hekomo Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 uname -l skrev (2 timer siden): Det stemmer. Den er ikke i salg ennå og VW har aldri påstått noe annet. Hvorfor er du så mot elbiler? Men bilene skulle jo være ferdige til sommeren? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 JØI skrev (57 minutter siden): Finner ikke teksten du refererer til. På det grå feltet nederst på siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 hekomo skrev (12 minutter siden): På det grå feltet nederst på siden. Finnes ikke noe sånn på min iPad. Men nå står nå bilene fysisk tilgjengelig for offentligheten på diverse oppbevaringssteder i Tyskland, så et må være fotografiene de henviser til. Uansett er dette fantastiske nyheter for arbeidet med å gå over til utslippsfri transport. Verdens største produsent av biler kommer med fullt trykk inn i elektrifiseringen, noe som må være en stor opplevelse for alle som er tilhengere at utslippsfri transport. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) JØI skrev (2 timer siden): Dette er jo fantastiske nyheter! Da begynner vi å se målstreken der elbil er normen. Jeg regner med alle som vil ha en overgang til utslippsfri transport synes dette er fantastiske nyheter og gleder seg. LOL. Det er gøy å se de herværende kultmedlemmene gå knallhardt ut mot alle elbiler som ikke er Tesla. De har nå lest all teksten i bitteliten skrift nederst på siden og funnet ordet "concept car" som helt sikkert betyr at ID.3 bare er juks. Jackpot! Og glem ikke at midt i oppi koronavirusets herjinger så kan det hende at VW blir en HEL måned forsinket med ID.3. Det er jo helt utenkelig at sånt kan skje utenfor Tesla-verdenen hvor forsinkelser aldri har skjedd og en million robotaxier og full selvkjøring er levert godt innenfor de forespeilede tidsfristene. Endret 11. juni 2020 av uname -l 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=53559 Sitat Mange har stått på venteliste lenge og blir nok fornøyde når de fra 17. juni kan konvertere sin plass på ventelisten til en konkret bestilling. Da kan kundene velge mellom to ulike leveringsmetoder. Den første, som gir ny bil i september, kombineres med medlemskap i en eksklusiv ID.3 1st Mover Club. Medlemskapet inkluderer diverse fordeler, og en senere oppdatering av bilens programvare på starten av 2021. Ved lansering i september er nemlig ikke App Connect funksjonen og avstandsfunksjonen i head-up-displayet aktivert. Ha ha, typisk VW AG. De snur problemene og later som om det er en "kundefordel", og trofaste VW-kunder biter på både krok, søkke og snøre. Det skal de ha på VW AG, markedsføringsavdelingen mangler i hvertfall ikke kreative folk. Endret 11. juni 2020 av Hanhijnn 4 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 Godt å høre at VW nå er trygg på at de rekker å få ferdig software til ID.3 før neste sommer. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) 9 minutes ago, Frobe said: Godt å høre at VW nå er trygg på at de rekker å få ferdig software til ID.3 før neste sommer. Skal tro hvor begrenset softwaren som kommer i bilene levert i september er. Det vil jo desverre være den softwaren som alle reviews osv vil ta høyde for og folk muligens vil se når de søker opp bilen flere år senere. Er vel ikke så viktig for VW uansett. Folk kommer til å kjøpe denne bilen og den blir nok en suksess. VW kunne sikkert bygget en olabil med motor og den ville solgt godt bare fordi det er VW og VW er kvalitet! Endret 11. juni 2020 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) 8 hours ago, hekomo said: Men bilene skulle jo være ferdige til sommeren? Nei de skal begynne produksjonen.. ferdige blir de nok ikke på veldig lenge. Det virker kanskje unaturlig å ikke få bestille eller betale for en bil som ikke klar for produksjon, men sånn er det hos de fleste bilmerker. ID.3 skal komme iløpet av 2020, med flere biler lovet til kunder før årsslutt. Jeg vet du liker å kaste rundt med dritt om alle andre bilmerker for da virker Tesla så mye bedre fra ditt ståsted. Vi skal ikke ødelegge gleden ved å spørre deg om produksjonsstart av Roadster, Semi eller Cyber siden Tesla så klart ligger mye bedre an her en VW sin ID.3 skandale... Endret 11. juni 2020 av Marzo 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) 42 minutes ago, Complexity said: Det vil jo desverre være den softwaren som alle reviews osv vil ta høyde for og folk muligens vil se når de søker opp bilen flere år senere. Akkurat som for Tesla med andre ord? Bare at det er positivt så klart... Endret 11. juni 2020 av Marzo 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) 1 hour ago, Marzo said: Akkurat som for Tesla med andre ord? Bare at det er positivt så klart... Søker man på reviews av Model 3 får man videoer fra 2018 hvor softwaren var ganske anneledes enn den er på bilene i dag, så det gir jo feil inntrykk der og. Endret 11. juni 2020 av Complexity 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 1 hour ago, Marzo said: Vi skal ikke ødelegge gleden ved å spørre deg om produksjonsstart av Roadster, Semi eller Cyber siden Tesla så klart ligger mye bedre an her en VW sin ID.3 skandale... Ryktes at Semien er klar for produksjon nå, hva nå enn det vil bety:https://www.cnet.com/roadshow/news/elon-musk-tesla-semi-production-timeframe/ VW sine biler har vel vært i produksjon lenge? De har vel bare ventet på software? Bildet her er jo tatt i Februar 4 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 Dei fyrste ID3 skal leverast til kundar i september, seier VW i dag. 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 3 minutes ago, Complexity said: VW sine biler har vel vært i produksjon lenge? De har vel bare ventet på software? VW slit ein del med produksjon og kvalitetskontroll òg. 2 av 3 ID3 som kjem ut av fabrikken må attende for reparasjonar og justeringar. 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 Sturle S skrev (10 minutter siden): Dei fyrste ID3 skal leverast til kundar i september, seier VW i dag. Får håpe det blir litt sving på salget da. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 1 minute ago, uname -l said: Får håpe det blir litt sving på salget da. Eg anar ikkje kvar den tabellen er frå eller kva han gjeld, men det er ikkje rart at ID3 manglar der når dei ikkje har starta leveransane. 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) Sturle S skrev (22 timer siden): Med CC er det enklare å halde fartsgrensa forbi alle fotoboksane og gjennomsnittsmålingane. Her er grunnen til at Tesla-eiere foretrekker hjernedød CC. "Teknologiselskapet" Tesla klarer ikke å lage en adaptiv cruisekontroll som virker. Sitat "Adaptiv cruisekontroll (kan skrus av) streiker for det første relativt ofte i møte med trafikk. Teslas unnskyldning er denne er utviklet til å brukes på motorvei med midtdeler. På vår reise - både på E6 og mindre veier - ble det et overraskende og ubehagelig moment at bilen plutselig «la seg på bremsen», uten grunn. https://www.dinside.no/motor/er-den-for-liten/72382599 Endret 11. juni 2020 av uname -l Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) 31 minutes ago, uname -l said: Her er grunnen til at Tesla-eiere foretrekker hjernedød CC. "Teknologiselskapet" Tesla klarer ikke å lage en adaptiv cruisekontroll som virker. https://www.dinside.no/motor/er-den-for-liten/72382599 Akkurat det der er fryktelig irriterende ja. Har en strekke jeg jevnlig pendler hvor bilen blir livredd i en sving hver eneste gang. Men det fikses nok etterhvert i software. Trøster meg med at det er bedre at bilen bremser litt for mye enn litt for lite. Bilen har nok å tenke på når man kjører så må bare læres litt bedre til hva som må stoppes for og ikke. Har foten nært pedalen og den avbryter bremsingen om man gir gass. Hvordan blir assistensystemet i ID3 forresten? Kommer det og først om ett år? Er det ekstrautstyr? Endret 11. juni 2020 av Complexity 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 Complexity skrev (23 minutter siden): Hvordan blir assistensystemet i ID3 forresten? Kommer det og først om ett år? Er det ekstrautstyr? Har ingenting med problemene å gjøre. Søk opp den nye golfen så får du jo innblikk i assistene de tilbyr. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 uname -l skrev (1 time siden): Her er grunnen til at Tesla-eiere foretrekker hjernedød CC. "Teknologiselskapet" Tesla klarer ikke å lage en adaptiv cruisekontroll som virker. https://www.dinside.no/motor/er-den-for-liten/72382599 Akkurat det problemet er det flere som har, det klages ihvertfall stadig på slikt på Audi etron-gruppa på FB. Andre problemer er f.eks kjøring i sludd, det legger seg is på sensoren og så slutter den å fungere. Da er det kjipt å miste CC helt. Eller kjøring på svingete vei der ACC reduserer farten (for mye) foran svinger (samme problem igjen på etron). Eller kjøring på motorvei med lite trafikk, med ACC må man legge seg ut i venstrefila mye tidligere enn med CC, ellers starter bilen å bremse (felles for alle bilmerker). 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 11. juni 2020 Del Skrevet 11. juni 2020 (endret) Jens Kr. Kirkebø skrev (43 minutter siden): Akkurat det problemet er det flere som har, det klages ihvertfall stadig på slikt på Audi etron-gruppa på FB. Andre problemer er f.eks kjøring i sludd, det legger seg is på sensoren og så slutter den å fungere. Da er det kjipt å miste CC helt. Eller kjøring på svingete vei der ACC reduserer farten (for mye) foran svinger (samme problem igjen på etron). Eller kjøring på motorvei med lite trafikk, med ACC må man legge seg ut i venstrefila mye tidligere enn med CC, ellers starter bilen å bremse (felles for alle bilmerker). Det er forskjell på en ACC som ikke fungerer perfekt i helt spesifikke scenarier og en ACC som helt ut av det blå bråbremser og lager kjedekollisjon. Endret 11. juni 2020 av uname -l 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå