Gå til innhold

ID.3 leveres i september. Får redusert funksjonalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (36 minutter siden):

Jaggu bra det ikke er Tesla. Da skulle man hørt hylekoret... ;)

VW har problemer med avstandsfunksjon i HUD og Android Auto/Carplay. Heldigvis ikke noe problem for "teknologiselskapet" Tesla som verken kan tilby HUD eller smarttelefon-integrasjon.

Endret av uname -l
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, uname -l said:

VW har problemer med avstandsfunksjon i HUD og Android Auto/Carplay. Heldigvis ikke noe problem for "teknologiselskapet" Tesla som verken kan tilby HUD eller smarttelefon-integrasjon.

Høres jo litt merkelig ut om de har problemer med Android Auto/Carplay? har de ikke dette i en hel drøss med andre biler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
uname -l skrev (15 minutter siden):

VW har problemer med avstandsfunksjon i HUD og Android Auto/Carplay. Heldigvis ikke noe problem for "teknologiselskapet" Tesla som verken kan tilby HUD eller smarttelefon-integrasjon.

kilde? Sist jeg så en faktisk kilde var det vell servere de slet med. OTA var ett problem osv.... 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Kan knapt uttrykke hvor gledelig dette er at VW endelig nå leverer. Sammen med Volvo, Polestar, Hyundai, Skoda m.f. så kommer det nå så mange bra elbiler for massene at en kan få bil «på dagen». Rett rundt hjørnet er ID.4 Som sammen med Volvo XC40 er de viktigste elbilene som kommer sent 2020 tidlig 2021. 

Fremtiden for utslippsfri transport virker veldig lys nå om dagen. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -l said:

VW har problemer med avstandsfunksjon i HUD og Android Auto/Carplay. Heldigvis ikke noe problem for "teknologiselskapet" Tesla som verken kan tilby HUD eller smarttelefon-integrasjon.

Hæ?  Sjølv min Tesla frå 2014 har smarttelefon-integrasjon.  Det har komme litt etter litt med oppdateringar.

 

HUD er eg skeptisk til.  Likar ikkje forstyrrande element i synsfeltet.  Har ikkje Wunderbaum eller terningar heller.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
18 minutes ago, uname -l said:

Det å streame musikk via Bluetooth eller AUX-inngangen er ikke "integrasjon". 

 

Hva kalles det å styre samtaler og SMS fra skjermen i bilen da?  Google maps og Spotify/TuneIn er innebygget i bilen så trenger ikke det "streamet" fra telefonen.

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
43 minutes ago, uname -l said:

Det å streame musikk via Bluetooth eller AUX-inngangen er ikke "integrasjon".

Det kunne eg allereie i 2014.  Å kunne få opplest innkommande SMS og diktere svar, er det integrasjon?  Kalenderintegrasjon?  At bilen automatisk set opp navigasjonen til der du skal når du har eit møte i kalenderen?  Det har skjedd ein del nytt dei siste åra.

 

Eg kan ikkje spele Pokemon Go frå telefonen på skjermen i bilen medan eg køyrer, om det er det du meiner med integrasjon, men det er eg ikkje sikker på at er veldig lurt heller.

 

Kan du fortelle litt meir om kva integrasjon du får med ID3 som ikkje min Tesla frå 2014 tilbyr?

Endret av Sturle S
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (21 minutter siden):

Hva kalles det å styre samtaler og SMS fra skjermen i bilen da?  Google maps og Spotify/TuneIn er innebygget i bilen så trenger ikke det "streamet" fra telefonen.

Spotify er ekstremt mye bedre integrert gjennom Android Auto enn i Tesla'ene. Det må du da være enig i? 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, oophus3do said:

Spotify er ekstremt mye bedre integrert gjennom Android Auto enn i Tesla'ene. Det må du da være enig i? 

De har litt å jobbe med på den appen i Teslan ja, men er veldig kjekt at den alltid er der uten at man må parre telefonen eller bruke datatrafikk for å få musikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

De har litt å jobbe med på den appen i Teslan ja, men er veldig kjekt at den alltid er der uten at man må parre telefonen eller bruke datatrafikk for å få musikk.

Datatrafikk skal visstnok være gratis hos MEB plattformen. Jeg regner med det har noe med autonomi trening å gjøre, at tredjeparts firma uansett betaler for det, og at vi "leecher" den tilgangen. 

Noe som vil være ekstremt hyggelig på diverse hytter f.eks. Bilen fungerer jo som en 8 connections "hot-spot". 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
1 minute ago, oophus3do said:

Datatrafikk skal visstnok være gratis hos MEB plattformen. Jeg regner med det har noe med autonomi trening å gjøre, at tredjeparts firma uansett betaler for det, og at vi "leecher" den tilgangen. 

Men datatrafikken til Android Auto/Carplay må man vel stå for selv?

Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Men datatrafikken til Android Auto/Carplay må man vel stå for selv?

Trur det var gratis de 3 første årene, så blir det vell normale abonnement eller datapakker eller hva det nå enn blir, sånn om man ikke bruker mobilen i seg selv. 

Uansett fint at bilen fungerer som ei Wi-Fi hotspot. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sturle S said:

HUD er eg skeptisk til.  Likar ikkje forstyrrande element i synsfeltet.  Har ikkje Wunderbaum eller terningar heller.

HUD er definitivt ikke forstyrrende. Da kan du umulig ha prøvd en bil med HUD. Blant annet det å sjekke fart krever jo mindre flytting av blikk med HUD enn med et klassisk speedometer. 

Store infortainmentsystemskjermer( slik som Tesla har) som trekker fokuset vekk fra veibanene når de brukes er definitivt forstyrrende.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...