Gå til innhold

OpenGL vs directX !!!!


Anbefalte innlegg

kjøpt mg gainward g-force 3 ti/450, hadde masse problemer med directx i starten, men d viste seg at d var programmet experTOOL som var problemet. har formattert, ikke installert experTOOL, og directx funka, MEN: når jeg kjører cs, får jeg stort sett under 80 fps med direct 3d, ofte under 40!! men når jeg kjører openGL, stanger den i refreshraten min, og holder seg der i alle situasjoner ( 85 fps ) regner med at openGL ikke er så mye bedre enn direct3d og at d er no gærent her?? og hvordan får jeg fps i counter-strike til å gå over refreshraten med openGL ??

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, opengl er best. grunnen til at fps blir sperret på 85 er at vsync er på, og da sperees fps på samme frekvens som skjermen kjører på. med nvidia refresh rate fix kan du sette opp hz på skjermen. i 800x600 (som jeg anbefaler i cs) kan de fleste skjermer kjøre på 100 hz. da får du 99 fps med vsync på. dette er et bedre alternativ enn å slå vsync av!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har en Matrox Marvel G400 på en T-Bird 800 og kjører d3d i cs 1024x768 ...

skjermen går å snurrer på 162Hz (130Khz) og frameraten ligger å hopper imellom 90-95

 

FÅr ikke brukt OpenGL da Matrox ikke lager drivere til kortet lenger...

 

<-- Liker OGL bedre enn D3D - Med D3D non ganger så kan man se igjennom vegger O.L.. Men i OGL så går ikke det ann (uten juks, min erfaring da..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...