Gå til innhold

Hvilket digitalkamera til max 3000?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Hadde tenkt jeg skulle kjøpe digitalkamera nå når nyttårssalget starter, og lurte på hvilket kamera jeg burde kjøpe??Setter en grense på 3000kroner...!

Har tenkt på noe fra Sony, Casio eller Canon, men vet ikke spesifikt hvilket :roll:

Sony har en Cyber-Shot med 3.2MP på salg til 1500 eller noe sånt nå...Noen som har erfaringer med dette kameraet??

Kameraet skal ha rimelig god bildekvalitet og helst være kompakt nok til å ha i lomma..Skal brukes som et all-round kamera :)

Kom med anbefalinger:) (går IKKE over 3000, men anbefal til maks 3500 siden nyttårssalget kanskje får prisen til å synke ;) )

Mvh Tomzern :yes:

Endret av Tomzern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!!

Hadde tenkt jeg skulle kjøpe digitalkamera nå når nyttårssalget starter, og lurte på hvilket kamera jeg burde kjøpe??Setter en grense på 3000kroner...!

Har tenkt på noe fra Sony, Casio eller Canon, men vet ikke spesifikt hvilket :roll:

Sony har en cyber-shot med 3.2MP på salg til 1500 eller noe sånt nå...Noen som har erfaringer med dette kameraet??

Kom med anbefalinger:)

Mvh Tomzern :yes:

ta et canon med god oppløsning. ikke 3mp eller 3.2 . canon trenger flere pixler for å få fine bilder. finner du ikke noe passende burde du gå for sony :thumbup:

Lenke til kommentar
ta et canon med god oppløsning. ikke 3mp eller 3.2 . canon trenger flere pixler for å få fine bilder. finner du ikke noe passende burde du gå for sony :thumbup:

Ehh... hvis jeg skjønner deg riktig, så mener du at spesielt Canon kamera trenger mer enn 3,2 megapixler for å få bra bilder?

I såfall har ikke du mye greie på digitalkamera.

3,2 megapixler holder fint til A4 forstørrelser av bildene dine, uavhengig av om det er Canon, Sony, Olympus eller noe annet. Canons 3,2 megapixler har ikke mindre megapixler enn f.eks Sony sine 3,2 megapixel kamera... hva tenker du egentlig på? Og om f.eks Canon kamera hadde dårligere optikk eller signalbehandling, hadde det ikke hjulpet om det hadde 100 megapixler. Anyway... Canon har god optikk og signalbehandling så det skal ikke være noe problem uansett.

Uansett så er Canon Ixus II ett godt kamera. Det bør vel gå ann å få tak i det til en del under 3000 kroner nå, men husk at du bør kjøpe ett ekstra minnekort. Det bruker SD kort, og du får ganske grei størrelse på de hvis du legger i 4-500 kroner.

Lenke til kommentar

Får dette for bittelitt over 2000 kroner, og det oppfyller alle mine krav...Det har jo fått ganske god kritikk også, ihvertfall i prisguiden og på dinside.no=) Er ikke det en god pris for dette kameraet??

Tror jeg slår til som sagt i den andre psoten min "Pentax Optio S" :yes:

Faren min har Ixus II og det er også veldig bra, men slår det dette i forhold til den prisen jeg får det til??Tror ikke det :roll:

Mvh Tomzern :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...