The Avatar Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Fredrik12 skrev (16 minutter siden): Ok, så jeg kan ha 125 kubikk på lett mc, betyr det at jeg kan kjøre så fort fartgrensen er på? så vis fartsgrensa er på den er på 110kmt kan jeg kjøre på så fort da? Du kan egentlig stryke ut "kan" og bytte det ut med "har lov til". Du må rekne med at det tek mellom 5 og 15 sekund å akselerere opp i ei slik hastigheit, og det vil bli ein del vindstøy og kjennes litt ustabilt ut ettersom det er mykje luft som skal passere i tilsvarande høg hastigheit. Det kjem sjølvsagt mykje ann kva lettmotorsykkel du kjøper, men ein stor del av begrensninga er at lettmotorsykkelen ikkje kan ha ytelse på meir enn 0,1 kW per kg, så du skal ikkje være mykje over matchvekta på 75 kg før det går markant treigare. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. juni 2020 Del Skrevet 23. juni 2020 Uten tvil lett MC, A1. Der kan du oppgradere til A2(mellomtung) eller A(tung) senere. Lett MC kan fint brukes som erstatning for bil, det kan ikke noen av de andre. 1 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 Anbefaler deg til å ta A1. Da er du kjapp nok til å kjøre overalt. Kjøre sykkel er teknisk mer krevende, enn å kjøre bil. Mye av opplæringen din med å ta kl.B vil stort sett fokuseres din oppfatning av trafikkbildet og din samspill med andre trafikanter. Og dette kommer bare av erfaring, øvelse kjøring og mengde trening Ved å ta A1 vil du ha en fordel med å allerede ha 3 års erfaring i trafikken, Kontra mot en syttenåring. Lære å kjøre bil med clutch og manuell gir kan gjøres på noen timer. Særlig hvis du allerede kan konseptet med å gire og clucthe fra mc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå