-kga- Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Skjønner ikke hvorfor folk gidder å kaste penger på noe som er borte på noen sekunder. Bortkasta penger etter min mening. Jeg har ikke planer om å kjøpe rakettter noen gang. Ikke søren om at jeg gidder sløse på sånt. Når jeg får etablert meg med eget hus og sånt og har penger til gode. Ja da tenker jeg at jeg heller vert nytår vil gi penganne som ville gått med til rakketer til frelserarmeen, eller noe annet i den duren. Tenk på alle de fattige i U-Landa da. Vi sitter her å brenner penger, mens de strever livet av seg for å få penger til å leve. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Ikke kjøpte jeg raketter og ikke er jeg interessert i raketter. Det er bortkasta penger. Kjøper heller en ekstra boks proteinpulver (får faktisk vel 6kilo pulver for prisen en kjøper raketter for (~1000,-) Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Fullstendig enig. Vært mye bedre om byene kunne lage et sikkelig fyrverki som ble sendt opp fra en sentral plass i byen. Se på Sydney hvor fint det blir i forhold til Norge som sender opp raketter i vilden sky. Ser ikke noe praktfult ut. Har en nabo som har utdanning inn eksplosiver og jobber i våpenbutikk. Og sier at raketter er mye mer farlig enn de andre våpene. En butikk som selger fyrverkeri har lov til å ha 10kg svartkrutt i butikken. Det e ekstremt mye. Tenn på 10kg svart krutt, da får man merke hvor mye kraft det i det. Og folk som er god fulle driver å sender opp raketter er helt livsfarlig. Her hvor jeg bor kunne det gått i riktig ille. Her er et batteri som velter og går dit folk står og mot hus. Itillegg står det personer som er 1-2meter unna rakettene når dem blir skutt opp. For det andre sender mann raketter rett under en høyspenningslinje med enten 10kilo volt eller 17kilo Volt. Her e det ekstreme krefter som rår. Tør ikke tenke tanken en gang hvis en rakett hadde truffet linja. Det hadde blitt helt jævlig liv hadde den blitt truffet. Jeg har aldri kjøpt en rakett og kommer aldri til å gjøre det. Selv sa en nabo som hadde kjøpt masse at han ble bare stående å tenne på og tenne på og fikk aldri sett noe selv. Da e gleden borte. Har en annen nabo som kun gikk til innkjøp av en stor rakett og det var det. Alkohol og raketter/fyrverkeri er en ####### farlig blandling. Burde bli påbutt å ha vernebriller på seg når man driver med fyrverkeri. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Vel litt morro må det vere lov og ha , men jeg er enig i at det er blitt et hysteri med alt for mange raketter. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Nei , det en burde gjøre er å kjøpe EN rakett som går høyt + en dynamittkubbe, feste dynamitten til raketten og tenn på begge. Det er det som smeller!!! Bare husk på å ha litt lenger lunte på dynamitten Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Når jeg får etablert meg med eget hus og sånt og har penger til gode. Hæ? Tror du virkelig at du har mere penger om du får deg et hus + kjerring og unger, nei du har ikke mere penger. Men du har mere faste utgifter hehehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Tenk på alle de fattige i U-Landa da. Vi sitter her å brenner penger, mens de strever livet av seg for å få penger til å leve. Man gir jo jobb til både de som lager rakettene og de som selger dem. Det er rakettene vi skyter opp og sprenger, ikke pengene. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Vel litt morro må det vere lov og ha , men jeg er enig i at det er blitt et hysteri med alt for mange raketter. helt enig! men, kruttlapper (i kombinasjon med bensin, bomull, svovel og søvltape) er sterkt undervurdert... Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (endret) Jeg har aldri kjoept noen rakketer , er alltid hjemme uansett paa nyttaars aften synes man skal veare det . Har veldig bra utsikt over byen or omraadet rundt saa da gaar jeg heller paa loftet og ser ut over . Endret 1. januar 2004 av Archangel Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Gutter er gutter. Jeg kjøper fyrverkeri, og er stolt av det Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 bah, gidder ikke stresse med fyrverkeri, det er sjeldent noe imponerende...og alle andre skyter jo opp, så hvorfor sløse penger når andre gjør det? menneh, ser den tradisjonelle "se hvordan sydney feirer nyttår" tingen på TV, siden det er den første store byen som går inn i det nye året...og da må jeg si at jeg tror det hadde vært 10x bedre om staten/kommunen elns hadde stått for fyrverkeri, for ett organisert show er 100x bedre enn det drittet "fatteren" klarer å stelle istand...det er iallefall min mening... Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Vi kjøpte bare et batteri i år, og noen småsaker(grisehyl o.l). Kom på 300 kroner til sammens. Det ble vellykket. Det jeg ikke liker er folk som skyter opp nødbluss. Det ser jo ikke imponerende ut engang. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 pengene går bokstavelig talt oppi lufta. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Ble ikke dyrt da jeg ventet til 1 time før de stenger da selger nemmelig butikkene her alt til halv pris Lenke til kommentar
Vigji^ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 I år kjøpte jeg for 500kr i raketter, en venn av meg for 5000kr. 500 er mer en nok synes jeg. Raketter er jo kjempe moro det, altid likt det, er ikke så hw freak at jeg ikke kan unne meg litt rakett glede. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Gutter er gutter. Jeg kjøper fyrverkeri, og er stolt av det boys will be boys. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Jeg kjøpte for ca. 1000... og hadde det skikkelig morro. (alle rakettene gikk opp i luften, jeg kødda ikke) For meg kunne man mye heller forbydd alkohol rundt nyttår enn å forby raketter. Hvis dere overbeskyttere som skal tvinge oss til å sykle med sykkelhjelm også får i gjennom forbud i stortinget blir jeg gal... Lenke til kommentar
McThomson Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Folk er gale med fyrverkeri. De sender til og med masse raketter før og etter nyttårsavten. Jeg synes det blir alt for mange rakketter på en gang. Jeg tenker på hvor mye energi det er i rakettene. Alkohol og rakketter er en dårlig kombinasjon. Raketter er ganske farlige og kan drepe hvis noen blir truffet av dem. Jeg er for offentlig oppskyting av rakketter på nyttårsaften. Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Har en nabo som har utdanning inn eksplosiver og jobber i våpenbutikk. Og sier at raketter er mye mer farlig enn de andre våpene. En butikk som selger fyrverkeri har lov til å ha 10kg svartkrutt i butikken. For det andre sender mann raketter rett under en høyspenningslinje med enten 10kilo volt eller 17kilo Volt. Her e det ekstreme krefter som rår. Tør ikke tenke tanken en gang hvis en rakett hadde truffet linja. Det hadde blitt helt jævlig liv hadde den blitt truffet. Burde bli påbutt å ha vernebriller på seg når man driver med fyrverkeri. Det blir feil å si at 10kg svartkrutt i from av fyrverkeri er farligere enn våpen i en våpen butikk. Sier man det slik er en byggmakker butikk med spraykanner enda farligere. Selvsagt er fyrverkeri farlig hvis det blir brann, men det er stort sett alt annet vi har i butikker og hus også. Du trenger ikke å bekymre deg for at en rakett treffer høyspentledningene i den Norske natur, det skjer ingenting. Men jeg må innrømme det hadde vært digg å gå og plukke opp ferdig stekt fugl under dem Angående verne briller gjelder det samme som jeg skrev først. Skal en gå rundt og bekymre seg for hvor farlig alt er har du ett problem. Grunnen til at du nevner fyrverkeri spesielt er nok bare at du ikke er trygg nok på det selv. Det blir på samme måte som om en alien hadde landet rett foran deg, selvfølgelig ville du vært "redd" og forsiktig, men etter hvert hadde dere sittet i god-sofaen med en øl (dette blir veldig hypotetisk, men jeg håper du forstår poenget). Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Fyrverkeri er jo ganske gøy da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå