Redaksjonen. Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 VW slutter å tape penger på elbil med ID.3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 9. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2020 Har de fått solgt en enda? Skulle vell starte salget i disse tider? Eller var det neste uke? Ganske dystert at de ikke tror de når tesla før i 2024.. De må ha massive problemer med utviklingen, stakkars kunder. Bilen ble jo forspeilt som en nyvinning av de sjeldne. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg bshagen Skrevet 9. juni 2020 Populært innlegg Del Skrevet 9. juni 2020 Salvesen. skrev (1 time siden): Ganske dystert at de ikke tror de når tesla før i 2024.. De må ha massive problemer med utviklingen, stakkars kunder. Bilen ble jo forspeilt som en nyvinning av de sjeldne. Slapp helt av. For selv om VAG (selv) mener de ligger etter Tesla, så veit alle de digitale dekksparkerne (ekspertene) her inne at VAG ligger foran. Så det er nok VAG som tar feil ? 11 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 bshagen skrev (29 minutter siden): Slapp helt av. For selv om VAG (selv) mener de ligger etter Tesla, så veit alle de digitale dekksparkerne (ekspertene) her inne at VAG ligger foran. Så det er nok VAG som tar feil ? Tesla selger vel flere el biler enn vw og dette vil de nok prøve å få slutt på. Jeg tror de klarer det. Svært mange setter større pris på en bil som bare gjør det den skal og ferdig. De er ikke veldig opptatt av software som gir dem mulighet for å lage prompelyder eller åpne hanskerom. Vw golf er en bil helt midt på treet i alle disipliner. Allikevel selges million-vis av dem. ID3 kommer nok til å gjøre det samme. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Trestein skrev (9 minutter siden): Tesla selger vel flere el biler enn vw og dette vil de nok prøve å få slutt på. Jeg tror de klarer det. Svært mange setter større pris på en bil som bare gjør det den skal og ferdig. De er ikke veldig opptatt av software som gir dem mulighet for å lage prompelyder eller åpne hanskerom. Vw golf er en bil helt midt på treet i alle disipliner. Allikevel selges million-vis av dem. ID3 kommer nok til å gjøre det samme. Ja ser en på fruens t-roc er det ikke gjort mye foruten å få inn skjermer siden 80 tallet.. Det er ikke nok i dag, "alle" lager produkter som bygger på teknologi. Vw prøver men ser ut til å ha oppstarts problemer, håper de får dreisen på det snart! 7 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) Trestein skrev (25 minutter siden): Tesla selger vel flere el biler enn vw og dette vil de nok prøve å få slutt på. Jeg tror de klarer det. Det tror jeg også. Men det tar sin tid før de er oppe på nivået til Tesla på elbiler. Håper de er der innen 5år, tror mange vil ha en Passat stv med 4x4 som kan kjøre 400-500 samt hurtiglade 200kW+ til 5-600k Endret 9. juni 2020 av bshagen 3 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Salvesen. skrev (28 minutter siden): Ja ser en på fruens t-roc er det ikke gjort mye foruten å få inn skjermer siden 80 tallet.. Det er ikke nok i dag, "alle" lager produkter som bygger på teknologi. Vw prøver men ser ut til å ha oppstarts problemer, håper de får dreisen på det snart! Nå eier vw både audi og porche. Det er lite som tyder på at de ikke har ressurser til å lage en vellykket el bil. Problemet er nok å klare å produsere den billig nok med gode nok systemer. Mye av de de har puttet inn koster normalt mye. I en ID3 er nok prispress voldsomt. Da blir det vanskeligere Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 bshagen skrev (18 minutter siden): Det tror jeg også. Men det tar sin tid før de er oppe på nivået til Tesla på elbiler. Håper de er der innen 5år, tror mange vil ha en Passat stv med 4x4 som kan kjøre 400-500 samt hurtiglade 200kW+ til 5-600k Som sagt så eier vw audi. Ser man på e tron sportsback vil nok plattformen fint kunne tilpasses en passat type bil. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Trestein skrev (31 minutter siden): Nå eier vw både audi og porche. Det er lite som tyder på at de ikke har ressurser til å lage en vellykket el bil. Problemet er nok å klare å produsere den billig nok med gode nok systemer. Mye av de de har puttet inn koster normalt mye. I en ID3 er nok prispress voldsomt. Da blir det vanskeligere Alt tyder på at de mangler ressurser ift planlegging. De innrømmer selv at de har problemer og ligger bak. Jeg tenker da ikke på penger. 7 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) Trestein skrev (48 minutter siden): Som sagt så eier vw audi. Ser man på e tron sportsback vil nok plattformen fint kunne tilpasses en passat type bil. Alt ligger til rette for at de skal ta Tesla på alle områder. Det er skuffende at de selv ikke tror de er på nivå med Tesla innen 2024 mtp hva de er som konsern. Og enda mer fordi de har mye å ta igjen etter dieselgate og svindelen de bedrev. De kan dette *om de vil*, så spørs det om de vil eller ikke, og når de nå omtrent kapitulerer til Tesla så sier det meg at de egentlig heller vil selge dieselbiler Endret 9. juni 2020 av bshagen 4 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Salvesen. skrev (3 timer siden): Har de fått solgt en enda? Skulle vell starte salget i disse tider? Eller var det neste uke? Ganske dystert at de ikke tror de når tesla før i 2024.. De må ha massive problemer med utviklingen, stakkars kunder. Bilen ble jo forspeilt som en nyvinning av de sjeldne. Skal vel starte salget snart! Vel og bra! Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Det blir spennende å se hvor mange elbiler VAG og Tesla selger i Europa i år. Da får man et innblikk i hvor langt VAG henger etter Tesla. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 uname -l skrev (1 minutt siden): Det blir spennende å se hvor mange elbiler VAG og Tesla selger i Europa i år. Da får man et innblikk i hvor langt VAG henger etter Tesla. VAG selv mener de ikke er på "Tesla-nivå" før 2024. Hvordan mener du VAG tar feil? 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 bshagen skrev (9 minutter siden): VAG selv mener de ikke er på "Tesla-nivå" før 2024. Hvordan mener du VAG tar feil? De sikter selvfølgelig til et par enkeltområder og ikke at de ligger bak som bilprodusent. Det ville vel vært en latterlig tolkning. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) uname -l skrev (19 minutter siden): De sikter selvfølgelig til et par enkeltområder og ikke at de ligger bak som bilprodusent. Det ville vel vært en latterlig tolkning. De snakker om elbiler, ja. Hva mener du de ligger bak Tesla på? Endret 9. juni 2020 av bshagen 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) bshagen skrev (21 minutter siden): De snakker om elbiler, ja. Hva mener du de ligger bak Tesla på? Det må du jo spørre VAG om. Det var de som kom med uttalelsen. Kanskje at Tesla var tidlig ute med veldig stor TV-skjerm i bilen? Endret 9. juni 2020 av uname -l Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Med €95 i bøter for hvert gram CO2 overskridelse på hver eneste produserte bil som feiler neste års utslippskrav, er €5000 neppe et reelt tap. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 uname -l skrev (17 minutter siden): Det må du jo spørre VAG om. Det var de som kom med uttalelsen. Kanskje at Tesla var tidlig ute med veldig stor TV-skjerm i bilen? Kom igjen, du veit at det ikke var skjermen de siktet til. Er det virkelig så vondt å si noe Tesla kan som ikke VW er like gode på? 4 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Viggo Stenbekk skrev (13 minutter siden): Med €95 i bøter for hvert gram CO2 overskridelse på hver eneste produserte bil som feiler neste års utslippskrav, er €5000 neppe et reelt tap. For hver Audi e-tron som selges så sparer VAG 200 000 kroner i CO2-bøter. Ikke rart de selges til svært konkurransedyktige priser. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) bshagen skrev (3 timer siden): Det tror jeg også. Men det tar sin tid før de er oppe på nivået til Tesla på elbiler. Håper de er der innen 5år, tror mange vil ha en Passat stv med 4x4 som kan kjøre 400-500 samt hurtiglade 200kW+ til 5-600k Personlig tipper jeg Deiss har likt kjørestilen til Porsche, som nå får sjefen omplassert til CEO hos VW om å underrepresentere med ønske om å overlevere. Endret 9. juni 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå