Gå til innhold

KOMMENTAR: Kunstig intelligens er fremtiden for forsikring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis vi ser for oss en skala fra selvassuranse (venstre) til totalassuranse (høyre) så ligger dagens forsikringsbransje et sted rundt midten av den skalaen. Stadig mer persontilpassede priser*, og nå ved hjelp av AI, forskyver bransjen mot selvassuranse. Innsalgsargumentet for slike tiltak er lavere priser for de som bidrar med sine data og risikoreduserende tiltak. Lavere priser er bare rett og rimelig ettersom vi overtar mer av forsikringsansvaret selv (selvassuranse). Mitt spørsmål til bransjen er derfor: Hvor vil dere være på skalaen? Ønsker dere å maksimere deres omsetning og ansvar og ligge til høyre på skalaen, eller ønsker dere å minimere deres egen bransje og la oss forsikringstakere assurere oss selv mest mulig? Hva vil kundene ha?

* Rett skal være rett også språklig: Priser er noe man betaler, premier er noe man får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...