Gå til innhold

Nok en LCD tråd.

Kaare

Anbefalte innlegg

Ser det er en del tråder om emnet her fra før, men synes det er enkelte ting som enda er litt uklart;

1.

Har det kommet, eller vil det komme i nermeste fremtid(1-8 uker) en 19" som duger (Maks,8000Kr)

Med duger så mener jeg spill, film og ikke minst farge. Jeg har hatt en CRT skjerm i 6 år nå, som ikke har klart å vise riktig svart, altså bare en svart grå farge. Så denne delen er viktig ;)

2.

I de trådene jeg har lest på forumet her, så anbefales det å kjøpe en 17", helst q17s eller NEC.

Tror det bare er noen få som har sakt noe om de nye samsung skjermene, mens hw.no skryter de opp i skyene i testen sin.

Er dette fordi dere på forumet her allerede har en NEC eller q17s fra før, så ingen av dere har testet samsung?

Nå står det mellom; NEC (som ingen har på lager) q17s (som jeg tror er for gammel til å matche de nyeste.) samsung (prisen er stiv, men er den verdt det?) Også har vi 19", som ville vært digg om det faktisk var noen under 8000Kr klassen som duger, men jeg vil heller ha en bra 17" enn en halvgod 19".

3.

Har også sett en del om LG skjermene, har ikke helt fått med meg noe info om disse / den. så jeg er helt blank. Så hvis noen mener at denne matcher de andre jeg har nevt her, så ikke nøl med å si i fra ;)

For å oppsumere; NEC VS samsung, ta pris i betrakning. Husk, farge er viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PcPro hadde en test nylig (de er å stole på )

Eizo FlexScan L767 (kroner 8547 og fikk 87% score) Kvalitet og funksjonalitet!

Hitachi CML 190SXW (kroner 6937 og fikk 77% score) Mangler DVI!

LG Flatron L1910B (kroner 6355 og fikk 87% score pga bilde kvalitet/pris)

NEC MultiSync LCD1960NX (kroner 8974 og fikk 85% score) For proffbrukeren!

Samsung SyncMaster 193T (kroner 5892 og fikk 84%score) OK skjerm til pen pris!

Sony SDM-HX93 (kroner 9295 og fikk 80% score) alt for dyr, men har en bredde av funksjoner!

Håper dette hjelper. Testens vinner ble LG pga pris/ytelse, men NEC og Eizo kom som klare proffskjermer! Score er utregnet basert på pris og ytelse og kan derfor ikke klarere fullt og helt for den beste skjermen, men du får en pekepinn!

Edit: Var jeg deg, hadde det stått mellom NEC og Eizo! Men samsung er slett ikke et dårlig valg! Og alle skjermene er 19" :)

Edit 2: Det er ikke "helst" q17s. På den er det mye snakk om pris/ytelse, og skjermen er ikke verdens mirakel, når man ser på andre skjermer i andre prisklasser (ikke skyt meg!, jeg har erfaring med q17s!). Ofte er det nok "man får det man betaler for" prinsippet som rår) Har du 8000 kroner til rådighet, så kjøper du NEC, Eizo eller Samsung.. (kvalitet kvalitet kvalitet)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Ahh, takk. masse bra info, skal lese testen nå.

Så du mener at 19"erne har kommet så langt at de også duger til spill og film? Er ingen pro-gamer akkurat, men det hender seg jeg finner frem noen spill. Står sikkert noe om dette i testen jeg skal begynne å lese :)

Finner ikke testen, kanskje du kunne gitt meg url?

Endret av Kaare
Lenke til kommentar
Ahh, takk. masse bra info, skal lese testen nå.

Så du mener at 19"erne har kommet så langt at de også duger til spill og film? Er ingen pro-gamer akkurat, men det hender seg jeg finner frem noen spill. Står sikkert noe om dette i testen jeg skal begynne å lese :)

Finner ikke testen, kanskje du kunne gitt meg url?

Ja, 19" passer utmerket til spill og alt annet du ville vise på pc'en..

Testen er desverre ikke lagt ut enda på nettet, men jeg tror siste nummer av pcpro er å finne i butikkene enda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...