Ellen Viseth Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 Fikk 131 høringssvar om nettleie: 70 prosent er negative [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 Jøss, overraskende høyt med 30% nøytrale og positive.. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 Skjønner ikkje heilt greie med nettleie og korleis prisene blir til. Får så å si same rekning på strøm, uansett kor lite/mye eg bruker. Selv om eg går "all-in" for å spare strøm (samt bortreist i 2 uker), så økes nettleie og rekninga havner på det same (mer eller mindre i alle fall). Så eg ga opp å spare strøm/miljø. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 aomt skrev (10 minutter siden): Skjønner ikkje heilt greie med nettleie og korleis prisene blir til. Får så å si same rekning på strøm, uansett kor lite/mye eg bruker. Selv om eg går "all-in" for å spare strøm (samt bortreist i 2 uker), så økes nettleie og rekninga havner på det same (mer eller mindre i alle fall). Så eg ga opp å spare strøm/miljø. Hey, det er ikke noe problem å spare strøm. Det er bare å gjøre strømforbruket til din nye hobby og sette av litt tid(maks 2-3 timer per dag) til å sysle med det. Om ikke lenge så vil noen hive seg på og fortelle hvor utrolig gøy det er og hvor mye bedre livet ditt blir. /s Lenke til kommentar
Vain Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 Billigere nettleie fra kl 22 til 06 vil på sikt føre til at de fleste kunder stiller inn alt av utstyr til å starte kl 22:00. Da vil alle elbiler, vaskemaskiner, tørketromler og oppvaskmaskiner starte samtidig, fordi alle "vet" at da blir det billig. Ordningen vil føre til kjempetopp i effektbruk kl 22, sansynligvis minimalt av besparing i nettinvesteringer og dyrere nettleie for alle. 3 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 aomt skrev (8 timer siden): Skjønner ikkje heilt greie med nettleie og korleis prisene blir til. Får så å si same rekning på strøm, uansett kor lite/mye eg bruker. Selv om eg går "all-in" for å spare strøm (samt bortreist i 2 uker), så økes nettleie og rekninga havner på det same (mer eller mindre i alle fall). Så eg ga opp å spare strøm/miljø. Er dette ut fra at du har effekttariff allerede? I tilfelle hvordan er ditt abonnement bygget opp? Lenke til kommentar
Griff_74 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Effekttariffen vil nok sette fart i omsetningen av gasskomfyrer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Vain skrev (På 8.6.2020 den 20.18): Billigere nettleie fra kl 22 til 06 vil på sikt føre til at de fleste kunder stiller inn alt av utstyr til å starte kl 22:00. Da vil alle elbiler, vaskemaskiner, tørketromler og oppvaskmaskiner starte samtidig, fordi alle "vet" at da blir det billig. Ordningen vil føre til kjempetopp i effektbruk kl 22, sansynligvis minimalt av besparing i nettinvesteringer og dyrere nettleie for alle. Hvorfor bare ha to tariffer i løpet av døgnet? Jeg foreslår at tariffen settes til omvendt proporsjonal med historisk* forbruk, time for time. Illustrerende eksempel: Hverdager i oktober kl 20-21: 50 øre Hverdager i oktober kl 21-22: 45 øre Hverdager i oktober kl 22-23: 40 øre Hverdager i oktober kl 23-24: 35 øre * Historisk forbruk kan f.eks oppdateres årlig. Om man vil ta høyde for tørre/våte år kan man f.eks sette prisen i prosent av døgngjennomsnittspris fra nordpool i stedet for faste beløper. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 På an igjen, blir vell ny høring med enda en økning av prisene. Godt jobbet av alle de negative som fortsetter å presse prisene. Abonnementets løsningen ble mye dyrere i sist høring ift den første.. Tipper den kommer i 3 forslag også, om de ikke bare dropper hele greia og bare legger på 30% på dagens løsning som er alternativet... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Vain skrev (På 8.6.2020 den 20.18): Billigere nettleie fra kl 22 til 06 vil på sikt føre til at de fleste kunder stiller inn alt av utstyr til å starte kl 22:00. Da vil alle elbiler, vaskemaskiner, tørketromler og oppvaskmaskiner starte samtidig, fordi alle "vet" at da blir det billig. Ordningen vil føre til kjempetopp i effektbruk kl 22, sansynligvis minimalt av besparing i nettinvesteringer og dyrere nettleie for alle. derfor har dette aldri vært ett forslag engang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå