Taurean Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 En gang for ca 8 måneder siden var jeg på tur i skogen, full. Jeg sovna og klarte å glemme hvor jeg satt fra meg sekken, som inneholdt en flaske nesten tom whisky, to ladebanker, en usb-ledning og mobiltelefonen min ligger ved siden av på bakken. En samlet verdi på omtrent 2500 kr. Kan reiseforsikringen min dekke dette? ^^ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Står vel i vilkårene, men siden de ble mistet på tur, så vil jeg kanskje anta det. Men siden det er 8 måneder siden så kan det jo tenkes at de rukker litt på nesa. Er det egenandel på sånt? i så fall er det kanskje ikke så lønnsomt.. Får vel en del verdiavskriving også som gjør at det kanskje ikke er verdt det ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ - Merko // Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsDen store 3D-print tråden - Printer du? 1 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Ja, det skulle i teorien gjøre det, å miste ting på skogstur er nok innenfor, men mulig ikke siden du var full (og ikke viste normal aktsomhet) men det kommer litt an på selskapet. Det går nok ikke så lenge etter skaden er skjedd. Husk også på at det er egenandel som ofte kan være 2-4000kr. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2020 (endret) Merko skrev (11 minutter siden): Står vel i vilkårene, men siden de ble mistet på tur, så vil jeg kanskje anta det. Men siden det er 8 måneder siden så kan det jo tenkes at de rukker litt på nesa. Er det egenandel på sånt? i så fall er det kanskje ikke så lønnsomt.. Får vel en del verdiavskriving også som gjør at det kanskje ikke er verdt det ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ - Merko // Innlegget nyttig? Gjerne eller innlegget!Mine Anbefalte Chrome / Edge PluginsDen store 3D-print tråden - Printer du? Mulig ja. Kanskje jeg sjekker vilkårene eller ringer og spør. Mobilen fikk jeg av et familiemedlem. Så har ikke kvittering til den .. eller noe av det andre. Spurte politiet om de hadde fått inn noe ^^ det hadde de ikke. grovetussen skrev (11 minutter siden): Ja, det skulle i teorien gjøre det, å miste ting på skogstur er nok innenfor, men mulig ikke siden du var full (og ikke viste normal aktsomhet) men det kommer litt an på selskapet. Det går nok ikke så lenge etter skaden er skjedd. Husk også på at det er egenandel som ofte kan være 2-4000kr. Ok .. kanskje jeg ringer og spør dem. Endret 10. juni 2020 av Taurean Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Reiseforsikringa gjeld frå du reiser frå bustadsadressa til du kommer tilbake. Tjuveri er dekt av reiseforsikringa, ting du har mista er ikkje stjålet frå deg. Dei fleste forsikringsselskap krever også at du har anmeldt forholdet for å kunne dekke tapet ditt som tjuveri, det er vanlegvis eit tilleggsvilkår om at tjuveriet skal snarleg meldast til politiet og forsikringsselskapet. Det er også eit forsikringsvilkår at du skal ha vært aktsom. Eigenandelen du må betale varierer etter forsikringsavtale men det vil typisk være snakk om frå 1000 kr og oppover. I praksis er det nok berre mobiltelefonen som hadde verdi som er høg nok til at det er verdt å bruke forsikringa på det, kanskje også sekken om det var ein dyr sekk. Batteri, usb-ledning og ei tom whisky flaske er det nok lite aktuelt å betale eigenandel for å få erstatta på forsikringa. Det er derfor sterkt tvilsomt at du får forsikringa til å dekke dette. Du har vært uaktom ved å sette frå deg verdisakene utan å passe på dei eller hente dei. Du har ikkje meldt frå om tapet så tidleg at det var mulig å avgrense tapet ved å iverksette politietterforskning eller ved å leite etter gjenstandane dine. Det at du var full understreker berre at du har vært uaktsom. Og sjølv om du skulle få forsikringssaka godkjent så har du problem med å dokumentere at du har eigd dei gjenstandane som du no melder tapt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå