Sjalottløk Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Flott med bilder, spesielt fra Norge. Værnes er bra detaljert, ja. Nesten litt i overkant.. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Har de fiksa norden? Eller er alle norske kirker fremdeles enten røde katedraler eller stavkirker? Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 4 minutes ago, Gunfreak said: Har de fiksa norden? Eller er alle norske kirker fremdeles enten røde katedraler eller stavkirker? Vil ikke si at norden er broken basert på fargene til kirkene. Det er mye feil på bygninger hvis man tar fram mikroskopet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) 20 minutes ago, Sjalottløk said: Vil ikke si at norden er broken basert på fargene til kirkene. Det er mye feil på bygninger hvis man tar fram mikroskopet. Å gjøre alle kirker i Norge til bare 2 typer. Når genetiske norden før oppdatering hadde bedre byggeinger og i mange tilfeller bedre terreng. Det var en grunn til at det ble rama skrik når norden oppdateringen kom. Den var elendig. De hae vel fremdles ikke gjort noe med byene i Norge og Sverige. Så er fremdeles bare København som er basert på flyfoto? Endret 14. mai 2022 av Gunfreak 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 (endret) Fenix 320 er helt sinnsyk. PMDG er ekstremt bra men må nok se seg forbigått på detaljnivå. Har flydd mye A32NX og trodde jeg kunne "fly", men har en god vei å gå. Feilmeldingene på displayet på bildet sier vel sitt, dog selv om dette flyet ikke er helt likt A32NX. Ekte piloter har også kommentert og detaljnivået på systemene er sinnsykt. I motsetning til nåværende versjon av PMDG er cabinen ekstremt detaljert der selv "fest belte" ikonet er oppriktig representert,cabin belysningen er herlig. Analoge instrumentene i cockpitene er animert og har til og med egen lyd. Og når det gjelder lyd er vel dette å fyre opp dette flyet det mektigste jeg har hørt hittil! Og det gjelder ikke engang bare motoren, elektriske systemer / APU har også hinsides lyder. Endret 2. juni 2022 av MrL 3 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Nic. Bra bilder. Sitter faktisk og tar min første flytur med denne nå selv.. Autpiloten min likte ikke helt hva jeg drev med, men tror jeg har klart å løse det.. Det var fært til piping og uling på climb out. hehe. Vedlig bra addon. Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Hadde samme feilmelding som deg, calibrate nullzones. Dette kom og gikk mens jeg var på bakken, men har ikke skjedd i lufta. Direct Law er derimot ikke en bra melding og få. ;D Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Sjalottløk skrev (På 14.5.2022 den 19.34): Flott med bilder, spesielt fra Norge. Værnes er bra detaljert, ja. Nesten litt i overkant.. Litt for mange store trær i området 🙂 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 Sjalottløk skrev (1 time siden): Hadde samme feilmelding som deg, calibrate nullzones. Dette kom og gikk mens jeg var på bakken, men har ikke skjedd i lufta. Direct Law er derimot ikke en bra melding og få. ;D Herlig, lurer på om den calibrate saken var simpelten bare å kalibrere joysticken som man kan gjøre på flight computern. Ellers sliter jeg litt med autopilot selv, autothrust funker ikke som jeg er vandt til - her må vel ting gjøres riktig😁 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 (endret) 18 minutes ago, MrL said: Herlig, lurer på om den calibrate saken var simpelten bare å kalibrere joysticken som man kan gjøre på flight computern. Ellers sliter jeg litt med autopilot selv, autothrust funker ikke som jeg er vandt til - her må vel ting gjøres riktig😁 Såvidt jeg har skjønt det, så er throttle på airbus ganske annerledes. Det er forskjellige automatiske settings basert på hvor mye power man har på . CLB, FLEX, TO/GA. Når jeg tok av, så satt jeg power på FLEX. Men jeg skulle ha justert det ned til CLB etterhvert. Det gjorde jeg ikke. Jeg tror jeg også muligens har gitt mer power også.. Kløna det til skikkelig mao. Det er kalibreringmuligheter for throttle-kontroll i MCDUen, men har ikke testa dette enda selv. Jeg fulgte denne videoen for min første flight. Synes det fungerte ganske greit. Men det tok vel ca 2 timer før jeg var klar til og ta av. Anbefaler deg og sette opp en konto på simbrief hvis du ikke har gjort det enda. der kan man lage flightplans som lar seg enkelt overføres til A320'en til FENIX. Vurderer selv et abn hos dem for charts og oppdatert AIRAC, men det å lage konto og flightplans er gratis. Endret 2. juni 2022 av Sjalottløk Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. juni 2022 Del Skrevet 2. juni 2022 (endret) Sjalottløk skrev (2 timer siden): Såvidt jeg har skjønt det, så er throttle på airbus ganske annerledes. Det er forskjellige automatiske settings basert på hvor mye power man har på . CLB, FLEX, TO/GA. Når jeg tok av, så satt jeg power på FLEX. Men jeg skulle ha justert det ned til CLB etterhvert. Det gjorde jeg ikke. Jeg tror jeg også muligens har gitt mer power også.. Kløna det til skikkelig mao. Det er kalibreringmuligheter for throttle-kontroll i MCDUen, men har ikke testa dette enda selv. Jeg fulgte denne videoen for min første flight. Synes det fungerte ganske greit. Men det tok vel ca 2 timer før jeg var klar til og ta av. Anbefaler deg og sette opp en konto på simbrief hvis du ikke har gjort det enda. der kan man lage flightplans som lar seg enkelt overføres til A320'en til FENIX. Vurderer selv et abn hos dem for charts og oppdatert AIRAC, men det å lage konto og flightplans er gratis. Ja det er alltid litt forskjell på fly til fly, autothrust var ihvertfall ikke lik som A32NX - her nekta den å skru seg på på første flytur😀 På A32Nx er det bare å putte i CLB å skru på. Ellers kjørte jeg samme startup som A32NX, og fikk jo forsåvidt tatt en flytur men nå var det rimlig mye mer feilmeldinger så må nok se den videoen ja. Nå tok jeg bare kjapt å la inn noe på MCDUen så kan ha vært det. Vet med PMDG at alt må legges inn ellers er det varsel og pip så det holder. Bruker simbrief selv, genial integrasjon med dette flyet utifra det jeg har sett - men har ikke fått testa selv enda. Charts hadde vært digg, men da må man vel legge inn en god innsats på å lære seg både taxi navigasjon og approch - men det er vel bare et spørsmål om tid😀 Endret 2. juni 2022 av MrL Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Mye å sette seg inn i med charts, ja. Tenker selv og ta en ting av gangen. Men synes det er kjekt og kunne ha en god oversikt over hvilke SIDs og STARs som er aktuelle. Hva synes du om denne kontra FBW? Noen bilder fra min siste tur. ENTO-EPWA Bildet over fra descent til Warsawa. Sexy Kabinen Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 Sjalottløk skrev (4 minutter siden): Mye å sette seg inn i med charts, ja. Tenker selv og ta en ting av gangen. Men synes det er kjekt og kunne ha en god oversikt over hvilke SIDs og STARs som er aktuelle. Hva synes du om denne kontra FBW? Noen bilder fra min siste tur. ENTO-EPWA Bildet over fra descent til Warsawa. Sexy Kabinen Kan ikke ha tjent all verden på den turen.... Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 1 minute ago, Serpentbane said: Kan ikke ha tjent all verden på den turen.... Hehe. Er ikke pengene det står på her. Lite passasjer-integrasjon, men man har en passesjerliste i EFBen Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 (endret) Sjalottløk skrev (1 time siden): Mye å sette seg inn i med charts, ja. Tenker selv og ta en ting av gangen. Men synes det er kjekt og kunne ha en god oversikt over hvilke SIDs og STARs som er aktuelle. Hva synes du om denne kontra FBW? Noen bilder fra min siste tur. ENTO-EPWA Bildet over fra descent til Warsawa. Sexy Kabinen FBW er jo hinsides bra til å være gratis, men inntrykket kontra Fenix er at den blir simpel. Fenix er et hakk over på alle områder og favoritt for min del, tar nok en del tid før FBW er på dette nivået. Endret 3. juni 2022 av MrL Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 3. juni 2022 Del Skrevet 3. juni 2022 (endret) Jeg må bare si at det smilet jeg fikk når jeg satt FLEX på motorene med den påfølgende deilig motorlyden, er noe jeg ikke har opplevd før. Veldig gøy. Endret 3. juni 2022 av Sjalottløk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 5. juni 2022 Del Skrevet 5. juni 2022 Noen som har prøvd Maverick (Top Gun) oppdateringen? Syns den er ganske kul jeg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. juni 2022 Del Skrevet 5. juni 2022 Ikke prøvd den? Den var gratis var det så? Må snart få prøvd MSFS2020 igjen er nå et år eller noe siden sist. Har trent litt på carrier landing i DCS. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) I november får alle MSFS kunder iniBuilds Airbus A310 gratis + en haug av andre fly. Det er en en "true to life" versjon som koster 90$ til X-plane. Må si det er sinnsykt bra gjort å gi ut noe sånt helt gratis 2 år etter release. Dette er ikke noe skvip akkurat, dette flyet er på høyde med det beste som er av payware. Og det er jo bare litt av det som er inkl, kan også fly Halo skip gratis fra i dag.. Endret 13. juni 2022 av MrL 1 Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 Det var en hyggelig overraskelse. Så A310'en på presentasjonen i går. Umiddelbart så tenkte jeg; hvorfor ikke A300? Litt flere valgmuligheter mtp realistiske flyvninger, spesielt cargo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå