Gå til innhold

Renser og fukter lufta i ett, men det er ikke billig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En typisk ukritisk journalistisk approach. Minner mer om en annonse enn en teknologi beskrivelse i ett teknisk ukeblad. Ingen av teknologiene er nye eller revolusjonerende, ei heller kombanisasjonen av disse. Det kan synes at mange lett lar seg fasinere av dyre sært utseende løsninger og store ord. Blitt litt trendy å lage en slags elite holdning hos kundene type apple og co.

Sur jeg? Ikke en plass

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar

Tjaa.. har en luftfukter og luftrenser, begge kosta omtrent 1500 kr hver (se under, fukteren kosta visst 3300 full pris). Så har man da to apparater som krever sin plass. Apparatene jeg har lager også en viss mengde lyd/støy. Ser ikke hvor mye lyd denne lager. De apparatene jeg har lager en del støy. Dette er ikke nevnt i artikkelen. Hvis den er veldig stillegående, så er ikke 8000 en helt hinsides sinnssyk pris.

Denne er den jeg har, den koster visst 3300 nå, fikk den for ca 1500, var tilbud: https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/inneklima/luftfukter/SF496235/stadler-form-eva-luftfukter-sf496235-hvit?&scid=SEM6284&gclid=EAIaIQobChMIzvzlt9r56QIVEkMYCh3gTQV9EAQYByABEgLNJfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Den jeg har, har 6.3 liter vanntank. Kjøpte først den mindre modellen, med 4 liter vanntank, og til mitt bruk, så var det ikke nok. Måtte fylle den minst 1 gang per dag, noe som er upraktisk hvis den skal gå konstant. Så 3.5 liter er litt lite. Men, det kan være greit til sitt bruk. Grunnen til at jeg mener det, er at leiligheten her jeg bor har luftsirkuleringsanlegg. Det betyr at luften kontinuerlig strømmer  til leiligheten. Og hvis det er tørr luft ute, som det gjerne er om vinteren, så må den stå på konstant, døgnet rundt, bare for å komme opp til 30% luftfuktighet. Da kan den 3.5 liter tanken gå tom ganske fort, og det er slitsomt å gå og fylle den opp hele tiden.

Men i tettere boliger hvor det ikke luftes så mye og ofte, kan den muligens ha sin plass.

Så det er visse ting som ikke kommer tydelig frem, som burde det, til den prisen og til et såkalt høykvalitets produkt.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...