Redaksjonen. Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 Ny metode kan føre til markant lengre hengebroer [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 (endret) "– Strukturen blir veldig kompleks fordi den er så optimalisert." Er det tatt hensyn til orkaner av typen "Nyttårsorkanen" i 1992? Sikkerhet er det viktigste, og jeg tror ikke vi som kjører E39 av og til ønsker å være prøvekaniner for noe som går på akkord med sikkerheten. Flytebroer med fleksible ledd burde testes, da det ikke er noen risikoutfordring. Samtidig åpner det opp for å lage fjordkryssinger uten lengdebegrensning, dersom en holder seg borte fra områder med dønning. Denne teknologien egner seg også for mindre entreprenører, da flytebroene bygges i moduler som kan produseres av bedrifter som det er mange av i Norge. Endret 8. juni 2020 av aanundo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 aanundo skrev (29 minutter siden): Samtidig åpner det opp for å lage fjordkryssinger uten lengdebegrensning, dersom en holder seg borte fra områder med dønning. Skip bruker aktive vinger som stabilisatorer i dønninger. Flytende bropillarer kan potensielt gjøre det samme. Det høres kanskje komplekst og dyrt ut, men alternativet å dimmensjonere opp konstruksjonen kan bli vel så dyrt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå