huf Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Har totalt forelsket meg i irssi, og derfor lurer jeg på om det er mulig å kjøre det i windows på en eller annen måte? (tenker da seff på når jeg er på maskiner som ikke er min(med win) og jeg skal på irc.) Noen som vet om det er mulig? Vil nødig bruke mIRC. Fant noe som heter Cygwin, er dette mulig å bruke? Endret 31. desember 2003 av huf Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Skaff deg et shell.. Så kan du alltid være på bare detache hver gang du skal noe annet. Ja, du kan bruke irssi i Windows med Cygwin (emulatoren?). Lenke til kommentar
moesen Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Du vet vel ikke tilfeldigvis av ett gratis shell? Noen? Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 sjeldent du finner et bra shell gratis. (tenker på providere) Men du har sikkert en eller annen venn som har en boks stående Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Nå er vel Windows-spørsmål litt offtopic her, særlig siden google gir svaret når du søker på «irssi for windows». Ser ut som du må kjøre den i Cygwin, men hvis du av en eller annen ufattelig grunn MÅ kjøre Windows, skal du *ihvertfall* ha Cygwin. Dette er et *nix-miljø for Windows, der du kan kjøre en hel del *nix-applikasjoner (til og med KDE). Det gjør nok Windows litt mer utholdelig. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 (tenker da seff på når jeg er på maskiner som ikke er min(med win) og jeg skal på irc.) Svarer vel på spørsmålet over. Blir litt kjipt å begynne å installere forskjellige programmer på andres PC (spesielt i f.eks. skolesammenheng hvor man kanskje bruker forskjellige PCer). Men et shell høres bra ut, da kan du bare gå rundt med putty på en diskett i bryst-/innerlomma. (Og hvorfor må man ha et bra shell for å kjøre screen+irssi? Burde ikke et hvilket som helst (gratis) shell være bra nok?) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 problemet er bare at gratis shell somregel ikke tillater irc-bruk. Lenke til kommentar
moesen Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 problemet er bare at gratis shell somregel ikke tillater irc-bruk. Hvorfor har det seg slik? Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 problemet er bare at gratis shell somregel ikke tillater irc-bruk. Hvorfor har det seg slik? Wild guess: Fordi da kan fjortiss-wannabe-hackere/scriptkiddies bestemme seg for å fu'cke med shellhosten. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 ehm.. irc for å f0kz0re med hosten? det har vel seg bare slik at om noen stiller med gratise shell _med_ irc tilgang, så hadde alle script kiddies i hele verden satt opp enten en bnc eller ett egg der.. det er grunnen. _og_ feks undernet tillater kun 3 eller 4 tilkoblinger per host, eller noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå