Gå til innhold

Ram problemer.


Clone baby

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har problemer med ett par Geil 2x512mb dual ram golden dragon. Når jeg setter ramen i dual mode , altså port 3 og 2, så kommer det bare lange pipelyder, som jeg vet har noe med ramen og gjøre. Har prøvd alt og switchet om på portene men uten hell, men når jeg prøvde rammen til en venn av meg som var 100% lik mine, så funket pcen, og da jeg satt rammen'e mine i hannes pc , så funket den ikke.

 

PS. rammene mine funker 50% i single mode (får sån ram error / blåskjerm under win xp installasjon)

 

 

 

Er det noe bios greier kansje eller er rammene defekt?

 

OG! Tror dere jeg får noe igjen på garrantien?

 

og hvordan skal jeg kunne har ødelagt de hvis de har vert i pc'en helt fra jeg kjøpte de?

 

og tror dere jeg kan bytte i noen andre ram hvis det viser seg og være garrantisak? (psdata.no)

 

og hvis jeg får bytte de, hvilken ram skulle jeg valgt da? max pris 2500,- og de trenger ikke og komme fra psdata.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo bare å bruke en bootdisk med et ramtest program på.

F.eks GoldMemory eller MemTest86..

 

Da får du testet rammen helt og holdent, og får da vite hvor på rammen

det er feil, og eventuelt hvor mange tusen feil det er på dem.

 

Jeg hadde Geil golden Dual channel PC3200, og det viste seg å være defekte ja,

fikk byttet med en gang hos psdata (garantisak)

 

På geil er det jo livstid garanti, du får byttet dem med en gang, om det viser seg at butikken får feil på disse med samme ramtest program..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk bruker penger på den dritten.

Her er hele General Support Information og AMD Chipset Compatibility List Dette er for tynn dokumentasjon.

 

Gå til en seriøs RAM-fabrikant og se:

Her kan du navigere deg fram til Crusial sin anbefaling...

Og her kan du navigere deg frem til hva Kingston anbefaler... ....og sånn kan du finne blant flere, og få eksakt opplysning om hvilke modul du skal ha.

Beklager at jeg ikke kan spa frem mer i kveld, men håper du forstår hva jeg mener.

Godt nyttår og lykke til :fun:

Lenke til kommentar
Les manualen som fuglte med hovedkortet ditt, DC brukes av ramslot 1 og 2 ELLER 3. Du må altså sette den ene brikken i ramslot 1, og den andre i 2 eller 3 for Dual Channel. Kan hende minnet fungerer bedre slik. Sannsynligvis krangler enten ramslot 2 eller 3.

Som jeg skrev : Har prøvd alt og switchet om på portene men uten hell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...