Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade kutter ut

Anbefalte innlegg

Hva jeg har:

3 PC'r, 2 i stue og 1 hos nabo. OS er Win Xp pro. Deler de 2 jeg har i stue med winxp "deling av filer". Alle 3 deler felles internett via SMC Barrica 7004 ruter / switch. Har SerV-U som jeg deler filer med nabo'n i LAN (192.168.xx.xx), samtidig deler jeg filer "eksternt" begge via SerV-U. (Ftp). Alt fungerer greitt, dvs at ftp serveren fungerer lokalt / eksternt. Bruker Dyndns siden jeg har dynamic IP (ISP Tiscali).

Som sagt, alt fungerer;men... ca 1 gang pr døgn kutter forbindelsen til internett. Jeg må da restarte SMC (ruter) da virker alt igjen. Jeg har inst. siste firmware til SMC. Jeg ringte SMC support (engelsk hm) de sa at jeg måtte settet tcp / IP til 192.168.2.10, 11 osv viss jeg hadde flere pc'er, gateway til 192.168.2.1 og det samme til foretrukket DNS. Problemet er at når jeg gjør det får jeg ikke netttilgang i det hele! SMC mente at det var Norton Firewall som gjorde krøll, men har det samme problemet etter å ha disebla den.

Ipconfig er slik:

Ethernet-kort Nettverksbro:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : tiscali.no

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.123.155

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::c055:c4ff:fe78:6e8e%4

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.123.254

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::1b02:16ff:fe08:210%6

Standard gateway . . . . . . . . :

Tunnelkort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.123.155%2

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må også disable DHCP i routern så den ikke står å tildeler IP,er til PC,ene som du har satt fast IP på.

Jeg er ikke helt med, med "fast IP" den IP'n jeg bruker til DynDns? Der bruker jeg den eksterne IP fra ISP. Eller mener du den IP adresse jeg lokalt? Den som jeg har forwardet portene til "Virtual" i SMC?

Lenke til kommentar
Du må også disable DHCP i routern så den ikke står å tildeler IP,er til PC,ene som du har satt fast IP på.

Jeg er ikke helt med, med "fast IP" den IP'n jeg bruker til DynDns? Der bruker jeg den eksterne IP fra ISP. Eller mener du den IP adresse jeg lokalt? Den som jeg har forwardet portene til "Virtual" i SMC?

Sånn jeg forsto deg hadde du satt opp 192.168.2.19, 192.168.2.11 osv. som fast IP på maskine i stedet for at de skal få IP automatisk, hvis du ikke disabler DHCP på routeren din som sansynligvis er 192.168.2.1 vil den forsøke å tildele IP automatisk til maskinene dine.

Lenke til kommentar
Sånn jeg forsto deg hadde du satt opp 192.168.2.19, 192.168.2.11 osv. som fast IP på maskine i stedet for at de skal få IP automatisk, hvis du ikke disabler DHCP på routeren din som sansynligvis er 192.168.2.1 vil den forsøke å tildele IP automatisk til maskinene dine.

Nei, jeg har iike gjort det som ble anbefalt av SMC europe. Jeg har IP config:

Ipconfig er slik:

Ethernet-kort Nettverksbro:

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.123.155

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::c055:c4ff:fe78:6e8e%4

Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.123.254

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::1b02:16ff:fe08:210%6

Tunnelkort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

IP-adresse . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:192.168.123.155%2

.

Som du ser har jeg ikke tatt hensyn til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...