Gå til innhold

Rakketer

-kga-

Anbefalte innlegg

Først så må dere tenke på at det er i de fleste produksjonsbedrifter brukes mye mer på lønninger enn på utstyr. Dvs. at verdien brukt på fyrverkeri føres tilbake til samfunnet.

Jeg mener at fyverkeri er fullstendig unyttig, i likhet med all annen unyttig luksus vi anskaffer oss i dette landet. Som i så mange andre tilfeller må man se dette i en større sammenheng; vil vi egentlig ha det sånn at vi dskal leve etter buddhistiske prisipper og bare ha seks ting? Hvis ja, da har man konskvens i det man sier ovenfor, hvis nei så er det bare å innse er enda et bidrag til vårt materialistiske samfunn og dets unyttigheter.

Situsjonen er ikke svart-hvitt. Knask på den!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er av de som liker fyrverkeri. Det er en egen glede med alt som freser, gnistrer, blinker og smeller! Pent er det også. :D

Jeg kan være enig i at det, når alt kommer til alt, er bortkastete penger. Men for de som liker det er det vel egentlig ikke det? Jeg føler at jeg har endel igjen for det ihvertfall. Blir på en måte som når jeg drikker Cola. Jeg dauer ikke dersom jeg lar det være, U see?

Fyll og fyrverkeri hører ikke hjemme. Derfor har jeg aldri hatt promille i forbindelse med nyttår-feiring. Og når jeg ikke skal drikke, så syns jeg at det å sette fyr på 3-500 kr er helt ok. Hadde brukt mye mer dersom jeg skulle gått ut, og da hadde jeg hatt en hælvetes hodepine dagen etterpå i tillegg :ermm:

Men det er fryktelig mye "oppsop" som ikke tar slike hensyn. Jeg var i sentrum der jeg bor en nyttåraften for noen år siden da klokken bikket over til midnatt. Fullt i apekatter som var tøffe og siktet raketter på andre folk, bensinpumper!!, og hus.

Måtte bare stikke derfra, og at de som holdt på med galskapen fremdeles er i live er ikke deres egen fortjeneste.

Det kan forbys å sende opp fyrverkeri ved offentlige plasser, og der det færdes mye folk. Hadde nok løst litt av problemene.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

Det er de fordømte drittungene som lager stress for alle de andre. Ikke forby fyrverkery men forby at alle under 18 eller 21 ikke skal bære på fyrverkery engang. Fan slikt som media blåser opp dette her så blir det vel forbud snart. Da skal eg pers......nm

Lenke til kommentar

Jeg er ikke for noe forbud, men om noen som er fulle blir tatt i å sende opp en raket! Da skulle de sitti inne i en to tre uker.

Fyrvekeri kan jo vere farlig. En kamerat av meg var et sted hvor raket bettær hadde detti ned og knust en bilrute. Tenk å fått den i hodet da. Jeg så en slik mini rakett som plutselig bestemte å ta en bane rett mot oss som så på, fo så å stikke under verandan til nabon. Da var ingen fulle, og raketten var plasert i en flaske som var plasert i en sån flaske kasse, og den pekte rett opp. Men gærent gikk det nesten av lika væl.

Jeg må vel inrømme at noen av de kan være lit fine å se på, men det hadde vert bedre som noen sa tidliger at staten ordna oppskyninga så det ble finere å se på.

Lenke til kommentar

Det er en egen sjarm med å gjøre det selv liksom... litt kos... ungene har stjerneskudd og de store gutta har litt tøffere ting...

Og at det ser finere ut med ordna oppskyting er bare tull. Selv reiser jeg på hytta der det ikke er lysforurensing og skyter raketter. Der kan du faktisk se rakettene... og så blir det enda mer kos :D

(og så smeller det j*vlig med ekko i dalen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...