zmurphy Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 kjøpt mg gainward g-force 3 ti/450, hadde masse problemer med directx i starten, men d viste seg at d var programmet experTOOL som var problemet. har formattert, ikke installert experTOOL, og directx funka, MEN: når jeg kjører cs, får jeg stort sett under 80 fps med direct 3d, ofte under 40!! men når jeg kjører openGL, stanger den i refreshraten min, og holder seg der i alle situasjoner ( 85 fps ) regner med at openGL ikke er så mye bedre enn direct3d og at d er no gærent her?? og hvordan får jeg fps i counter-strike til å gå over refreshraten med openGL ?? på forhånd takk! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Sikker på at ikke FSAA var påskrudd i Direct3D? Quote: og hvordan får jg fps i counter-strike til å gå over refreshraten med openGL ?? Skru av Vsync. Gjøres i driver-innstillingene. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Så vitt jeg vet er openGL bedre en direct3d. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 half-life/cs er bedre i opengl,personlig syns jeg directx er mye bedre i andre spill Lenke til kommentar
LocHolmez Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 ja, opengl er best. grunnen til at fps blir sperret på 85 er at vsync er på, og da sperees fps på samme frekvens som skjermen kjører på. med nvidia refresh rate fix kan du sette opp hz på skjermen. i 800x600 (som jeg anbefaler i cs) kan de fleste skjermer kjøre på 100 hz. da får du 99 fps med vsync på. dette er et bedre alternativ enn å slå vsync av! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 17:26, zmurphy skrev:!!!! hva ER det med alle disse utropstegnene overalt? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 det er rart.... må være Antialiasing, ja, som står på. Generelt er Direct 3d raskere enn OpenGL, mens Opengl har finere bilde. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg har en Matrox Marvel G400 på en T-Bird 800 og kjører d3d i cs 1024x768 ... skjermen går å snurrer på 162Hz (130Khz) og frameraten ligger å hopper imellom 90-95 FÅr ikke brukt OpenGL da Matrox ikke lager drivere til kortet lenger... <-- Liker OGL bedre enn D3D - Med D3D non ganger så kan man se igjennom vegger O.L.. Men i OGL så går ikke det ann (uten juks, min erfaring da..) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Svaret er enkelt og greit direct3d SUGER MAX i hl. (!!!!) :smile: Den har alltid fungert enormt dårlig. Bruk opengl i hl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå