kommentar
uname -l skrev (6 minutter siden):

Hele innlegget ditt viser at du ikke har skjønt hvordan et elektromekanisk bremsesystem fungerer. Den eneste referansen du har er steinaldersystemet i din egen bil.

Fortell oss hvordan det fungerer da? Nå fikk jeg høye forventninger! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
On 6/17/2020 at 1:23 AM, Complexity said:

Og skjønner fortsatt ikke hvorfor dette er relevant i tråden om en bil som ikke engang får krok.

 

Fordi i enhver tråd om elbil vil noen gjengangere bruke den til å skrive "en dullion" likelydene d***-innlegg om Tesla samt benytte "anledningen" til å lovprise hydrogen.
"Sånn er det bare". (Sitat jeg hører på jobb fra de som ikke vil ha noen endringer i hverken væremåte eller rutiner) :)

Lenke til kommentar
TL1000S skrev (7 minutter siden):

Fordi i enhver tråd om elbil vil noen gjengangere bruke den til å skrive "en dullion" likelydene d***-innlegg om Tesla samt benytte "anledningen" til å lovprise hydrogen.
"Sånn er det bare". (Sitat jeg hører på jobb fra de som ikke vil ha noen endringer i hverken væremåte eller rutiner) :)

Hvem har pratet om hydrogen i denne tråden? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
On 6/18/2020 at 11:23 AM, uname -l said:

Dette stemmer ikke for moderne bremsesystemer. Elektromekanisk bremsing gir konsistent effekt basert på input. Og man kan også velge hvor mye enpedalskjøring man foretrekker(for min del nøyaktig null).

Hvis du tenker på det antikvariske systemet i Tesla så er det ikke konsistent i det hele tatt fordi det er sterkt varierende med temperatur og SoC hvor mye bremseeffekt man får ved liftoff på gasspedalen. Og enda verre så er ABS koplet ut så hvis man bremser med gasspedalen på glatta så er det full låsing av hjulene.

Et absolutt krav for meg for en elektrifisert bil er at det er et skikkelig bremsesystem som på Audi, Porsche, Honda NSX og de andre som tar bremser seriøst.

hehe... 
At det skal blokkere når du (kan) koble ut ABS er "as designed"...
Er jo en del "seriøse" produsenter (mest Japan) som ikke tillater utkobling av ABS for gitte MC/Bil-modeller.
Og det er nok for de fleste sjåfører en fordel. 

"Skikkelig" bremsesystem... er det noe du har forsket mye på i din jobb som sw-utvikler hos VW/Porsche/Honda?
Eller har du ikke fått med deg at "bremsesystemer" er en nokså antikvarisk "oppfinnelse" uansett?

Har nylig testet "en-pedal-bremsing" på en Honda E, og dette funket da helt greit.
Men jeg er "antikvarisk" som deg.. og vil nok foretrekke å deaktivere det..
 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (17 timer siden):

Dette er tynt må jeg si ? Man "glemmer" ikke hvor bremsepedalen er pga enpedalskjøring. Problemstillingen du skisserer, den eksisterer ikke :)

Man må huske på at i en panikksituasjon så tar "muscle memory" over og man trykker hardt inn bremsen. Om man da allerede bremser med gasspedalen så kan det føre til feil.

Tesla er overrepresentert på SUA(Sudden Unintended Acceleration) hos NHTSA. Om det skyldes en teknisk feil med bilen eller menneskelig svikt pga enpedalskjøring får man kanskje vite etterhvert. Det var en som satte seg inn i bilen i et parkeringshus i Nydalen og aksellererte tvers gjennom en vegg. Han omkom og det er uvisst hva som skjedde der.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
7 minutes ago, oophus3do said:

Hvem har pratet om hydrogen i denne tråden? 

Det kommer nok... men du skjønte vel ikke at det er en generell kommentar til deg og dine likesinnede at "taushet er gull" når alle vet hva du kommer til å poste i enhver tråd på diskusjon om elbil...

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
24 minutes ago, bshagen said:

Fortell oss hvordan det fungerer da? Nå fikk jeg høye forventninger! :D

Ikke forvent så mye her. La oss fortsette å synse samt sile nettet for info som stemmer med våre forutintatte synspunkt. Ikke minst om at VW er kvalitet!! ID.3 er det bare å skrive seg opp på venteliste for!!

Lenke til kommentar
TL1000S skrev (21 minutter siden):

Det kommer nok... men du skjønte vel ikke at det er en generell kommentar til deg og dine likesinnede at "taushet er gull" når alle vet hva du kommer til å poste i enhver tråd på diskusjon om elbil...

 

Skjer med forutinntattheten til folk? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...