Harald Brombach (digi.no) Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Ruller ut støykansellering i Google Meet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Genialt at Google bruker dette som en grunn for å dekryptere data, sånn at de kan gjennomgå samtaler og bygge markedsføringsprofiler utifra dette også. Vil vel tro at en sånn funksjonalitet egentlig er ganske enkelt og kun går på hvilke frekvenser som skal stoppes og hvilke som slipper igjennom (frekvenser utenom det mennesket operer på stoppes) Er det så enkelt, så er dette noe klienten burde fint klart på egenhånd før lyden krypteres og sendes ut. Når Google påstår at de har en "Borg" er det heller ingen ende til ende kryptering og da er fullt mulig for alle "rette instanser" å avlytte samtalene. Lenke til kommentar
digimator Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 11 hours ago, mittvisningsnavn said: Vil vel tro at en sånn funksjonalitet egentlig er ganske enkelt og kun går på hvilke frekvenser som skal stoppes og hvilke som slipper igjennom Leste du artikkelen? Leste du linken som er inkludert med beskrivelse av korleis dei jobba med teknologien? Alltid ein fordel å gjøra før du kommenterar. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 Står ingenting om det her. Mulig det linkes til noe som utdyper det, men det har jeg ikke lest og bruker heller ikke tid på. Det er uansett en teknisk fordel å kjøre en filtrering på klientsiden, da dette vil redusere maskinvarebehov hos Google og det vil redusere båndbreddebehov både for brukeren og Google. I tillegg muliggjør det ende til ende kryptering. For min del kan du gjerne tro på Googles salgsargumenter, men det gjør ikke jeg, da jeg mener det er ingen tekniske gevinster ved å sentralisere noe så enkelt som dette. Det er selvsagt økonomiske gevinster ved å sentralisere dette, nettopp ved at man kan analysere samtaler og skape enda mer nøyaktige profiler av personer og hvordan man skal markedsføre seg ovenfor de. Brukes det en form for maskinlæring for å finne ut hva som er støy og ikke støy, så er dette til syvende og sist et filter som sier hvilke frekvenser som er støy og hvilke er ikke støy - lyd er ikke noe mer enn det. Ett sånt maskinlæringssett kan evt klienten også benytte seg av når filtrering gjøres. Maskinlæring gjøres ved at man trener opp sett med "treningsdata" også praktiseres dette settet senere på live data. Lenke til kommentar
digimator Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 4 hours ago, mittvisningsnavn said: Mulig det linkes til noe som utdyper det, men det har jeg ikke lest og bruker heller ikke tid på Hadde du brukt tida på å lesa linken, så hadde du spart tida du brukar på å skriva innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå