Dudz0r Skrevet 15. september 2020 Del Skrevet 15. september 2020 Hei, aner ikke om du har fått ordnet det med overscan men det var forklart i ett par av videoene på YouTube hvilken innstilling i menyen som fikser dette. Har du bilder av oppsettet? Lenke til kommentar
G Skrevet 26. september 2020 Forfatter Del Skrevet 26. september 2020 (endret) Beklager at jeg ikke har oppdatert tråden. Burde vel endre på tittel. Ser ut som at overscan er ordnet nå. Jeg merker at TV-en ikke er så artig å bruke til PC desktop. Da den krever litt aktivitet for å ikke dimme lyset. Holder f.eks. å spille av en youtube (selv i et minimert vindu) og den tenner seg til full styrke. Er dette noe som går an å stille på? Er det kun en energisparing eller har det også sammenheng med innbrenningsbeskyttelse? Edit: Fikk ikke til å redigere Subject-linjen lengre. Spurt en moderator om å hjelpe. Endret 26. september 2020 av G Lenke til kommentar
ABC@123 Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Under innstillinger for bilde finnes strømsparing, og OLED skjermsparer. Høres ut som førstnevnte er satt på Auto. Lenke til kommentar
ABC@123 Skrevet 27. september 2020 Del Skrevet 27. september 2020 Har denne og prøver å bruke den sammen med et 2.1 høyttalersett tilkoblet linje ut/hodetelefon utgangen. Har satt på lyd-innstillingen "Hodetelefoner med ledning + intern TV-høyttaler" og det virker fint. Men neste gang man skrur TVen på igjen så kommer det likevel bare lyd fra TVens høyttalere, selv om innstillingen fortsatt står på "Hodetelefoner med ledning + intern TV-høyttaler". Høyttalersettet har ikke digital inngang så det er ikke et alternativ. Så da må man gå inn og bytte fram og tilbake mellom linje-ut og intern TV-høyttaler hver gang man vil ha lyd i alle høyttalerne igjen. Noen som har noen ideer om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
G Skrevet 28. september 2020 Forfatter Del Skrevet 28. september 2020 (endret) 11 hours ago, ABC@123 said: Under innstillinger for bilde finnes strømsparing, og OLED skjermsparer. Høres ut som førstnevnte er satt på Auto. Strømsparing står til Off. På OLED skjermsparer så er det noe som kalles Logo Luminance Adjustment som er satt til Low. Har den en slik uønsket innvirkning på desktop PC-bruk? Angående det du forteller om lyd: Siden jeg sitter i et lite rom så lar jeg PC styre lyden ut via bluetooth til en ekstern høytaler. Er det mest praktiske for meg. Endret 28. september 2020 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 30. september 2020 Forfatter Del Skrevet 30. september 2020 Fra en annen diskusjon.no tråd, kom jeg over denne: Lenke til kommentar
ABC@123 Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 On 9/26/2020 at 7:20 PM, G said: Jeg merker at TV-en ikke er så artig å bruke til PC desktop. Da den krever litt aktivitet for å ikke dimme lyset. Holder f.eks. å spille av en youtube (selv i et minimert vindu) og den tenner seg til full styrke. Er dette noe som går an å stille på? Er det kun en energisparing eller har det også sammenheng med innbrenningsbeskyttelse? Det heter visst ABL (Auto Brightness Limiting), og er noe man trenger egen fjernkontroll for å kunne gå inn på spesialinnstillinger(service menu) og skru av: What is ABSL? This is the effect where your screen gets gradually darker, generally when static elements are displayed on screen for a few minutes, but sometimes you might notice it when watching videos with only a small amount of moving content. As has been mentioned earlier, you may be able to avoid or reduce the severity of the ASBL effect by changing your contrast/OLED settings, but for me this didn't work. https://hardforum.com/threads/lg-48cx.1991077/post-1044661831 Utenom spesialinnstillinger er kanskje 'Vivid' eneste bildemodus med mindre grad av ABL. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2020 Potensiellt gode nyheter til LG CX-eiere i Norge. Jeg fikk denne oppdateringen servert mitt på natten. Altså firmware 03.11.25 Dette er vel også den firmware som påstås å fikse G-sync utfordringene på CX-modellene. Var på 48" -utgaven jeg mottok dette. Lenke til kommentar
Undified Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Gi oss gjerne oppdateringer etter hvert om du ser noe til burn-in eller midlertidig image retention. Jeg skulle gjerne hatt en slik oled til pc-skjerm selv, men er veldig bekymret for burn-in. Spesielt med tanke på hvor mye som er statisk på skjermen ved pc-bruk. 🙂 Lenke til kommentar
G Skrevet 21. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2020 On 10/10/2020 at 9:55 PM, ABC@123 said: Det heter visst ABL (Auto Brightness Limiting), og er noe man trenger egen fjernkontroll for å kunne gå inn på spesialinnstillinger(service menu) og skru av: What is ABSL? This is the effect where your screen gets gradually darker, generally when static elements are displayed on screen for a few minutes, but sometimes you might notice it when watching videos with only a small amount of moving content. As has been mentioned earlier, you may be able to avoid or reduce the severity of the ASBL effect by changing your contrast/OLED settings, but for me this didn't work. https://hardforum.com/threads/lg-48cx.1991077/post-1044661831 Utenom spesialinnstillinger er kanskje 'Vivid' eneste bildemodus med mindre grad av ABL. Takker for potensiell løsning. Skal selvsagt sjekkes. Kom over denne reviewen av gaming TV-en: Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2020/09/20/lg-oled-tvs-having-issues-with-latest-nvidia-rtx-30-graphics-cards/#58cc02c4267a lg lover en fix på 40gbs problemet som ikke overraskende oppstod Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 samco skrev (9 timer siden): lg lover en fix på 40gbs problemet som ikke overraskende oppstod Du gir deg aldri du gitt. Det er ikke noe 40gbps problem i det hele tatt. Og det største problemet gjaldt jo g-sync på både årets og fjorårets modell. 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 Gir meg ikke er vel mere fakta fra en troverdig tv omtaler. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 samco skrev (3 minutter siden): Gir meg ikke er vel mere fakta fra en troverdig tv omtaler. Her ikke testet CX, men fungerer utmerket med 4.4.4 12bit 4K 120Hz på C9 i hvertfall. Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 KriZZ skrev (1 minutt siden): Her ikke testet CX, men fungerer utmerket med 4.4.4 12bit 4K 120Hz på C9 i hvertfall. Har en C9 selv Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 27. oktober 2020 Del Skrevet 27. oktober 2020 samco skrev (7 minutter siden): Har en C9 selv Knallbra kombinert med RTX 30xx! Lenke til kommentar
G Skrevet 26. november 2020 Forfatter Del Skrevet 26. november 2020 Kom ut ny firmware til mitt LG CX 48" 3.11.30 heter den. Den forrige var 3.11.25 Tror jeg har hatt den nye i to dager nå (har bare ikke rukket å finne igjen denne diskusjonstråden før nå) Lenke til kommentar
-Mr.Mullet- Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 (endret) For de av dere som trenger en billig og bra HDMI 2.1 kabel har denne funka meget bra for meg på 48CX'n. Link til 3m lengde som jeg har, men er også kortere. 230,- er ikke så galt synes jeg. https://www.multicom.no/vivolink-pro-hdmi-kabel-3-m/cat-p/c/p1000665577 Tror andre leverandører også har den. Endret 28. november 2020 av -Mr.Mullet- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå