N-4K0 Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 Prøver med egen tråd da det ikke ble suksess å poste i eksisterende. Jeg har et lite problem som kommer og går. Av og til etter at laptopen har vært i hvilemodus, enten jeg slår den av eller lar den slå seg av selv, fungerer ikke lyden når jeg slår den på igjen. Å vri på hodetelefonledninga gjør ingenting da jeg hører spraking fra pluggen, så det virker som det må være problem med lydkort eller driver. Jeg ser ikke noe i lydinnstillingene som virker som en åpenbar løsning og feilsøking gir ikke noe resultat. Det eneste jeg har prøvd som virker er å restarte laptopen, men skulle gjerne hatt en permanent løsning. På forhånd takk Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 Prøvd reinstallering av lyddriver? Evt. satt strømplan til "høy ytelse? Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 7. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2020 "Høy ytelse" har jeg ikke spesifikt prøvd nå, men jeg har det satt til "den beste ytelsen" på ladestrøm og nest høyeste valg på batteri. Jeg har prøvd å oppdatere lyddriver, men ikke reinstallere enda, men gjorde det nå. Avinstallerte det som var og fikk det automatisk reinstallert etter omstart. Det var dóg tre ting under "Lyd-, video- og spillkontrollere" - Intel Skjermlyd, Realtek High Definition Audio og en som het Virtual Audio et eller annet og sistnevnte ble ikke automatisk reinstallert, men etter hva jeg kan høre, virker alt normalt etter reinstallering og omstart. Det er ikke hver dag lyden forsvinner heller, så jeg får se om det skjer igjen. Takk for svar uansett Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 Det er veldig mange råd og løsningsforslag du kan finne gjennom Google ("no audio after sleep"). ? I første omgang (skulle det skje igjen!) er å avinstallere Realtek High Definition Audio under Lyd-, video- og spillkontrollere og kun bruke generisk lyddriver, eller laste ned fra laptop's produsentnettsider. Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 7. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2020 Jeg har sikkert ikke søkt med rette stikkordene, haha. Jeg får prøve å laste ned drivere igjen hvis det blir sånn flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå